• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Eskilstuna bor alternativt folk som gjort affärer med Mälardalen Bil AB!!!

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hallå!

Är på jakt efter en firmabil till att renovera fönster med och har hittat en som jag tror kan passa mina behov hos Mälardalen Bil AB. Är dom pålitliga och säljer schyssta bilar, eller lär man ta bilen till någon verkstad som går igenom bilen?! Visserligen har väl dom kanske någon månads garanti på bilen.

http://malardalenbil.se/objekt/info/?id=18310

Tack på förhand!

Mvh // Affe
 
Senast ändrad:
Hallå!

Är på jakt efter en firmabil till att renovera fönster med och har hittat en som jag tror kan passa mina behov hos Mälardalen Bil AB. Är dom pålitliga och säljer schyssta bilar, eller lär man ta bilen till någon verkstad som går igenom bilen?! Visserligen har väl dom kanske någon månads garanti på bilen.

http://malardalenbil.se/objekt/info/?id=13177

Tack på förhand!

Mvh // Affe
En Shelby??!! Fint ska det vara minsann:happyhappy:
Ping @TiE @MrRolex
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Att de annonserar med falskt regnummer är kanske ingen snygg start, men bilen är importerad av Exclusive Cars och de är seriösa i alla fall. Men varför ska du leasa en momssmittad 5 år gammal bil? Blir ingen lysande ekonomi direkt. Finns bättre alternativ i så fall. De har också lagt på 40.000kr jämfört med förra gången bilen var ute på annons...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag skulle leta efter en annan av flera anledningar. De skriver i annonsen att den är 1st ägare, men enligt Transportstyrelsen är det 5st. Även om man räknar med bilfirmor så går det inte ihop. De har säkert en förklaring för det, men skarvar man på det ena finns det ju risk att man skarvar med det andra. Sen skulle jag aldrig välja skinnklädsel till en bil jag skulle använda som hantverkarbil...skinn+verktyg=dåligt. Jag hade också valt bort en så stark motor, finns ingen anledning på en Caddy, speciellt inte då du kommer ha den lastad med fönster/verktyg.

Det vimlar av Caddys till salu och du kan få en till samma pris eller billigare som har gått väsentligt färre mil och som har en mer ändamålsenlig spec. Det är bara att börja Blocka :)
 

demondave

Rolex
För dom pengarna får man typ en ny Fiat Fiorino. Har en som firmasprätt sedan typ 5 år. Går som ett skott med 95-hästarsdieseln! Allt är billigare än Caddy, och den är förvånansvärt kul att köra.

Beggad VAG med DSG är nog inte det första jag skulle slå till på. Endel kvalitetsbrister och rätt kasst kundbemötande när det strular, VW är ju inte direkt kända för generösa goodwillåtagande.
 

Bottega

Cartier
Om automat inte är ett krav så får du en ny Citroën Berlingo för de pengarna. Framförallt begagnad 109-129+moms får du mycket finare beg Berlingo eller Peugeot Partner med inredning.

Ang. Antal ägare.
Förreg historia. Typiskt exempel: Förreg volkswagen, reggad av volkswagenhandlare, såld till firma, leasing går ut blir utköpt, bytes in av volkswagenhandlare, säljes till handlare, @Affe vill köpa. Det är minst tre bilhandlare, företaget som leasar köper ut bilen blir ägare andra gången enligt papper. Nu var det bara ett exempel. För mer info slå in regnr på www.car.info där ser ni klockren statistik och tidigare annonser.

Hedin bil kör såhär hela tiden. Sålde förregade MB c/e-klasser som hade 3-5 ”ägare” enligt registret innan slutkund fick den. Ska säljas inom bolaget tusen gånger mellan Göteborg Helsingborg Stockholm.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
För dom pengarna får man typ en ny Fiat Fiorino. Har en som firmasprätt sedan typ 5 år. Går som ett skott med 95-hästarsdieseln! Allt är billigare än Caddy, och den är förvånansvärt kul att köra.

Beggad VAG med DSG är nog inte det första jag skulle slå till på. Endel kvalitetsbrister och rätt kasst kundbemötande när det strular, VW är ju inte direkt kända för generösa goodwillåtagande.

