Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du gillar Astron modellerna va
Prototyp-trippel av Astron-omiska proportioner.
Sjuk samling typ som min fast keramiska sd och hulkDykartrippel. 16610LV, 14060M & 16600.
Brutalt!Dykartrippel. 16610LV, 14060M & 16600.
Grymt skick på alla tre!Dykartrippel. 16610LV, 14060M & 16600.
Snyggt!214270, 16610 och 005.
Allt man behöver!Måste lägga upp nya trippeln här med
Snyggt! Hade gärna haft den trippeln, känns välbalanserad och rolig.Den här bilden sammanfattar mina topp tre just nu ganska bra!
Rolex GMT 1675
IWC Portuguese 5001-07
Patek Philippe 5167-A
Tre toppmodeller från samtliga tillverkare, mycket bra trippelDen här bilden sammanfattar mina topp tre just nu ganska bra!
Rolex GMT 1675
IWC Portuguese 5001-07
Patek Philippe 5167-A
Helt ok och mångsidig trio. Tre helt olika klockor!
Reverso Classic large small second
Panerai PAM00632
Wholex Hulk
Tänker mig en brons IWC och en Speedy så har jag en hyfsad samlingSjukt bra! En Explorer och/eller en DJ och du är helt hemma i mitt tycke.
Tänker mig en brons IWC och en Speedy så har jag en hyfsad samling
Tack så mycket, anser dock att en kronograf vore kul, och speedy är speedy liksom. En 005 så klart.Aldrig varit ett stort fan av Speedyn, försökt men tycks inte gå för mig. En IWC Pilot kan jag ge tummen upp åt men håller fast vid att jag tycker att någon 36mm från Rolex hade passat kanon. Men som sagt, mycket fin trio du sitter på där Well done!
Tack så mycket, anser dock att en kronograf vore kul, och speedy är speedy liksom. En 005 så klart.
Och jag har ju en 34mm från ”Rolex”
En samling bestående av 5 klockor från lika många märken är väl optimalt.Sjukt bra! En Explorer och/eller en DJ och du är helt hemma i mitt tycke.
Tack, lite så jag tänkte. Olika tillverkare, typer, material och komplikationerEn samling bestående av 5 klockor från lika många märken är väl optimalt.
Tack, lite så jag tänkte. Olika tillverkare, typer, material och komplikationer
Archie är iofs en katastrof rakt igenom. Allt han rört vid har floppat. Det är han som kommer spräcka Rolex-bubblan eftersom han är sist på allt. Att ta råd från en arbetslös och manodepressiv tjockis är nog inte vägen att gå för att bygga en samling."Rolex backbone" -Archie
Nej men jag håller med. Att sitta på ett gäng Subs med olika färger på "Submariner" är inte min grej men jag tycker inte att två/tre klockor från samma tillverkare är trist när det är olika karaktärer på klockorna. Speciellt då en Panerai och en Reverso återfinns i samlingen vilket ger din klocklåda en bredd. Hade allt tyckt lika hade vi kunnat lägga ner.
Archie är iofs en katastrof rakt igenom. Allt han rört vid har floppat. Det är han som kommer spräcka Rolex-bubblan eftersom han är sist på allt. Att ta råd från en arbetslös och manodepressiv tjockis är nog inte vägen att gå för att bygga en samling.
Archie är iofs en katastrof rakt igenom. Allt han rört vid har floppat. Det är han som kommer spräcka Rolex-bubblan eftersom han är sist på allt. Att ta råd från en arbetslös och manodepressiv tjockis är nog inte vägen att gå för att bygga en samling.