• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

sir alex

Panerai
Jag tror (och hoppas) att ingen på riktigt tar råd ifrån honom men det är väl ingen kioskvältare att Rolex framgent kommer behålla den unika position dom har skaffat sig?
Inget varar för evigt om man har lite tidsperspektiv och det kommer även gälla Rolex även om det kanske är svårt att tro just nu. Vid nästa börskrasch och med efterföljande lågkonjuktur så kommer ingen betala nypris för en beg Sub.
 

PNM

Panerai
Inget varar för evigt om man har lite tidsperspektiv och det kommer även gälla Rolex även om det kanske är svårt att tro just nu. Vid nästa börskrasch och med efterföljande lågkonjuktur så kommer ingen betala nypris för en beg Sub.

Finns t.o.m. en risk att Rolex varumärke kan skadas svårt (värre än andra märken).
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Finns t.o.m. en risk att Rolex varumärke kan skadas svårt (värre än andra märken).

Eller så rasar alla begagnatpriser men Rolex faller relativt sätt mindre eftersom Rolex är det klart starkaste varumärket. Då går märket istället stärkt ur det hela eftersom det visar sig stå sig relativt väl även i en kris.
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Når Island gikk gjennom sin krise, så kjøpte Rolex AD der opp alle Rolex og gikk således fra ISK til RLX. Det stuntet gjorde at man hadde aktiva i en solid valuta. Så - Rolex er som dollar; sterk handelsvare verden over.
 

sir alex

Panerai
Når Island gikk gjennom sin krise, så kjøpte Rolex AD der opp alle Rolex og gikk således fra ISK til RLX. Det stuntet gjorde at man hadde aktiva i en solid valuta. Så - Rolex er som dollar; sterk handelsvare verden over.
Tror inte heller att priserna på Rolex kommer att ”krascha” men att tro att en stålklocka kommer vara en bra investering som vissa tycks tro kommer naturligtvis inte gälla. De uppgångar på vissa Daytonas som vi sett är nog unikt för vår tid. Om 15-20 år så kommer alla önska att de hade gått ”all in” på nån gammal Navitimer eller nått annat som ingen kunnat gissa.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Istället för en halvlass bild på alla tre valde jag istället ut en bra bild på varje.
En stor, en liten och en mittemellan.
Eller.. en automat, en manuell, en kvarts.
En timme only, en med datum och en GMT.
Osv.. :)
Älskar dessa klockor, kanske får de alla vara kvar ett tag..
IMG_20190207_181657.jpg

IMG_20190208_113219_272.jpg

IMG_20190202_184829_922.jpg
Jag skall inte posta några fler tripplar, så fort jag gör det bryts förtrollningen. Nu är bara Pannan kvar av de tre :banghead:
 

loevhagen

Patek
2-Faktor
Enig. Poenget mitt var ikke at Rolex er en god investering - men at når man får finansielle kriser, så kan det være fornuftig å eie objekter som antagelig har sin verdi gjennom krisen og etterpå.

Tror inte heller att priserna på Rolex kommer att ”krascha” men att tro att en stålklocka kommer vara en bra investering som vissa tycks tro kommer naturligtvis inte gälla. De uppgångar på vissa Daytonas som vi sett är nog unikt för vår tid. Om 15-20 år så kommer alla önska att de hade gått ”all in” på nån gammal Navitimer eller nått annat som ingen kunnat gissa.
 
Topp