Eller om du lägger på en liten slant en sprillans Berligo. Sålde precis min som gått 22´mil utan ett enda fel. Förra generationens iofs, men tror knappast att de har blivit sämre, och Citroen har varit bra att göra med när det kommer till service och bemötande.

http://kampanj2017.citroen.se/berlingo/#sticky
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Berlingon har ju fördelen också att ha 3 säten....nåja, 2 1/2 :) Plus genomlastning.

5022532413.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Mycket bra bil faktiskt! Pålitliga, simpla. Sålt många sånna! Finns i både Peugeot utförande och Citroën.

Just det...de är ju systerbilar. Riktigt bra erbjudande just nu på en sprillans Partner. Kan inte hitta en enda anledning att välja en flera år gammal Caddy som har gått över 10.000mil och dessutom kommer kosta mer per månad. Både i själva leasingkostnaden men även försäkring.

Skärmavbild 2017-10-23 kl. 20.03.34.png
 
Vad du än gör, köp ingen Nissan NV200! Har en nu som firmabil och den är precis värdelös, startar inte när det är kallt och använder man motorvärmaren så drar batteriet slut på nolltid, hög ljudnivå inne i bilen, skramlar och lossnar delar i skuffen. Vi har alltid haft Caddy innan och det har aldrig varit några fel på dessa. Värt att lägga lite extra tror jag. Chefen hade en Peugeot partner som han hade i en månad innan han bytte tillbaka till Caddy, men han är lite kräsen med.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag skulle leta efter en annan av flera anledningar. De skriver i annonsen att den är 1st ägare, men enligt Transportstyrelsen är det 5st. Även om man räknar med bilfirmor så går det inte ihop. De har säkert en förklaring för det, men skarvar man på det ena finns det ju risk att man skarvar med det andra. Sen skulle jag aldrig välja skinnklädsel till en bil jag skulle använda som hantverkarbil...skinn+verktyg=dåligt. Jag hade också valt bort en så stark motor, finns ingen anledning på en Caddy, speciellt inte då du kommer ha den lastad med fönster/verktyg.

Det vimlar av Caddys till salu och du kan få en till samma pris eller billigare som har gått väsentligt färre mil och som har en mer ändamålsenlig spec. Det är bara att börja Blocka :)


Har ingen aning. Har själv haft tjänstebil i över 30 år så är ovan vid bilaffärer. Vet du något @viiicc ?


För dom pengarna får man typ en ny Fiat Fiorino. Har en som firmasprätt sedan typ 5 år. Går som ett skott med 95-hästarsdieseln! Allt är billigare än Caddy, och den är förvånansvärt kul att köra.

Beggad VAG med DSG är nog inte det första jag skulle slå till på. Endel kvalitetsbrister och rätt kasst kundbemötande när det strular, VW är ju inte direkt kända för generösa goodwillåtagande.


Om automat inte är ett krav så får du en ny Citroën Berlingo för de pengarna. Framförallt begagnad 109-129+moms får du mycket finare beg Berlingo eller Peugeot Partner med inredning.

Ang. Antal ägare.
Förreg historia. Typiskt exempel: Förreg volkswagen, reggad av volkswagenhandlare, såld till firma, leasing går ut blir utköpt, bytes in av volkswagenhandlare, säljes till handlare, @Affe vill köpa. Det är minst tre bilhandlare, företaget som leasar köper ut bilen blir ägare andra gången enligt papper. Nu var det bara ett exempel. För mer info slå in regnr på www.car.info där ser ni klockren statistik och tidigare annonser.

Hedin bil kör såhär hela tiden. Sålde förregade MB c/e-klasser som hade 3-5 ”ägare” enligt registret innan slutkund fick den. Ska säljas inom bolaget tusen gånger mellan Göteborg Helsingborg Stockholm.




Vad du än gör, köp ingen Nissan NV200! Har en nu som firmabil och den är precis värdelös, startar inte när det är kallt och använder man motorvärmaren så drar batteriet slut på nolltid, hög ljudnivå inne i bilen, skramlar och lossnar delar i skuffen. Vi har alltid haft Caddy innan och det har aldrig varit några fel på dessa. Värt att lägga lite extra tror jag. Chefen hade en Peugeot partner som han hade i en månad innan han bytte tillbaka till Caddy, men han är lite kräsen med.


