• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Bra sommarklocka.. Ett av dom bästa köpen genom åren, byte till läder lyfte ytterligare även fast länken är bra.
DSC_1097.JPG
Riktigt snyggt på det lädret!

Jag håller helt med om att den är underskattad och det är en modell jag personligen gillar starkt men varför tror du den kommer sticka i pris?:) Den har ju alltid varit underskattad då den inte varit särskilt populär jämfört med tex en sub något som jag inte tror har ändrats. Kollar man grafen på chrono24 känns det bara som att den hänger med i den generella Rolex prisuppgången och när andra Rolex modeller blir dyrare följer denna med. Tror något mer måste hända för att intresset för modellen ska öka markant och då kan priserna stick. Man kan få fram grafer på chrono24 över prisutvecklingen då har gmt ökat med ca 50 tkr på 5 år och Explorer 2 typ 15 tkr känns som en ganska stabil uppgång.
Det är intressant det här med prisutvecklingen på Exp II. Ständigt underprisad och hänger inte alls med prisutvecklingen på Sub och GMT (det är ju en historia i sig.

Så här tror jag:
Förr eller senare kommer den bli het och priset sticka, det gäller ju mer eller mindre alla ref:ar från Rolex. Den sticker ut med stålbezel istf alu-insert men jag tror att fler och fler kommer vilja ha nåt annat än dykare med svart vridring. Kolla vad som hänt med priserna på 1655....

En av få klockor i min ägo som inte är vintage och en av få jag köpt ny (tror det var 28tkr år 2004, tror GMT II kostade nästan samma) och EXTREMT användbar som sommar-, sport- och reseklocka. Älskar att jag dessutom själv är skyldig till varenda repa, nagg och märke. En keeper!
7436A2CB-A33E-4613-AF95-BD870173643E.jpeg

Ja det hoppas jag med! Vill ha en Råååleks 16570 från mitt födelseår -00, och är väldigt petig när det kommer till skick men hoppas att jag kan hitta en så småning om :)
Coolt med ännu en -00a med smak för en 16570! Min är en -00a precis som vi och alltid lika najs med en års klocka! :) Hoppas du hittar en snart!
62634301_865639763928495_3443763709274674324_n.jpg

Tillbaka
Topp