Är inte detta Omegas gamla museum? Har för mig att de öppnade ett nytt 2019?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, visst är det såÄr inte detta Omegas gamla museum? Har för mig att de öppnade ett nytt 2019?
Tack! Blev ju inte mindre sugen nu.......Jo, visst är det så
Omega Museum | Cité du Temps
Relocated to a stunning new building in 2019, the OMEGA Museum tells the compelling story of the Swiss brand through immersive movies, compelling showcases and fun interactive experiences.www.citedutemps.com
Jag har varit dit. Modernt, flashigt med löparbanor och 360 bio inne i en Speedy-boett. Betydligt större ytor, NASA-del, Bond-del mm. Kanske man tappat charmen från det gamla museet och det blivit lite väl mycket marketing över det men samma klockor som innan så det är absolut väl värt ett besök. En våning upp finns ett Swach-museum med en OFANTLIG mängd sådana (om man är lagd åt det hållet).
Det var nu i Augusti. Hade inte material för ett eget reportage och ville liksom inte kapa den här tråden med något större inlägg.
Nytt är också en Omega-butik intill. Det är kul för dom har liksom ALLT. Man stöter ju inte direkt på en SMP i helguld här hemma. Men jag bad att få klämma på lite billigare grejer, sådant jag är intresserad av att faktiskt köpa.
Det skall du vara också… kan spä på med lite mer kul i krokarna. Bodde i Neûchatel som är väldigt trevligt och fint. Åkte till vingård utanför och köpte Pinot Noir. Fin bergstur på småvägar till Le Locle som har ett förtjusande klockmuseum (klockor, få armbandsur) och så köper man ost i en by på vägen. Jurabergen är fint helt enkelt. Vägen dit från Bayern gick via Schaffhausen så blev en snabbis in på IWCs museum också. Men Omegas är överlägset bättre!Tack! Blev ju inte mindre sugen nu.......
Tack bra inspiration till nästa sommar!Det skall du vara också… kan spä på med lite mer kul i krokarna. Bodde i Neûchatel som är väldigt trevligt och fint. Åkte till vingård utanför och köpte Pinot Noir. Fin bergstur på småvägar till Le Locle som har ett förtjusande klockmuseum (klockor, få armbandsur) och så köper man ost i en by på vägen. Jurabergen är fint helt enkelt. Vägen dit från Bayern gick via Schaffhausen så blev en snabbis in på IWCs museum också. Men Omegas är överlägset bättre!