WOW...som vanligt så kan man lite på KLOCKSNACKARE när man lägger ut än förfrågan om någonting!

Tackar för alla tipsen, och jag skall försöka att ta till mig något av dom goda råd jag fått, tyvärr är jag lite envis av mig! Har jag fått för mig något så har jag svårt att styra om, har länge gillat VW som märke och nu när jag skall byta till firmabil då jag håller på med fönsterrenovering så vill jag ha en VW igen, då dom känns pålitliga!

Har även sagt att min nästa bil skall ha automat och det vill jag nog ha, då jag börjar bli en riktig GUBBE, inte bara i själen utan även när jag är ute och åker bil, är bara en keps som farbror RicVin använder som fattas :D:cigar::cool:!

Diesel eller bensin spelar ingen roll, men det sägs ju att dieselbilar ska vara segare än sina kusiner bensinarna! HK...känns väl också som att det är bättre att ha om man skall ha lite tyngre grejer i bilen, vill även ha det det där extra lull, lullet så som multifunktionsratt, DSGlåda, stora mediaspelaren eller vad den kallas, så man kan ta emot samtal i bilen, osv. Har även sagt att den inte får vara äldre än en från 2011, snyggare framlysen på dessa :p.

Kan lika lite om bilar som datorer, så jag borde lyssna på er som vet bättre!

Stort Tack för ert engagemang och svar!

Mvh // Affe
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
WOW...som vanligt så kan man lite på KLOCKSNACKARE när man lägger ut än förfrågan om någonting!

Tackar för alla tipsen, och jag skall försöka att ta till mig något av dom goda råd jag fått, tyvärr är jag lite envis av mig! Har jag fått för mig något så har jag svårt att styra om, har länge gillat VW som märke och nu när jag skall byta till firmabil då jag håller på med fönsterrenovering så vill jag ha en VW igen, då dom känns pålitliga!

Har även sagt att min nästa bil skall ha automat och det vill jag nog ha, då jag börjar bli en riktig GUBBE, inte bara i själen utan även när jag är ute och åker bil, är bara en keps som farbror RicVin använder som fattas :D:cigar::cool:!

Diesel eller bensin spelar ingen roll, men det sägs ju att dieselbilar ska vara segare än sina kusiner bensinarna! HK...känns väl också som att det är bättre att ha om man skall ha lite tyngre grejer i bilen, vill även ha det det där extra lull, lullet så som multifunktionsratt, DSGlåda, stora mediaspelaren eller vad den kallas, så man kan ta emot samtal i bilen, osv. Har även sagt att den inte får vara äldre än en från 2011, snyggare framlysen på dessa :p.

Kan lika lite om bilar som datorer, så jag borde lyssna på er som vet bättre!

Stort Tack för ert engagemang och svar!

Mvh // Affe
Du anar inte vad jag saknade vinterkepan idag. Kallt i Oslo!!! :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har ägt ett antal skåpbilar, Citroën, Renault, Volkswagen mm och rent kvalitetsmässigt har VW varit bäst men också kostat mest.
Fransmännens funkar men de är rätt smäckiga.

Ska du köpa begagnat så gör det från en märkeshandlare, känns tryggast.
 

Tapiren

Cartier
Nu är jag väl typ sist på bollen i denna tråd men dubbelkolla verkligen vilken DSG som sitter i och läs på om dess styrkor /svagheter, i synnerhet om du kör med släp.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tackar för alla tipsen, och jag skall försöka att ta till mig något av dom goda råd jag fått, tyvärr är jag lite envis av mig! Har jag fått för mig något så har jag svårt att styra om, har länge gillat VW som märke och nu när jag skall byta till firmabil då jag håller på med fönsterrenovering så vill jag ha en VW igen, då dom känns pålitliga
Mvh // Affe
DSG-lådan är känd för sina strul, oavsett hur du känner för det. Det är faktabaserat, inte känslobaserat.

Varningsklockorna ringer, flertal bra tips från KSare men det är ju du som ska köra den.
 

demondave

Rolex
DSG-lådan är känd för sina strul, oavsett hur du känner för det. Det är faktabaserat, inte känslobaserat.

