• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

En tråd tillägnad Rolex explorer II (16570)

MrGranberg

Panerai
2-Faktor
Fel box till denna va?


1604308354303.png
Ja det ska va den nyare boxen
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Fel box till denna va?


1604308354303.png
Jag trodde att V-serie var 2009-2010? Min från 2005 hade nya boxen vilket är korrekt då de bytte det året. Jag har däremot hört att det var en överlappning under 2-3 år där vissa levererades i gamla, fråga mig inte varför. 🙂
 

Clemons

Rolex
2-Faktor
Konstig fråga kanske, men ni som säljer era 16570, vad hittar ni för ersättare egentligen?

Om man kikar på övrig Rolex så har jag själv svårt att se något annat val än 16570 sett till pris och vad man får.

@Staafen din var ju en 10/10:a, får man fråga vad du gick till för klocka från den?
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Konstig fråga kanske, men ni som säljer era 16570, vad hittar ni för ersättare egentligen?

Om man kikar på övrig Rolex så har jag själv svårt att se något annat val än 16570 sett till pris och vad man får.

@Staafen din var ju en 10/10:a, får man fråga vad du gick till för klocka från den?
Problemet är att man inte hittar en vettig ersättare haha! 😄 Jag har inte gjort det än iaf.

Stort tack! Jag har bland annat en 16610 sedan innan men har inte köpt någon ersättare för just 16570in än.
 
Går själv i säljtankar, och sneglar på en YM Rhodium, 116622 eller 126622. Väldigt stiliga tycker jag. Men frågan är ju om jag kommer tillåta och förlåta mig om jag säljer min klocka. Köptes ny av AD 2010 och jag är enda ägaren. Köptes som ett steg i att bolaget jag jobbade för och va delägare i såldes...
Svårt med affektion alltså...
Får vänta till nuvarande bolag säljs så får jag köpa ytterligare en :)
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Går själv i säljtankar, och sneglar på en YM Rhodium, 116622 eller 126622. Väldigt stiliga tycker jag. Men frågan är ju om jag kommer tillåta och förlåta mig om jag säljer min klocka. Köptes ny av AD 2010 och jag är enda ägaren. Köptes som ett steg i att bolaget jag jobbade för och va delägare i såldes...
Svårt med affektion alltså...
Får vänta till nuvarande bolag säljs så får jag köpa ytterligare en :)
Sälj inte!
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Går själv i säljtankar, och sneglar på en YM Rhodium, 116622 eller 126622. Väldigt stiliga tycker jag. Men frågan är ju om jag kommer tillåta och förlåta mig om jag säljer min klocka. Köptes ny av AD 2010 och jag är enda ägaren. Köptes som ett steg i att bolaget jag jobbade för och va delägare i såldes...
Svårt med affektion alltså...
Får vänta till nuvarande bolag säljs så får jag köpa ytterligare en :)
Min har varit oanvänd ganska länge då jag har roterat på mina andra, tycker ff den är en av de snyggaste Rollarna och nu känns det nästan dumt att sälja när den dubblat i pris på några år... då håller jag gärna den lite och har den som sommarklocka eller nått till kärleken inte alls finns och ser om den tripplat :)

Jag har sålt vissa klockor jag ångrar men you live and you learn!
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Konstig fråga kanske, men ni som säljer era 16570, vad hittar ni för ersättare egentligen?

Om man kikar på övrig Rolex så har jag själv svårt att se något annat val än 16570 sett till pris och vad man får.

@Staafen din var ju en 10/10:a, får man fråga vad du gick till för klocka från den?

Bra fråga.
Min hade allt jag ville ha och trodde den skulle bli en keeper men nu hade den legat i stort sett oanvänd sedan juni och jag tål bara inte att ha sådana fina grejer som inte används. De är inte till för att samla damm.

Jag har inte helt bestämt vad jag ska ha istället. Är sugen på Hulk, 114060, 214270, som jag alla haft och sålt tidigare medan 16570 fått stanna. Tills idag.

Kanske är jag bara rastlös men det behövdes omsättning i lådan.

Med det sagt skulle jag säga att 16570 är det absolut bästa man kan få för de pengarna. Har man inte haft den bör man testa.

bara mina 2c
 

Efe

Omega
2-Faktor
Någon som har koll på hur den generella tillgängligheten ser ut för Explorer 2 hos ADs?
Är det någon kölista etc?
 
Topp