Som med alla Rolex gör de sig bäst på länk. 16570 funkar på nato helt ok men länken är överlägsen.Får nog också slänga på nato på min med, dags att testa något annat än länken.
Don't do it, du kommer byta tillbaka efter någon timme
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som med alla Rolex gör de sig bäst på länk. 16570 funkar på nato helt ok men länken är överlägsen.Får nog också slänga på nato på min med, dags att testa något annat än länken.
Håller inte helt med. 5-siffrigt (däribland 16570) tycker jag fungerar utmärkt på nato. 6-siffrigt ser dock knepigt ut, flyger inte för mig där.Som med alla Rolex gör de sig bäst på länk. 16570 funkar på nato helt ok men länken är överlägsen.
Som med alla Rolex gör de sig bäst på länk. 16570 funkar på nato helt ok men länken är överlägsen.
Precis såDet fina med NATO är att man uppskattar länken som f*n när man sätter tillbaka den
Sjukt santDet fina med NATO är att man uppskattar länken som f*n när man sätter tillbaka den
Tack! Tycker också den är svinfin! Har en vit tavla som jag funderat på att byta till över sommaren men kommer sakna patinan på dennaDen indexen...grymt!!
Är natot svart eller mörkgrått? Det var en bra kombo!Tycker Explorer 2 funkar på de flesta banden.
Inte sant. Min länk låg oanvänd över ett halvår innan den justerades och åkte på.Som med alla Rolex gör de sig bäst på länk. 16570 funkar på nato helt ok men länken är överlägsen.
Men sen åkte den på, för du insåg till slut att det var 100 ggr bättreInte sant. Min länk låg oanvänd över ett halvår innan den justerades och åkte på.
Nej då. Natot har gjort entré inför sommaren igen! Just nu sitter min 16610 på ett grönt nato.Men sen åkte den på, för du insåg till slut att det var 100 ggr bättre
Det är mörkgrått!Är natot svart eller mörkgrått? Det var en bra kombo!
Tack! Tror jag har ett mörkgrått som ligger och skräpar, får hem och testa..Det är mörkgrått!
Nää. Länk only.Nej då. Natot har gjort entré inför sommaren igen! Just nu sitter min 16610 på ett grönt nato.
För att inte gå off topic. Några halvkassa skott:
Tycker Explorer 2 funkar på de flesta banden.
Aa exakt Efter länken är det bandet som används mest, riktigt nöjd med det. Funderar på att köpa ett till i ytterligare en färg.Blev lite gummisugen också! Är det ett rubber b?
Kör du med länk-claspen eller med spänne?Aa exakt Efter länken är det bandet som används mest, riktigt nöjd med det. Funderar på att köpa ett till i ytterligare en färg.
Löp o köpFörvånad att jag inte postat här tidigare, men 16570 är grym!
Haft både 216570 och 16570 men den större fick lämna..
funderar dock starkt på att införskaffa mig en till 16570 fast svart med 3186 verket, men undrar hur det upplevs med en 16570 och rehaut...
Nice! Då måste ju min 3186a utan papper vara värd minst 65k Någon som är sugen? :-DLöp o köp
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-ii-3186-new-full-set--id8334584.htm
Rolex Explorer II 3186 NEW full set
93 164 kr
Jag kör med spännet.Kör du med länk-claspen eller med spänne?
Är det bra? Har bara haft rubber b på en 114060 som jag hade tidigare, då med orginalclaspen. Aldrig testat på 5 siffrigt eller med spännetJag kör med spännet.
Absolut, gillar att de är lite kortare än de flesta gummin som jag testat så det inte blir en så lång flärp(har ca 17,5 cm handled) och spännet känns rejält. Sen tycker jag klockan är riktigt skön att bära på gummit, så har inget negativt att säga. Rörande clasp eller spänne skulle jag också ha kört med originalclaspen om jag hade en 6 siffriga ref, men stör mig lite på att man måste ha kvar som en halv länkbit om man ska köra originalclasp på de 5 siffriga men de är väl en smaksak.Är det bra? Har bara haft rubber b på en 114060 som jag hade tidigare, då med orginalclaspen. Aldrig testat på 5 siffrigt eller med spännet
Tack för utförligt svar!Absolut, gillar att de är lite kortare än de flesta gummin som jag testat så det inte blir en så lång flärp(har ca 17,5 cm handled) och spännet känns rejält. Sen tycker jag klockan är riktigt skön att bära på gummit, så har inget negativt att säga. Rörande clasp eller spänne skulle jag också ha kört med originalclaspen om jag hade en 6 siffriga ref, men stör mig lite på att man måste ha kvar som en halv länkbit om man ska köra originalclasp på de 5 siffriga men de är väl en smaksak.
edit: dock när jag ser det nu tycker jag det var snyggare än vad jag tidigare har tyckt så kanske ska testa en sådan i en annan färg nästa gång.
Det tycker jag! Rubber b är lite hemliga med vilken modell som passar till olika Rolex. Men jag hittade denna bilden på rolexforums när jag gjorde lite research inför mitt inköp. Bilden är lite suddig men det står att m106 som är till exp 2 ska passa alla submariner utom 14060.Tack för utförligt svar!
Låter bra, stör mig också på för långa flärpar. Får nog blir ett rubber b! Kan man använda samma på 16570 och 16610 tro?
Perfekt, stort tack för hjälpenDet tycker jag! Rubber b är lite hemliga med vilken modell som passar till olika Rolex. Men jag hittade denna bilden på rolexforums när jag gjorde lite research inför mitt inköp. Bilden är lite suddig men det står att m106 som är till exp 2 ska passa alla submariner utom 14060.