• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Kugghjul

Panerai
Om ni vill behålla värdet på klockan skulle jag rekommendera att använda just ett ersättningslock och gravera det.

Den här killen gör ju annars lite specialboettlock till Rolex. Han skulle nog kanske kunna hjälpa till, tex med ersättningslock
http://www.customwatchconcepts.com/

Lite sugen på att gravera boettlocket såhär / liknande. Någon som vet en riktigt bra graverare? Han som gjort jobbet nedan är i USA, så det känns alldeles för omständigt. Alternativet skulle väl vara att sourca ett boettlock som man skickar iväg, men det blir väl lite knas med att veta vad som är upp och ner då. Någon som har någon ball gravyr på sin EXPII?
Excaseback.jpg
IMG_3023.jpg

Riktigt fräckt! Vet du vad det arbetet skulle gå på i runda slängar?

Äntligen hittade jag det jag sökte, visste att jag sätt något liknande i en tidigare tråd på KS.
Det var @Jolu 's helt fantastiska bilder i en fisketråd som låg kvar och skavde i mitt huvudet på ett skönt sätt.

img_2335-jpg.417364
 

Pentann

Cartier
2-Faktor
Om ni vill behålla värdet på klockan skulle jag rekommendera att använda just ett ersättningslock och gravera det.

Den här killen gör ju annars lite specialboettlock till Rolex. Han skulle nog kanske kunna hjälpa till, tex med ersättningslock
http://www.customwatchconcepts.com/
Blev riktigt sugen att beställa hem ett glasboettlock till exp2. Någon som har erfarenhet av en sådan, hur är det med tätheten håller den fortfarande sina 100m?
Känns som en bra uppgrade att kunna se 3186 urverket :)
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Riktigt fräckt! Vet du vad det arbetet skulle gå på i runda slängar?

Vet ej! Hittade en person i UK som verkar vara kunnig nog att göra jobbet, så jag tänkte be henne om en offert.
http://www.artemiswilddesign.co.uk/index.html

Äntligen hittade jag det jag sökte, visste att jag sätt något liknande i en tidigare tråd på KS.
Det var @Jolu 's helt fantastiska bilder i en fisketråd som låg kvar och skavde i mitt huvudet på ett skönt sätt.

img_2335-jpg.417364

Tack för bilden @Igge! Verkar vara samma klocka! :)

@Kugghjul, tack för länken! Borde väl inte vara alltför svårt att hitta en original-bakboett till en 16570. Å andra sidan kvittar det för mig då jag inte har för avsikt att sälja min EXP2, så det är mest en fråga om man ska skicka hela klockan eller inte när jobbet väl ska göras, och hur länge man blir utan klocka i så fall.
 

Igge

Panerai
Även jag tycker att det är snyggt. Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha den gravyren på en Exp2, känns som helrätt motiv på just den modellen.
PM @Jolu och fråga om du får härmas och vad det kostade honom. Dags att köpa en Exp2 så jag kan haka på trenden :)
 

kabro

Cartier
Vilket gummi tycker ni gör sig bäst till en vittavlad exp?

Länge gått och funderat, men aldrig något som fallit mig i smaken till 100%
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Även jag tycker att det är snyggt. Jag skulle lätt kunna tänka mig att ha den gravyren på en Exp2, känns som helrätt motiv på just den modellen.
PM @Jolu och fråga om du får härmas och vad det kostade honom. Dags att köpa en Exp2 så jag kan haka på trenden :)
Var det @Jolu 's klocka alltså? Jag såg bilderna på watchuseek första gången, så jag trodde det var någon jänkare som hade gjort det. :)
 

Igge

Panerai

Kugghjul

Panerai

gorosen

Omega
Otroligt många fina bilder!
Gillar denna referens starkt och då främst de med svart tavla, verkligen en allround-klocka i min mening. Ingen som vill avyttra och istället är sugen på en DJ 16200, blå tavla och romerska siffror på oysterlänk?.... ;)
 

Fjmo

Omega
Börjar bli riktigt sugen på en svart 16570 (den här tråden stillar ju inte begäret direkt), även om den vita tavlan känns mer poppis här. Funderar lite på vad man får ge för en med SEL nu för tiden. Min uppfattning är 36-43' beroende på tillbehör och skick, låter det rimligt?
 

dnill

Cartier
2-Faktor
Börjar bli riktigt sugen på en svart 16570 (den här tråden stillar ju inte begäret direkt), även om den vita tavlan känns mer poppis här. Funderar lite på vad man får ge för en med SEL nu för tiden. Min uppfattning är 36-43' beroende på tillbehör och skick, låter det rimligt?
Bra val:) Har haft min sen i februari, kunde inte vara mer nöjd. Prisspannet låter rimligt, och lägg på några tusen om du vill ha det senare 3186-urverket. En bild:
20170724_190223.jpg

/David
 

Jolu

Breitling
IMG_4837.JPG
Vet ej! Hittade en person i UK som verkar vara kunnig nog att göra jobbet, så jag tänkte be henne om en offert.
http://www.artemiswilddesign.co.uk/index.html



Tack för bilden @Igge! Verkar vara samma klocka! :)

@Kugghjul, tack för länken! Borde väl inte vara alltför svårt att hitta en original-bakboett till en 16570. Å andra sidan kvittar det för mig då jag inte har för avsikt att sälja min EXP2, så det är mest en fråga om man ska skicka hela klockan eller inte när jobbet väl ska göras, och hur länge man blir utan klocka i så fall.

Joanne Ryall tar ikke oppdrag for privatpersoner på klokker. Tror hun har en deal med Kindler&Thorpe, ble henvist til dem når jeg sendte en forespørsel. No thanks.
JC Randell, som laget kartet på ExpII, er dessverre pensjonert. Jeg tenkte å få gravert den østlige halvkule bak på min 114270, så om du finner en dyktig gravør må du gjerne gi beskjed:).
 
Topp