• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Erik.W

Omega
Precis plockat upp en 16570 från 2000 på posten. Allt ser bra ut bortsett från en liten detalj. Är det bara jag som tycker lumen på GMT-visaren ser lite skum ut i bild nr 2? I vissa vinklar, i visst ljus, ser den nästan ojämn ut.

20170213_125408.jpg

20170213_125320.jpg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Precis plockat upp en 16570 från 2000 på posten. Allt ser bra ut bortsett från en liten detalj. Är det bara jag som tycker lumen på GMT-visaren ser lite skum ut i bild nr 2? I vissa vinklar, i visst ljus, ser den nästan ojämn ut.

20170213_125408.jpg

20170213_125320.jpg
Osäker men det är ju också en lite äldre klocka. Jag tycker den ser fin ut! Stort grattis och välkommen till gemenskapen med dom sista 5 Siffriga sport Rolexar
- Var det svart tavla du var ute efter, eller var det den du hittade till rätt pris?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Precis plockat upp en 16570 från 2000 på posten. Allt ser bra ut bortsett från en liten detalj. Är det bara jag som tycker lumen på GMT-visaren ser lite skum ut i bild nr 2? I vissa vinklar, i visst ljus, ser den nästan ojämn ut.

20170213_125408.jpg

20170213_125320.jpg
GMT visaren har fått ny lume pålagd någon gång. Bilderna är inte knivskarpa och jag ser dem bara på mobilen men nyans skiljer och den har inte samma struktur som orginal. Det ser inte heller helt jämnt ut mot kanterna.
 

Erik.W

Omega
En vecka in med min Explorer 2 har jag kunnat fastställa att den går plus minus mindre än 1 sek per dygn, när jag använder den. Men ligger den på skrivbordet så går den ca +4 sek per dygn. Kan det bero på kroppsvärmen?
 

sinner

Panerai
En vecka in med min Explorer 2 har jag kunnat fastställa att den går plus minus mindre än 1 sek per dygn, när jag använder den. Men ligger den på skrivbordet så går den ca +4 sek per dygn. Kan det bero på kroppsvärmen?

Nån bättre kunnig får gärna rätta mig men i min värld är det mest av positionen den vilar som påverkar avvikelsen.
Prova att lägga den med kronan upp/ner och se om avvikelsen ändras åt nåt håll.
En tourbillon hade gjort underverk i det här fallet.
 
Då har stunden äntligen kommit, jag har köpt min första kvalitetsklocka och det blev en Rolex Explorer II V-serie med 3186 verk. Har kikat runt en hel del men slutade med att jag köpte den här på klocksnack. Är supernöjd med klockan, även om länken måste kortas lite. Känns även som ett bra komplement till den vintage omega dressaren jag har haft sedan tidigare. Nu måste jag bara lära mig ta lite snygga bilder också, men här kommer några även om de inte är de skarpaste:
IMG_0620.JPG
IMG_0617.JPG
 

a.i

Omega
2-Faktor
Då har stunden äntligen kommit, jag har köpt min första kvalitetsklocka och det blev en Rolex Explorer II V-serie med 3186 verk. Har kikat runt en hel del men slutade med att jag köpte den här på klocksnack. Är supernöjd med klockan, även om länken måste kortas lite. Känns även som ett bra komplement till den vintage omega dressaren jag har haft sedan tidigare. Nu måste jag bara lära mig ta lite snygga bilder också, men här kommer några även om de inte är de skarpaste:
IMG_0620.JPG
IMG_0617.JPG

Bildtagningen kan förbättras:D skämt åsido, stort grattis! Ruskigt fin, mitt sug blev plötsligt än mer påtagligt....
 
Ja där är vi helt eninga @a.i , speglar väl min generella ovana att fotta saker.. Trodde inte det skulle vara så svårt. Utlovar bättre bilder i bättre ljus inom kort :).
Har mätt upp klockan till +1 sekund per dygn också vilket var imponerande!
 

marw

Panerai
2-Faktor
Några fler på ingång till sommaren?

IMG_8921.JPG
IMG_8810.JPG
Christian du är nog min modeikon på klocksnack och tipsar alltid om otroligt bra grejer, tack för det. Jag är dock tveksam till just bondnato och envisas du att köra nato så röstar jag på enfärgat i typ grått, sand eller oliv. Kommer inte överens med dessa bondnato men jag kommer kanske över det en dag...
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Christian du är nog min modeikon på klocksnack och tipsar alltid om otroligt bra grejer, tack för det. Jag är dock tveksam till just bondnato och envisas du att köra nato så röstar jag på enfärgat i typ grått, sand eller oliv. Kommer inte överens med dessa bondnato men jag kommer kanske över det en dag...
Jävlar, fina ord. Tack! Sen håller jag med till viss del, men diggar verkligen bondnatot. Här är några gamla bilder, som bör falla dig i smaken.;)
IMG_5260.JPG
IMG_4071.JPG
 
Topp