• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Varför tycker ni att den är dyr?
Köpte själv min för 500 kr mer, och då var den utplockad 2009 och hade cert. Därför jag tycker den är dyr. Här är väl en liknande som dr.watch sålt
upload_2017-2-23_9-45-26.png
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Köpte själv min för 500 kr mer, och då var den utplockad 2009 och hade cert. Därför jag tycker den är dyr. Här är väl en liknande som dr.watch sålt
upload_2017-2-23_9-45-26.png
Håller med om att man ska kunna få en med box och cert för det priset. Nyservad vete tusan dock, då tror jag att priset går upp en bit till?
Skicka gärna några vettiga exempel.

Den du hänvisar till från Dr.Watch ligger under sålda objekt.

Att den vita, sena 16570 med 3186 (med fel box) låg osåld länge, även om boetten inte var orörd förvånade mig.
 

dnill

Cartier
2-Faktor

Floffen

Panerai
Skicka gärna några vettiga exempel.

Den du hänvisar till från Dr.Watch ligger under sålda objekt.

Att den vita, sena 16570 med 3186 (med fel box) låg osåld länge, även om boetten inte var orörd förvånade mig.

Har inget mer exempel än den -04:a jag köpte själv för ett tag sen för 41 k. Box och cert, ingen servicehistorik men går nästan perfekt. Men hade å andra sidan letat ett tag så slog till direkt när den dök upp, kanske betalade någon tusing för mycket.

IMG_5767.JPG
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Och så kan jag också ääääntligen få vara med i Explorer-sällskapet här med min första Rolex.
Har varit sugen på en Explorer II med svart tavla sedan flera år tillbaka.
Jag har letat i några månader nu efter ett ex som uppfyller mina krav. Då det ska vara min vardagsklocka och keeper vill jag ha en så ny som möjligt, fullset och opolerad/orörd. Till sist dök den upp, en randomserie uttagen maj 2011 och bokstavligen en av de absolut sista 5-siffriga sportrolexarna som tillverkats.
20170302_225326.jpg

20170302_102402.jpg
Kunde inte vara mer nöjd, solklar keeper som sagt!
 

Lund

Cartier
Och så kan jag också ääääntligen få vara med i Explorer-sällskapet här med min första Rolex.
Har varit sugen på en Explorer II med svart tavla sedan flera år tillbaka.
Jag har letat i några månader nu efter ett ex som uppfyller mina krav. Då det ska vara min vardagsklocka och keeper vill jag ha en så ny som möjligt, fullset och opolerad/orörd. Till sist dök den upp, en randomserie uttagen maj 2011 och bokstavligen en av de absolut sista 5-siffriga sportrolexarna som tillverkats.
20170302_225326.jpg

20170302_102402.jpg
Kunde inte vara mer nöjd, solklar keeper som sagt!
Välkommen och grattis till en fantastisk klocka
 

dorosenko72

Breitling
Och så kan jag också ääääntligen få vara med i Explorer-sällskapet här med min första Rolex.
Har varit sugen på en Explorer II med svart tavla sedan flera år tillbaka.
Jag har letat i några månader nu efter ett ex som uppfyller mina krav. Då det ska vara min vardagsklocka och keeper vill jag ha en så ny som möjligt, fullset och opolerad/orörd. Till sist dök den upp, en randomserie uttagen maj 2011 och bokstavligen en av de absolut sista 5-siffriga sportrolexarna som tillverkats.
20170302_225326.jpg

20170302_102402.jpg
Kunde inte vara mer nöjd, solklar keeper som sagt!
Stort grattis till en fantastisk klocka
 
Topp