• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Tack! Jag har aldrig köpt begagnat men funderar på en 16570 nu. Ska gå förbi LW och fråga om urverk, servicehistorik och priset (kanske är förhandlingsbart). Det enda jag funderar på gällande 16570 är länken, har bara haft 6-siffriga Rolex tidigare. Men som daily beater (förhoppningsvis många år) kanske den lättare länken garn sina fördelar. Vad tycker ni som ägt/äger båda äldre och nyare Rolex?
16570 är en av de skönaste klockorna jag haft på armen.
 

Adddoh

Omega
Tycker nog priset är uppåt väggarna!
Visserligen komplett (?) men 72k...
Har tittat internationellt, det är ett högt pris.
Vi får väl höra om @Adddoh fick nåt prut på det priset!
Gillar länken, rätt justerad sitter den riktigt bra!
Antar att den sitter ännu skönare på ett jubilee!
Snyggt blir det iaf! :)

Jag föredrar den gamla femsifriga länken. De senare årsmodellerna har hela mittlänkar samt ändlänkar, det har inte de äldre. Jag har ägt båda och tycker att båda är väldigt bra. Är du van vid sexsifrig lär du gilla den senare länken mer.

16570 är en av de skönaste klockorna jag haft på armen.

Tack igen! Nu har jag börjat surfa 216570, som jag aldrig gillat tidigare.. Får se var detta slutar! Uppdaterar när jag varit på LW. Någon som haft både 16570 och 216570? 42mm känns spontant alldeles för stort för mig men är nog värt att testa på armen.
 

Cougan

Rolex
2-Faktor
Tack! Jag har aldrig köpt begagnat men funderar på en 16570 nu. Ska gå förbi LW och fråga om urverk, servicehistorik och priset (kanske är förhandlingsbart). Det enda jag funderar på gällande 16570 är länken, har bara haft 6-siffriga Rolex tidigare. Men som daily beater (förhoppningsvis många år) kanske den lättare länken garn sina fördelar. Vad tycker ni som ägt/äger båda äldre och nyare Rolex?
Personligen så hade jag inte betalat extra för det nyare verket/SEL/graverad Rehaut men det är jag det. Jag har testat både SEL och non och föredrar det senare då jag tycker SEL bärs för stort på min 17.5 cm arm. Vad gäller länken så är den lättare länken mycket bekväm (jag har en fr -91) och har bra kvalitetskänsla för att vara en Rolex-länk ;). Går ju inte på något sätt att jämföra med en rasslig vikt jubilee fr 60-70talet (vilka jag också gillar). Summerat IMHO, köp en innan de drar iväg i pris, jag har haft min 2 ggr och nu är den här för att stanna, lämnar den så är det isf till nästa generation. Tipsar om denna jämförelsefördjupning:
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Fantastisk klocka det här! :)
476BA07D-FDF9-4B5C-BE48-C35B80348417.jpeg
 

Husse

Patek
Tack! Jag har aldrig köpt begagnat men funderar på en 16570 nu. Ska gå förbi LW och fråga om urverk, servicehistorik och priset (kanske är förhandlingsbart). Det enda jag funderar på gällande 16570 är länken, har bara haft 6-siffriga Rolex tidigare. Men som daily beater (förhoppningsvis många år) kanske den lättare länken garn sina fördelar. Vad tycker ni som ägt/äger båda äldre och nyare Rolex?
Kollat runt på Chrono24, hittade bland annat dessa två.
Kompletta med box och papper. Här finns det nog dessutom prutmån! :)
En dansk
5F0EDF66-E0EC-415A-929B-2957C226D079.png

Och en från Belgien
BBAD3449-458F-475B-A4D9-2023484CC3A6.png
 
Topp