• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

dalle

Panerai
2-Faktor
Min 16570 nu på Super jubilee:happyhappy:

IMG_0504.jpeg
IMG_0505.jpeg
Så bra! :woot:
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Hej alla Explorer-experter! Jag vet att det finns en specifik tråd för värdering av klockor men jag känner att jag tror att jag får ett bättre svar i denna tråd, så jag provar här först. Jag har chansen att kommer över en i princip oanvänd fullset Explorer 2 med polartavla från 2009. Men då både jag och potentiell säljare har relativt dålig koll på just denna modell så frågar jag vänligt om någon skulle kunna hjälpa till med värdet på denna klocka? :)
Tack på förhand!
/Dennis
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Hej alla Explorer-experter! Jag vet att det finns en specifik tråd för värdering av klockor men jag känner att jag tror att jag får ett bättre svar i denna tråd, så jag provar här först. Jag har chansen att kommer över en i princip oanvänd fullset Explorer 2 med polartavla från 2009. Men då både jag och potentiell säljare har relativt dålig koll på just denna modell så frågar jag vänligt om någon skulle kunna hjälpa till med värdet på denna klocka? :)
Tack på förhand!
/Dennis
Kan du inte lämna den till mig istället? ;):p
 

VOES

Omega
Hej alla Explorer-experter! Jag vet att det finns en specifik tråd för värdering av klockor men jag känner att jag tror att jag får ett bättre svar i denna tråd, så jag provar här först. Jag har chansen att kommer över en i princip oanvänd fullset Explorer 2 med polartavla från 2009. Men då både jag och potentiell säljare har relativt dålig koll på just denna modell så frågar jag vänligt om någon skulle kunna hjälpa till med värdet på denna klocka? :)
Tack på förhand!
/Dennis
Runt 55 kanske vore rimligt? Eftersom den är ”oanvänd”, fullset och har nya 3186 verket :)
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Det är tro det eller ej min chef på jobbet som hade en liggande på vinden. Han köpte den ny i februari 2009 men använde den typ bara 3 gånger då han inte kom överens med storleken. Tilläggas ska väl förstås också att han har en väldigt trevlig samling och att pengar inte riktigt är något problem, därav att han inte sålde den utan bara lät den ligga
 

Kugghjul

Panerai
55 000 brukar fulpolerade utan papper kosta om man har tur. Billigaste vita ligger nu på 61 000 kr, ser ful ut.

98 000 kr är billigaste om du inte vill köpa från Italien.

https://www.chrono24.se/search/inde...+3186&searchexplain=1&sortorder=1&watchTypes=



Hej alla Explorer-experter! Jag vet att det finns en specifik tråd för värdering av klockor men jag känner att jag tror att jag får ett bättre svar i denna tråd, så jag provar här först. Jag har chansen att kommer över en i princip oanvänd fullset Explorer 2 med polartavla från 2009. Men då både jag och potentiell säljare har relativt dålig koll på just denna modell så frågar jag vänligt om någon skulle kunna hjälpa till med värdet på denna klocka? :)
Tack på förhand!
/Dennis

Runt 55 kanske vore rimligt? Eftersom den är ”oanvänd”, fullset och har nya 3186 verket :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det är tro det eller ej min chef på jobbet som hade en liggande på vinden. Han köpte den ny i februari 2009 men använde den typ bara 3 gånger då han inte kom överens med storleken. Tilläggas ska väl förstås också att han har en väldigt trevlig samling och att pengar inte riktigt är något problem, därav att han inte sålde den utan bara lät den ligga
Helt galet, bara att gratulera!
 
Topp