• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Vad rekommenderar bandkungen att man plockar hem för band? Beställt ett olivgrönt och ett grått nato, något att jag missat?
Bandkungen haha! Jag hade ett antal riktigt fina läder till min Speedy men denna är svårare att matcha med. Jag har bara testat tre varianter på denna, original oyster, jubilee och Rios läder.
20190321_084758(0)-01.jpeg
20190408_092541-01.jpeg
20190412_212825-01-01.jpeg

Har bestämt mig för att sommarens klocka kommer att bli en polar, och den här gången ska jag försöka hålla den ett tag :rolleyes:. Vad är skäligt för en opolerad med tritium med resp utan tillbehör? Känns kul då det i min mening är den enda rolexen som funkar på både oyster, jubilee, läder och nato.

Edit: 44 utan tillbehör och knappt 50 med?

Senast ändrad:
Har bestämt mig för att sommarens klocka kommer att bli en polar, och den här gången ska jag försöka hålla den ett tag :rolleyes:. Vad är skäligt för en opolerad med tritium med resp utan tillbehör? Känns kul då det i min mening är den enda rolexen som funkar på både oyster, jubilee, läder och nato.

Edit: 44 utan tillbehör och knappt 50 med?
Den är magisk och som du säger passar den med oyster, läder och jubilee! Jag är ganska övertygad om att dessa kommer dra iväg i pris snart men har man tur kan man hitta för de priserna du angav.

Den är magisk och som du säger passar den med oyster, läder och jubilee! Jag är ganska övertygad om att dessa kommer dra iväg i pris snart men har man tur kan man hitta för de priserna du angav.
Jag tror också det om Explorer II, men tveksam till att vita skulle sticka iväg. Det skulle vara den första vita som gör det, kan inte komma på någon annan klocka där vita är hetare än svart/blå tavla. Royal Oak eller Nautilus t ex, där är vita kallare. Men håller helt med om att det måste finnas sleepers kvar bland dessa, därför känns tritium och full set som ett bra val :)

Jag tror att om någon vit har möjlighet att dra iväg så är det denna. Jag skulle själv aldrig byta min Polar mot en svart, men det är jag.

Vad sägs om denna? Är ny i Explorer II-träsket men gillar verkligen 16570. Antar att denna är dyr (LW är alltid dyrt). Vad bör man tänka på med 16570? Förstått att de senaste har rehaut och nyare urverk (3186), är det något som är värt att betala extra för?

https://luxurywatches.se/produkt/explorer-ii-36/
Säkert ett fint exemplar men på tok för dyr tycker jag, iaf sett till marknaden. Sedan förstår jag personligen inte hur 16570 kan vara så billiga fortfarande.

Gällande verket så vet jag inte om det är värt att betala extra för. Jag har det gamla och den går helt perfekt!

Vad sägs om denna? Är ny i Explorer II-träsket men gillar verkligen 16570. Antar att denna är dyr (LW är alltid dyrt). Vad bör man tänka på med 16570? Förstått att de senaste har rehaut och nyare urverk (3186), är det något som är värt att betala extra för?

https://luxurywatches.se/produkt/explorer-ii-36/
Känns väldigt dyrt med tanke på vad andra gått för på forumet. Lite extra får man väl förvänta sig att betala från en handlare. Om det är något speciellt med klockan i fråga låter jag vara osagt. Någon med bättre kunskap får gärna upplysa om det i sådant fall. Väldigt fina klockor Ex.2 och är själv intresserad att köpa en på sikt.

LW tar bra betalt för sina klockor. 16570 är säkert uppe i de priserna snart men inte än.

Säkert ett fint exemplar men på tok för dyr tycker jag, iaf sett till marknaden. Sedan förstår jag personligen inte hur 16570 kan vara så billiga fortfarande.

Gällande verket så vet jag inte om det är värt att betala extra för. Jag har det gamla och den går helt perfekt!

Känns väldigt dyrt med tanke på vad andra gått för på forumet. Lite extra får man väl förvänta sig att betala från en handlare. Om det är något speciellt med klockan i fråga låter jag vara osagt. Någon med bättre kunskap får gärna upplysa om det i sådant fall. Väldigt fina klockor Ex.2 och är själv intresserad att köpa en på sikt.

Tack! Jag har aldrig köpt begagnat men funderar på en 16570 nu. Ska gå förbi LW och fråga om urverk, servicehistorik och priset (kanske är förhandlingsbart). Det enda jag funderar på gällande 16570 är länken, har bara haft 6-siffriga Rolex tidigare. Men som daily beater (förhoppningsvis många år) kanske den lättare länken garn sina fördelar. Vad tycker ni som ägt/äger båda äldre och nyare Rolex?

Jättebra!
Min har fått en liten paus, tänkte använda några av mina andra klockor.
Kan bli några andra som får respass.
Men visst kan jag posta lite bilder på min svarta -01:a.
Både för att hålla tråden aktiv och för lite variation! :)
Det bästa är nog om du säljer den till mig! ;)

Tycker nog priset är uppåt väggarna!
Visserligen komplett (?) men 72k...
Har tittat internationellt, det är ett högt pris.
Vi får väl höra om @Adddoh fick nåt prut på det priset!
Gillar länken, rätt justerad sitter den riktigt bra!
Antar att den sitter ännu skönare på ett jubilee!
Snyggt blir det iaf! :)

Tack! Jag har aldrig köpt begagnat men funderar på en 16570 nu. Ska gå förbi LW och fråga om urverk, servicehistorik och priset (kanske är förhandlingsbart). Det enda jag funderar på gällande 16570 är länken, har bara haft 6-siffriga Rolex tidigare. Men som daily beater (förhoppningsvis många år) kanske den lättare länken garn sina fördelar. Vad tycker ni som ägt/äger båda äldre och nyare Rolex?
Jag föredrar den gamla femsifriga länken. De senare årsmodellerna har hela mittlänkar samt ändlänkar, det har inte de äldre. Jag har ägt båda och tycker att båda är väldigt bra. Är du van vid sexsifrig lär du gilla den senare länken mer.

Tillbaka
Topp