Väldigt intressant att det en dag som denna är totalt dött i mainstream-media om börsen.
När det var rött var det ett jäkla rapporterande.
Det går att läsa om dagens uppgång i alla större medier.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Väldigt intressant att det en dag som denna är totalt dött i mainstream-media om börsen.
När det var rött var det ett jäkla rapporterande.
Det går att läsa om dagens uppgång i alla större medier.
Jo, ser det nu - var jag som var för tidig.
Bra!
Min poäng är dock att det känns som att medias hysteri kring att skrika ’panik’ och ’sämsta dagen någonsin’ spär på just paniken och folks trängsel i dörren.
Man är betydligt mindre sugen på att skriva om när det går bra.
Som det ser ut nu verkar ju omx öppna uppåt imorgon, men mycket kan ju hända över natten...Säkert utför i morgon igen då. Lite varannan dag nu.
....Vad tror ni andra? Har ni börjat köpa dippen eller väntar ni fortfarande?
Jag kör på som vanligt, säkrade en del pengar som var öronmärkta, men mitt långsiktiga sparande får tugga på i upp och nedgång, köper det jag tycker är billigt och bra för tillfälletTrevligt med lite uppgång men tror inte riktigt vi nått botten än, USA riskerar att bli en shitstorm. Vad tror ni andra? Har ni börjat köpa dippen eller väntar ni fortfarande?
Trevligt med lite uppgång men tror inte riktigt vi nått botten än, USA riskerar att bli en shitstorm. Vad tror ni andra? Har ni börjat köpa dippen eller väntar ni fortfarande?
Jag kör på som vanligt, säkrade en del pengar som var öronmärkta, men mitt långsiktiga sparande får tugga på i upp och nedgång, köper det jag tycker är billigt och bra för tillfället
Det finns ingen garanti att börsen återhämtar sig i framtiden, se Nikkei 225.I längden är det ett vinnande koncept. Börsen kommer återhämta sig i framtiden och säkert komma tillbaka starkare. Du gör helt rätt.
Tror också detta är en tillfällig rekyl uppåt. Med tanke på hur snabbt det sprids i USA nu så ser det inte roligt ut framöver.Trevligt med lite uppgång men tror inte riktigt vi nått botten än, USA riskerar att bli en shitstorm. Vad tror ni andra? Har ni börjat köpa dippen eller väntar ni fortfarande?
Hej.
Jag sitter och tittar på att investera runt 100kkr i fonder och/eller aktier. Jag har i dagsläget några Swedbank Robur-fonder och lite aktier i en bas värdepappers-tjänst i Swedbank. Jag har också ett tomt Avanzakonto. Jag planerar inte för att tradea någon större mängd utan mer placera och glöm samt att sätta upp ett månadssparande på 1000-1500kr.
Ska jag öppna ett ISK-konto och handla genom det eller fortsätta med nuvarande set up?
Och i Avanza eller i Swedbank i sådant fall? Eller byta bank?
Tips på fonder och aktier att investera i?
Andra idéer och förslag?
Utifrån den (förstahands)info jag har fått av några av landets största industrikoncerner som nu börjar (läs: börjar) få stora problem i sin produktion pga störning i sina leveranskedjor så skulle jag vara ytterst vaksam att tro det snart är "business as usual" på börsen, oavsett stimulansåtgärder. Kan ha fel (hoppas också jag har det!) men att göra nyinvestingar på börsen närmaste halvåret är nog ytterst riskfyllt om sparhorisonten är <10 år.
Absolut! Tror det kommer vara utmanande för många företag men vi får inte heller glömma att börsen är framåtblickande och kommer vända innan företagen helt ridit ut stormen. Sen håller jag med om att börsen är riskfylld (vilket den alltid är) men man kan ju även vända på argumentet och säga att det kan vara mindre riskfyllt nu än för 1 månad sen när vi stog på all-time-highUtifrån den (förstahands)info jag har fått av några av landets största industrikoncerner som nu börjar (läs: börjar) få stora problem i sin produktion pga störning i sina leveranskedjor så skulle jag vara ytterst vaksam att tro det snart är "business as usual" på börsen, oavsett stimulansåtgärder. Kan ha fel (hoppas också jag har det!) men att göra nyinvestingar på börsen närmaste halvåret är nog ytterst riskfyllt om sparhorisonten är <10 år.
Jag funderar på att göra liknande. Själv resonerar jag dock som att börsen med allra största sannolikhet kommer gå ned nästkommande 2 - 3 månader, med tanke på prognos av situationen i USA. Frågan är bara hur man ska kunna avgöra när börsen bottnar?Hej.
Jag sitter och tittar på att investera runt 100kkr i fonder och/eller aktier. Jag har i dagsläget några Swedbank Robur-fonder och lite aktier i en bas värdepappers-tjänst i Swedbank. Jag har också ett tomt Avanzakonto. Jag planerar inte för att tradea någon större mängd utan mer placera och glöm samt att sätta upp ett månadssparande på 1000-1500kr.
Ska jag öppna ett ISK-konto och handla genom det eller fortsätta med nuvarande set up?
Andra idéer och förslag?
Jag funderar på att göra liknande. Själv resonerar jag dock som att börsen med allra största sannolikhet kommer gå ned nästkommande 2 - 3 månader, med tanke på prognos av situationen i USA. Frågan är bara hur man ska kunna avgöra när börsen bottnar?
Läste förresten att man spår om nedgång av bostadspriser i Sverige, vilket inte heller låter orimligt.
Har vi några ekonomer och mäklare som vill spekulera vilt?![]()
Det är dessutom snudd på omöjligt att pricka botten på nåt annat sätt än att ha ren tur.Du måste ju inte köpa precis när börsen är på botten.
Nej, det är ju sant. Går kanske in med en klump som jag tänkt om 2 - 3 månader, beroende på utvecklingen i USA. Jag tror inte Donalds taktik är någon bra idé.Du måste ju inte köpa precis när börsen är på botten.
Nej, det är ju sant. Går kanske in med en klump som jag tänkt om 2 - 3 månader, beroende på utvecklingen i USA. Jag tror inte Donalds taktik är någon bra idé.
Förstår inte varför folk går long nu. Det kommer droppa minst 20-50% till. Vi har hela USA kvar att gå emot ett grymt öde.
Kör mini futures OMX, hävstång till 1700 så känns tryggt än så länge. Hoppas på lite utdelning på måndag. Tror de börjar gå ner imorgon om inte fredag.
Hej.
Andra idéer och förslag?