Det är tre magiska bolag. Har ägt samtliga men äger idag bara lite embracer.Man ligger ju inte sömnlös över dessa direkt.
Jag har dock sista två månaderna sålt av rätt mycket Stillfront och köpt mer Embracer, för att ha 50/50 mellan Still/Emb. Låg för tung i just Still. Nu är det perfekt.
Instalco plockade jag faktiskt in i mars i dippen runt 70kr. Sålde runt 230 vilket kan diskuteras men i mina ögon kändes aktien inte längre uppenbart undervärderad på de nivåerna. Skulle dock inte förvåna mig om kursen förbipasserar 300 snart..
Vad gäller SF så sålde jag faktiskt i höstas ett tag innan aktiesplit när kursen låg runt 1100 ish. Tog position runt 315 så var en rätt ok affär ändå.
Likaså Embracer viktade jag ner rejält efter över 200% avkastning. Sålde kring 210 o var medveten om att kursen mycket väl kunde fortsätta (vilket den gjorde nu efter rapport), men vinsthemtagningar är inte helt fel alltid. Tycker börsklimatet är ganska läskigt tbh så har omallokerat portföljen.
Vidare har vinstpengarna gått in och avkastats i andra bolag jag idag äger, så som Sleep number, CSAM, Bonex m.fl de sistnämnda har varit svårflörtade sen årsskiftet men jag är ruskigt bullish båda casen.