• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Gick ur AMZN idag. Är man stark ska man vara snäll. Fick så dåliga vibbar efter jag läst detta på Avanza idag...

Folksamgruppen och Öhman Fonder skickade under tisdagen ett brev till e-handelsjätten Amazons styrelse med en tydlig uppmaning om att bolaget bör vidta konkreta åtgärder i sitt arbete med mänskliga rättigheter. Det framgår av ett pressmeddelande.
Folksamgruppen och Öhman Fonder skickade under tisdagen ett brev till e-handelsjätten Amazons styrelse med en tydlig uppmaning om att bolaget bör vidta konkreta åtgärder i sitt arbete med mänskliga rättigheter. Det framgår av ett pressmeddelande.

Folksam och Öhman Fonder tillhör de 76 stycken institutionella investerare världen över som har undertecknat brevet.

Emilie Westholm, som är chef för ansvarsfullt ägande på Folksam, kommenterade följande.

"Vi har fått upprepad information om att Amazon aktivt försöker motverka att deras anställda organiserar sig fackligt. Detta strider mot grundläggande internationella konventioner kring mänskliga rättigheter som bolaget samtidigt säger sig stå bakom. Vi har haft möten med Amazon under hösten men inte fått de svar vi önskat så därför vänder vi oss nu direkt till styrelsen."

Anställda vid Amazon i Bessemer Alabama kommer snart att genomföra en omröstning om att bilda en fackförening. Det sägs att Amazon på olika sätt har försökt att motarbeta förslaget vilket har fått flera av ägarna att reagera.

"Förutom att det är en mänsklig rättighet att ha en möjlighet att organisera sig fackligt så har fackföreningar genom historien haft en viktig roll i demokratiutveckling och skapande av välstånd. Det Amazon gör för att förbättra sina anställdas arbetsvillkor kan sätta ett avtryck långt utanför företaget och detsamma gäller om de inte gör något" säger Emelie Westholm.

Någon annan som äger sundial growers? Kan väldigt lite om bolaget mer än några ytliga analyser jag läst.
Ville bara in i gräsmarknaden. Upp 80% idag
Ren spekulation eller finns rykten eller nyheter?

Någon annan som äger sundial growers? Kan väldigt lite om bolaget mer än några ytliga analyser jag läst.
Ville bara in i gräsmarknaden. Upp 80% idag
Ren spekulation eller finns rykten eller nyheter?
Vad jag har har sett i olika rubriker så har det stora skulder och gör ingen vinst. Fick först höra om de på Wallstreetbets när de låg på 0.6$ och om inte det är en varnings klocka på att det inte är en investering som man inte bara försöker flippa så vet jag inte. Tråkigt att missa den när jag lekte runt med de andra WSB aktierna.

Senast ändrad:
Gick ur AMZN idag. Är man stark ska man vara snäll. Fick så dåliga vibbar efter jag läst detta på Avanza idag...

Folksam och Öhman Fonder tillhör de 76 stycken institutionella investerare världen över som har undertecknat brevet.

Emilie Westholm, som är chef för ansvarsfullt ägande på Folksam, kommenterade följande.

"Vi har fått upprepad information om att Amazon aktivt försöker motverka att deras anställda organiserar sig fackligt. Detta strider mot grundläggande internationella konventioner kring mänskliga rättigheter som bolaget samtidigt säger sig stå bakom. Vi har haft möten med Amazon under hösten men inte fått de svar vi önskat så därför vänder vi oss nu direkt till styrelsen."

Anställda vid Amazon i Bessemer Alabama kommer snart att genomföra en omröstning om att bilda en fackförening. Det sägs att Amazon på olika sätt har försökt att motarbeta förslaget vilket har fått flera av ägarna att reagera.

"Förutom att det är en mänsklig rättighet att ha en möjlighet att organisera sig fackligt så har fackföreningar genom historien haft en viktig roll i demokratiutveckling och skapande av välstånd. Det Amazon gör för att förbättra sina anställdas arbetsvillkor kan sätta ett avtryck långt utanför företaget och detsamma gäller om de inte gör något" säger Emelie Westholm.
Jag läste någonstans att Amazon försöka ha sina arbetsplaster så "multikulturella" som möjligt för att detta förhindrar de anställda att organisera sig fackligt. Amazon är ett av världens hemskaste företag relativt till vilken branch de ligger i. De använder smutsiga taktiker för att fullständigt köra slut på sina arbetare. Hittade vad jag tror är källan: http://www.informationliberation.com/?id=61403

Jag läste någonstans att Amazon försöka ha sina arbetsplaster så "multikulturella" som möjligt för att detta förhindrar de anställda att organisera sig fackligt. Amazon är ett av världens hemskaste företag relativt till vilken branch de ligger i. De använder hemska taktiker för att fullständigt köra slut på sina arbetare. Hittade vad jag tror är källan: http://www.informationliberation.com/?id=61403
Är ute 100% men får väl tacka för resan hit. Finns andra alternativ och vill inte äga ett företag om än bara i små delar som inte verkar för det jag står för.

Fick 150st Fractal, ansökte om 1000st. Undrar om de bara tog random ansökningar och gav alla dessa 150st då det inte verkar bero på hur många man ansökte om. Vi får se vad aktien öppnar på, kan ev vara värt att köpa in sig om den inte rusar för mycket. I mina naiva ögon ser den faktiskt ganska attraktivt värderad ut på 40-50kr.

Hej,

Du har på det här kontot anmält intresse för att teckna aktier i Fractal Gaming Group AB men har dessvärre inte erhållit tilldelning.

Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades kraftigt.

Ja, tycker att den ser intressant ut också - även om man exkluderar "gaming".
Sitter i möten vid öppning dock, så kommer bli svårt att kunna hugga i bra lägen.. Får väl se vad det landar i här. :(

Sen sökte jag ju inte 5000, utan 500.. :angel:

Nu är jag ingen expert, utan mest expert på att ha fel men för över 70kr släpper jag min lilla tilldelning. Känns som en lite för saftig värdering även om jag gillar bolaget. Annars tänkte jag öka lite vid öppning :(

Nöjd även om beloppet var litet, sålde på 81kr nu :)
Har alltid lite FOMO när man ser de här hända och man aktivt valde att stå utanför.

Men enligt twitter var det många som ville vara med som inte fick ändå så det är ju fine.

Kul för er som fick snabba cash! Och hoppas det fortsätter uppåt för er som tror på bolaget långsiktigt

• Like
Reactions: LS
Har leta efter Roundhill Sports Betteing ETF på Avanza men den verkar inte finnas, kan det stämma. Finns det någon annan fond eller aktie som har spel och dobbel som grund? Angler gaming har jag redan.

Tillbaka
Topp