Fjärde KS-ägaren inom loppet av två månader. Återstår att se om den får stanna längre den här gången
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen som har svaret på det i den här trådenVad skulle man göra utan en 16570?!
Hej,
Är ute och letar litegranna efter en 16570 med vit tavla.
Vad tror panelen är ett rimligt pris för ett exemplar i gott skick, fullset samt uttagen 2011 med cal. 3186?
Mvh
44-45 kanske?Hej,
Är ute och letar litegranna efter en 16570 med vit tavla.
Vad tror panelen är ett rimligt pris för ett exemplar i gott skick, fullset samt uttagen 2011 med cal. 3186?
Mvh
Är dom så dyra nu alltså?Tack för snabba svar.
Ok, det låter som det spann jag ser idag men att kanske 44-45 är relativt billigt och många verkar begära runt 50.
Är dock osäker om det är värt en premium att knipa en nyare med 3186 eller om man ska leta en från typ -02 och framåt istället.
Det är en lote svår rolex-modell att pejla priset på tycker jag då det är så stort spann på priserna mellan olika objekt och årgångar.
Mvh
ja, iaf oförhandlat och av handlare på Chrono24.Är dom så dyra nu alltså?
Alright. Bra att vetaja, iaf oförhandlat och av handlare på Chrono24.
Privat i SE verkar det ju billigare.
Tack för snabba svar @Daniel_123 @Stefanweei
Ok, det låter som det spann jag ser idag men att kanske 44-45 är relativt billigt och många verkar begära runt 50.
Är dock osäker om det är värt en premium att knipa en nyare med 3186 eller om man ska leta en från typ -02 och framåt istället.
Det är en lote svår rolex-modell att pejla priset på tycker jag då det är så stort spann på priserna mellan olika objekt och årgångar.
Mvh
Hur mycket är ett cert eller fullset värt? Jag köpte här på k&s en z-serie, 2008 med 3186 i strålande skick men utan cert för 38'.Tack för snabba svar @Daniel_123 @Stefanweei
Det är en lite svår rolex-modell att pejla priset på tycker jag då det är så stort spann på priserna mellan olika objekt och årgångar.
Mvh
Bra fråga. Fullset är väl mest trevligt att ha men inte värt flera tusen direkt.Hur mycket är ett cert eller fullset värt? Jag köpte här på k&s en z-serie, 2008 med 3186 i strålande skick men utan cert för 38'.
Du behöver förhoppningsvis inte vänta allt för länge. Dom flippas av någon anledning ofta. Ett tips är att lägga in en köpesannons om du inte redan gjort det, det var så jag hittade min.Bra fråga. Fullset är väl mest trevligt att ha men inte värt flera tusen direkt.
38 låter klart rimligt i ditt fall.
Har själv kanske bara stött på felprissatta exemplar hittils :/
Har öite ia i magen och väntar på att "rätt objekt" dyker upp.
Låter som du gjort en bra affär, svårt att uppskatta men skulle gissa att cert/fullset kanske gör mellan 2-5 tusen på den här klockan ändå.Hur mycket är ett cert eller fullset värt? Jag köpte här på k&s en z-serie, 2008 med 3186 i strålande skick men utan cert för 38'.
Jag håller med, 2-5 låter som ett rimligt påslag.Låter som du gjort en bra affär, svårt att uppskatta men skulle gissa att cert/fullset kanske gör mellan 2-5 tusen på den här klockan ändå.
Sen som F1zbo säger gäller det ju att ha is i magen och vänta på att en bra affär
Jo, köpesannons är inlagd.Du behöver förhoppningsvis inte vänta allt för länge. Dom flippas av någon anledning ofta. Ett tips är att lägga in en köpesannons om du inte redan gjort det, det var så jag hittade min.
Jo, köpesannons är inlagd.
Har eg. inte brottom men när man väl bestämt sig för nästa klocka är det fasen svårt att inte blir manisk i sitt letande
Sådär.
Har förhoppningsvis en jättefin vit d-serie på min arm i början av nästa vecka.
Ska dessutom vara opolerad vilket är extra trevligt
Tack!Grattis, kul!
Så du beslutade dig för att köra på en 3185?
Grattis! Hoppas du blir nöjd.Tack!
Den med 3186 var rätt så dyr medan den här D-serien både var i mycket finare skick trots opolerad och även betydligt billigare.
Ska bli spännande att äntligen testa Exp2
Svårt att avgöra skicket på så pass lågupplösta bilder. Bezeln ser trött ut tycker jag men i övrigt ser det väl ok ut utifrån mina amatörögon. Jag skulle dock aldrig våga köpa med dessa referensbilder.Efter att ha tittat på ett gäng explorer 2r på annonser och på chrono24 och särskilt försökt bedömma skick och hur väl klockorna polerats så stöter man ibland på rätt risiga exemplar.
Nu är jag ingen expert men är inte bezeln på detta exemplar helt söndersvarvat? Kolla avståndet mellan siffrorna och kanten jämfört med ett orört exemplar.
Dessutom är den inte radiellt borstad utan har nån jämn, mer fin borstning.
Visst fasen är detta rätt illa? Eller är jag total noob och inte har nån koll? Isf ber jag om ursäkt på förhand
http://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-f-serie--id6230293.htm
Edit, dessutom är kanten på bezel, den som är mellan den borstade och polerade delen väääldigt runf. Inte alls skarp.
Mjo. Inte så värst hög upplösning men nog tyvker jag man ändå kan se på de bilder som är tagna snett från sidan att urfräsnimhen för siffrorna i bezeln ser ut att nästan "bukta ut" för att de är så nära fasningen mot den polerade biten.Svårt att avgöra skicket på så pass lågupplösta bilder. Bezeln ser trött ut tycker jag men i övrigt ser det väl ok ut utifrån mina amatörögon. Jag skulle dock aldrig våga köpa med dessa referensbilder.
Håller med.Tålls att sägas igen, men svart tavla har gått och blivit vit tavla! Ser oftast svart tavla här på forumet än vit!