• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

Sveax

Breitling
Jag skulle lägga upp denna i tråden "Penna & Klocka" men i den tråden säger det, "du har inte rättigheter att posta här".
Någon som varför det är så?
IMG_20200424_160302.jpg
 

idagtisdag

Cartier
Jag skulle lägga upp denna i tråden "Penna & Klocka" men i den tråden säger det, "du har inte rättigheter att posta här".
Någon som varför det är så?
IMG_20200424_160302.jpg
Den körde en AI bildanalys och kom fram till att du mixat nationalitet i bilden. Prova en GS och en Fällkniven (görs väl i Japan?) med Pilot-pennan!
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Enig! Men min tavla är vit :)
Dock hade inte Vanguard bild med en sådan. Här från RubberB men tycker det är lite mörkt och lite dyrt
Rolex_EXPLORER II 40mm NV_.jpg
Tror också att det blå bandet från Vanguard hade passat fint till Polar. Bortsett från att RubberB är dyrt så tycker jag att den mörka blåa färgen gör sig bra i kontrast till den krispigt vita tavlan.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Håller med. Själv sugen på ett svart RubberB till min men har inte fått tummen ur. Kör Tropic så länge.
Tropic har jag en drös så tänkte testa. Finns ju blå tropic original. Det hade varit ball, men har bara svart original i 20mm. Ska dock testa för länken måste ändå in i ultraljudstvätten... ;)
auktionsvara_197865_stor.jpg

Var också lite kul med svensksåld fullset
auktionsvara_197866_stor.jpg

Det är tyvärr inte tritium men SEL+Lugholes
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Tropic har jag en drös så tänkte testa. Finns ju blå tropic original. Det hade varit ball, men har bara svart original i 20mm. Ska dock testa för länken måste ändå in i uötraljudstvätten... ;)
auktionsvara_197865_stor.jpg

Var också lite kul med svensksåld fullset
auktionsvara_197866_stor.jpg

Det är tyvärr inte tritium men SEL+Lugholes
Blått tropic original vore något! Jag har svart och grått som funkar rätt bra till den svarta tavlan. Haha ett ultraljudsbad låter som en god idé. Grattis, låter som ett riktigt trevligt köp! Vart hittade du den?
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Blått tropic original vore något! Jag har svart och grått som funkar rätt bra till den svarta tavlan. Haha ett ultraljudsbad låter som en god idé. Grattis, låter som ett riktigt trevligt köp! Vart hittade du den?
På en mindre pantbanksauktion. Vill nog egentligen ha en svart tritium men tyckte priset blev bra så kändes ok att chansa lite. Och nu känns faktiskt vit kul till sommaren :)
 
Topp