• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Hur ser det ut på Explorer 2-fronten, väntetid eller inte?
Detta är tråden för 16570, denna modell säljs inte längre i butik så väntetid för köp är nog upp till dig :)

Vad gäller modellen du tänker på 216570 är det säkert väntetid...som allt annat vad gäller sport rolex...
happy hunting!

Fått upp ögonen för denna modell på sistone. Konstigt hur en modell som man inte gav en sekund att titta på förr, plötsligt kan bli så spännande :)
Efter att ha ögnat igenom tråden lite lätt så kan jag konstatera följande:
1. Den är sjukt j-vla snygg.
2. Stenhård toolklocka
3. Kanske en impopulär åsikt, men 16570 ska endast, och endast, bäras på länk.

Fått upp ögonen för denna modell på sistone. Konstigt hur en modell som man inte gav en sekund att titta på förr, plötsligt kan bli så spännande :)
2. Stenhård toolklocka
1. Håller med.
2. Håller med.
3. Håller inte med.
:)

2. Stenhård toolklocka
Jag håller med dig om länk, den är snyggast så imo...funkar även på RubberB dock..

16570 på Super Jubilee

IMG_1714.jpeg

Nja, du går in med gaffeln mellan lädret och boetten och tar bort sprinten genom att dra gaffel mot dig när den har fäste runt sprinten. Har du aldrig gjort det rek jag att du låter en uris visa hur du ska göra :)
Min uris skrämde nästan vettet ur mig, han tog helt sonika en boettkniv mellan bandet och hornet. Funkar faktiskt superbra!

Har fortsatt mina bandexperiment inför en kommande surfresa och fått hem ett Eulit-perlon. Måste säga att det känns bra på armen och i mina ögon ser det lite trevligare ut än nato.

389B55CC-1A8D-4622-A5EF-268951A0C5A9.jpeg

7185806D-2EA4-419E-A176-73A777CBCC04.jpeg

56EEA855-0B29-4243-8746-861563068B9B.jpeg

Meen... Länken är ju ändå väldigt trevlig. Den får nog sitta på tills det bär av mot sydligare breddgrader.
6061CC62-843A-4F54-B2E4-D7AD06742D21.jpeg
Eulitbandet är mycket snyggare än Nato!
Har själv kärat ner mig i Zuluband, sitter mycket tightare och bättre än Nato, man slipper en massa löst band som ska vikas in.

Tillbaka
Topp