• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Söndagsklockan :)
385CDDFD-38B2-4274-83AD-CCFB63693CD1.jpeg
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Experimenterade precis med ett gammalt lädernato som låg i lådan. Vad säger den samlade expertisen? Bra eller anus?
EB6B84B3-FFA6-400C-9491-0FD6391C660F.jpeg
Tycker att 16570 görs sig överlägset bäst på länk. Har prövat nato, läder och gummi till min svarttavlade 16570 utan att hitta rätt. Svart Tropic Original funkade rätt bra men trumfar inte länken. Polar tycker jag ändå passar bättre på annat än länk. Har personligen svårt för lädernato, hade kört vanligt nato i så fall. Grym klocka!
 

victpand

Omega
Tycker att 16570 görs sig överlägset bäst på länk. Har prövat nato, läder och gummi till min svarttavlade 16570 utan att hitta rätt. Svart Tropic Original funkade rätt bra men trumfar inte länken. Polar tycker jag ändå passar bättre på annat än länk. Har personligen svårt för lädernato, hade kört vanligt nato i så fall. Grym klocka!
Det tog inte så många minuter innan länken satt på igen... tack för feedback!
6BA8CB4D-31BE-4206-A4B8-AE9944E1CB13.jpeg


Ska dock iväg och lära mig surfa senare i år och funderar på vilket band som hade varit bäst till en sådan aktivitet.. det kanske ändå blir ett klassiskt nato som får hänga med. Någon här som har tips kring vad som kan tänkas sitta säkrast på armen?
 
Topp