Varningsklockorna ringer, flertal bra tips från KSare men det är ju du som ska köra den.

Farsgubben kör VW Multivan i jobbet, dom byter DSG-lådor på löpande band. På dom äldre ger sig själva lådan, på nyare med ”rätt” DSG havererar drivknutarna vilket lik förbaskat leder till växellådsbyte.

Gillar egentligen VW transportbilar, kört många mil i äldre Caravelle med gamla 150-hästarsdieseln och manuell låda. Bekväma bilar man kunde få 100k mil ur utan större problem. Not so much idag.
 

Roxen

Cartier
Driver entreprenadfirma och har alltifrån Dazia, Fiat och Skoda till Volvo, VW och Merca och diverse franska bilar. VW har (tyvärr) strulat i betydligt större utsträckning än de övriga och kostar dessvärre en slant att laga. Jag skulle gå på en enklare firmabil utan "lull-lull". Har tyvärr aldrig förstått vitsen med att ha en extrautrustad arbetsbil annat än möjligen fyrhjulsdrift och automat av bekvämlighetsskäl. Extraljus, diverse dekaltrim och fräsig lack ser tyvärr bara löjligt ut.

Egentligen intetsägande svar, kontentan är att jag skulle satsa på en potent bil av franskt ursprung trots att det inte är lika ballt. Lycka till Affe, kul att du gasar på med nya verksamheten! :)
 

Roxen

Cartier
"Syns man inte finns man inte"

En snygg firmabil som sticker ut är knappast något nackdel för mindre företag :)

Helt korrekt, men har gjort samma sak själv. Började med en Citroën Berlingo från -02 som jag stripeade som en galning, reklam över hela bilen i princip. Det slår betydligt högre än en flott bil, i synnerhet när bolaget är nystartat och varenda krona i regel måste vändas på. Först idag, efter fler års hårt arbetade och dryga trettio anställda som jag kostar på mig en vettig bil.

Menar såklart inte att man som jag skall köpa en skrothög, men att köpa en flott bil genererar inte business lika bra som en mindre flott med reklam :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nu är jag väl typ sist på bollen i denna tråd men dubbelkolla verkligen vilken DSG som sitter i och läs på om dess styrkor /svagheter, i synnerhet om du kör med släp.

Det spelar ingen roll att du är tvåa, är glad att du bryr dig. Har googlat runt lite, och jag försöker läsa på så mycket jag bara kan och förstår, ska försöka inte ha för bråttom med köpet :D.

DSG-lådan är känd för sina strul, oavsett hur du känner för det. Det är faktabaserat, inte känslobaserat.

Varningsklockorna ringer, flertal bra tips från KSare men det är ju du som ska köra den.

Tack för svar!

Jag lyssnar på alla goda råd och tips jag får! Jag pratade med våran verkstad om GSG lådorna, men dom hade inte haft några större problem med dessa. Nu är ju inte dom någon VW verkstad, utan går under mekonomens flagg så dom får väl inte in så många varje dag säkert! När jag ändå ringde mitt försäkringsbolag för pris på försäkringen för bilarna jag var intresserad av, så frågade jag även FB om dom hade många försäkringsärenden angående dessa lådor. Men det hade dom inte heller, enligt han jag pratade med.

Som sagt var, så tar jag åt mig av det ni kära KS-are säger, och jag får väga in nack och fördelar!
 

Ninen79

Audemars
För dom pengarna får man typ en ny Fiat Fiorino. Har en som firmasprätt sedan typ 5 år. Går som ett skott med 95-hästarsdieseln! Allt är billigare än Caddy, och den är förvånansvärt kul att köra.

Beggad VAG med DSG är nog inte det första jag skulle slå till på. Endel kvalitetsbrister och rätt kasst kundbemötande när det strular, VW är ju inte direkt kända för generösa goodwillåtagande.
Hade en 3 år gammal polo där jag hittade en stor rostbubbla på taket, dem vägrade åtgärda det på rostskyddsgaranti och hävdade att den uppkommit efter ett stenskott. Stenskott mitt uppe på taket...öhhh. Svårt för mig att bevisa motsatsen. Fick lacka om taket för 10 k, tröttnade och sålde skitet direkt efter.
 
Topp