• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Era bästa "tripplar" - trippel -tråden

Fader och son trippel
538D6795-DF73-4C05-9B15-8DFA14251ABB.jpeg

Den här bilden sammanfattar mina topp tre just nu ganska bra!
TMLJPr4.jpg

- Patek Philippe Aquanaut 5167-A . Väldigt mångsidig och kompanjonen på gummi som jag bär nästan jämt. och med blotta 8.1mm tjock sitter den som ett andra skinn dag och natt.
- IWC Portuguese 5001-07 - den dressigare i sällskapet. Var min heliga gral under 10 år tills jag äntligen kunde köpa den. Med 14.5mm tjock och 42mm är det en rejäl pjäs på mina handleder, men en sån skönhet där de blånade visarna utan central sekundvisare ger ett lugn.
- Rolex GMT 1675 - funkar till allt. Stållänk, men även skön på nato och tropic. Önskar jag kunde lite på att den var vattentät, skulle behöva en service för det.

Senast ändrad:
Aldrig varit ett stort fan av Speedyn, försökt men tycks inte gå för mig. En IWC Pilot kan jag ge tummen upp åt men håller fast vid att jag tycker att någon 36mm från Rolex hade passat kanon. Men som sagt, mycket fin trio du sitter på där :) Well done!
Tack så mycket, anser dock att en kronograf vore kul, och speedy är speedy liksom. En 005 så klart.
Och jag har ju en 34mm från ”Rolex”
035D14F0-D10C-4B21-ACD3-C087C3472FDF.jpeg

Tack, lite så jag tänkte. Olika tillverkare, typer, material och komplikationer

"Rolex backbone" -Archie ;)
Nej men jag håller med. Att sitta på ett gäng Subs med olika färger på "Submariner" är inte min grej men jag tycker inte att två/tre klockor från samma tillverkare är trist när det är olika karaktärer på klockorna. Speciellt då en Panerai och en Reverso återfinns i samlingen vilket ger din klocklåda en bredd. Hade alla tyckt lika hade vi kunnat lägga ner.

"Rolex backbone" -Archie ;)
Nej men jag håller med. Att sitta på ett gäng Subs med olika färger på "Submariner" är inte min grej men jag tycker inte att två/tre klockor från samma tillverkare är trist när det är olika karaktärer på klockorna. Speciellt då en Panerai och en Reverso återfinns i samlingen vilket ger din klocklåda en bredd. Hade allt tyckt lika hade vi kunnat lägga ner.
Archie är iofs en katastrof rakt igenom. Allt han rört vid har floppat. Det är han som kommer spräcka Rolex-bubblan eftersom han är sist på allt. Att ta råd från en arbetslös och manodepressiv tjockis är nog inte vägen att gå för att bygga en samling.

Archie är iofs en katastrof rakt igenom. Allt han rört vid har floppat. Det är han som kommer spräcka Rolex-bubblan eftersom han är sist på allt. Att ta råd från en arbetslös och manodepressiv tjockis är nog inte vägen att gå för att bygga en samling.

Jag tror (och hoppas) att ingen på riktigt tar råd ifrån honom men det är väl ingen kioskvältare att Rolex framgent kommer behålla den unika position dom har skaffat sig?

Tillbaka
Topp