Sjukt bra! Skulle gärna vilja kolla på din vita igen vid tillfälle. Det lockar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sjukt bra! Skulle gärna vilja kolla på din vita igen vid tillfälle. Det lockar
Vilket år är denna från? (klockan alltså )Så här ser min ut (gammal bild)
Ingen aning. Men det är en E-serieVilket år är denna från? (klockan alltså )
Vilket år är denna från? (klockan alltså )
E-serie blir 1990.Ingen aning. Men det är en E-serie
Tackar!E-serie blir 1990.
Ser bra ut på läder, kan du bjuda på ett foto i bättre ljus?Bjuder på en topnotch kombo
Ser bra ut på läder, kan du bjuda på ett foto i bättre ljus?
På tal om din fråga @Yoko
Detta måste väl vara en servicetavla? För denna kan ju inte vara från 1993? Det lustiga är att lysmassan ändå hat gulnat/grönat lite vilket jag inte ser så ofta i klockor från efter 2003. Kan tavlan vara ihopplockad till och med? Känns långsökt, jag vet.
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii--id4835149.htm
Jepp, det är nog inte mer komplicerat än så. Då blir problemet att klockan är lite överprissatt istället =)@Wboy. Som jag förstått det så använde man tritiumtavlor fram till 97-98 någonstans och gick därefter över till "Swiss" (swiss only) som är en luminovatavla. Swiss only levde bara 2-3 år och ersattes sedan av super luminova "Swiss made". Min gissning är att uret på bilden servats efter 99 och att man då bytte till den då rådande "Swiss made"-tavlan.
Testade på en gtg för ett tag sedan, sen köpte jag bandet av han som lånade ut det@mofo var kunde du testa det? Funkar absolut i mina ögon.
Blev lite sugen på att testa själv...
Bara att läsa igenom denna tråd, allt finns härHej. Jag är sugen på att testa en 16570.
Finns det någon bra sida där man ser lite historik om modellen. När försvann lugholes, när började man med sel osv...
29 sidor.... Jag får väl börja läsa då.Bara att läsa igenom denna tråd, allt finns här
Haha go for it! Du får många snygga bilder på köpet29 sidor.... Jag får väl börja läsa då.
Hej. Jag är sugen på att testa en 16570.
Finns det någon bra sida där man ser lite historik om modellen. När försvann lugholes, när började man med sel osv...