Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tung i Embracer-Mini's här!![]()
Kul med börsen...
Vart kan man se hur mycket som är blankat i ett bolag?Fan är det blankare som håller på med Stillfront.
Bra rapport och bättre siffror än vad analytiker förväntat sig men den fortsätter ner....
Fan är det blankare som håller på med Stillfront.
Bra rapport och bättre siffror än vad analytiker förväntat sig men den fortsätter ner....
Vart kan man se hur mycket som är blankat i ett bolag?
Ja jag satt på köpknappen när den låg under 80 men vågade inte.verkar återhämta sig nu![]()
Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.Vad håller ni er till för nyhetsflöden för att hitta era aktier? Undrar också över vad ni kör med för taktik/tankesätt gällande köp och sälj. Jag har sen ett tag tillbaka gått över till Lysa för att slippa bekymmer då jag är kass med enskilda aktier. Har haft flera tillfällen att sälja av med skaplig vinst men girigheten tog över och det slutade med förlust istället.. Jag lägger för mycket i samma säck vilket ökar risken markant..
Tack för svaret! Jag tror att jag har haft det lätt för att ryckas med i mängden så numer är jag mer försiktig till aktietips.Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.
Men överlag så köper jag det som jag själv har lite inblick i och är intresserad utav.
Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Mitt tips är att, om du inte ska daytradea, köp aktier i bolag som du tycker gör en bra grej och som du har rimlig koll på. Större chans att du åker på en nit av att köpa bolag du inte vet ett dyft om men du har hört att man ska köpa. Finns såklart undantag men med en långsiktig horisont tycker jag denna strategi är ganska vinnande.Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.
Men överlag så köper jag det som jag själv har lite inblick i och är intresserad utav.
Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Tack för svaret! Jag tror att jag har haft det lätt för att ryckas med i mängden så numer är jag mer försiktig till aktietips.
Tror jag helt klart behöver göra upp en strategi för hur mina köp och sälj beslut ska se ut innan jag ger mig ut på marknaden igen.
Provade det där och efter att jag avslutade min prenumeration så jagade di mig i månader på telefon. Vill ej upprepas.Jag har DI digitalt och läser den på min Ipad. Funkar bra & du kan prova 3 mån billigt och känna efter. Håll dock koll så du inte fastnar i någon dyr tillsvidare prenumeration.
Prenumerera på Dagens industri - Di Digitalt 49 kr
Dagens industri - Prenumerera på Di Digitalt 49 kr för 3 månpren.di.se
Jag brukar alltid uppge fel nummer. Done.Provade det där och efter att jag avslutade min prenumeration så jagade di mig i månader på telefon. Vill ej upprepas.![]()
Har suttit i den i två veckor men nu verkarSpännande köpte en post förra veckan
Media och Games Invest offentliggör avsikt att genomföra en riktad nyemission | Placera
EJ FÖR PUBLICERING, DISTRIBUTION ELLER OFFENTLIGGÖRANDE, DIREKT ELLER INDIREKT, HELT ELLER DELVIS, INOM ELLER TILL USA, AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYAwww.avanza.se
B-aktien har splittats, så uppenbarligen klarar jänkarna av det.Han hade ju oxå kunnat splitta 1/2000, men jänkarna är inte lika pigga på det.
Tror det är för komplicerat för dem att inse att det saknas ett samband mellan värde på ett bolag och priset på en aktie i bolaget.
Fortsätt med Lysa, spara långsiktigt och regelbundet, se pengarna växa!Vad håller ni er till för nyhetsflöden för att hitta era aktier? Undrar också över vad ni kör med för taktik/tankesätt gällande köp och sälj. Jag har sen ett tag tillbaka gått över till Lysa för att slippa bekymmer då jag är kass med enskilda aktier. Har haft flera tillfällen att sälja av med skaplig vinst men girigheten tog över och det slutade med förlust istället.. Jag lägger för mycket i samma säck vilket ökar risken markant..
"är det bra att investera" är ungefär som att fråga hur långt är ett snöre- vad är bra för dig kan vara dåligt för någon annan och vice versa.. mer detaljer krävs.Är det bra att investera vi Swedbank isk på tex Swedbank bas 100 alternativt roburs ny teknik eller köpa direkt från Avanza dessa aktier på isk.
Förvaltnings avgiften verkar högre på Avanza? 1,5 står det medan Swedbank själva tar 1,25
Hade varit fint om Avanza skrev ut antal blankade aktier i procent på aktiesidan.Hur ser man om en aktie är blankad? | Placera
Jag är intresserad av vilka aktier som är utsatta för blankning, det vill säga utlånade just nu. Var kan jag läsa om detta? REDAKTIONEN SVARAR: Man blankar ellewww.avanza.se
Känns igen! Jag har också sålt av mycket alldeles för tidigt och haft noll tålamod om en aktie inte rört sig uppåt.Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Det är helt galet! Känns som att det är dags att lasta in lite pengar i Stillfront nu!Det här var tydligen ingen bra nyhet för Stillfront:
Stillfront överväger att emittera miljardobligation för att stärka framtida tillväxt | Placera
Gamingbolaget Stillfront överväger att emittera en obligation om 2 miljarder kronor för att stärka bolagets position för framtida tillväxt samt för generella föwww.avanza.se