• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

atco

Omega
F6ACF529-93A3-47D5-BB4E-8E88A4D3B81E.jpeg

Kul med börsen...
 

marw

Panerai
2-Faktor
Bra dag att handla på, jag fyller på. Passa på att köpa gevo på amerikanska ligger nu runt 6,15 mycket bra ingång.
 

Bonumm

Panerai
Köpte lite mera PLTR och GNOG, blir nog bra på sikt. CTM stod emot bra när de redovisade ett uppköp idag. Better Collective steg 17% på ett sämre uppköp idag. Väldigt stor skillnad på värderingen i dessa två bolag nu.
Är nog mycket robothandel som gör att allt dras med ned idag. Inget nytt har ju direkt hänt som borde dra ned tech så mycket som de sjunkigt idag. Inflationsspöket är ju inget nytt.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Fan är det blankare som håller på med Stillfront.
Bra rapport och bättre siffror än vad analytiker förväntat sig men den fortsätter ner....
 

ajs

Omega
2-Faktor
Vad håller ni er till för nyhetsflöden för att hitta era aktier? Undrar också över vad ni kör med för taktik/tankesätt gällande köp och sälj. Jag har sen ett tag tillbaka gått över till Lysa för att slippa bekymmer då jag är kass med enskilda aktier. Har haft flera tillfällen att sälja av med skaplig vinst men girigheten tog över och det slutade med förlust istället.. Jag lägger för mycket i samma säck vilket ökar risken markant..
 

Bonumm

Panerai
Vad håller ni er till för nyhetsflöden för att hitta era aktier? Undrar också över vad ni kör med för taktik/tankesätt gällande köp och sälj. Jag har sen ett tag tillbaka gått över till Lysa för att slippa bekymmer då jag är kass med enskilda aktier. Har haft flera tillfällen att sälja av med skaplig vinst men girigheten tog över och det slutade med förlust istället.. Jag lägger för mycket i samma säck vilket ökar risken markant..
Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.
Men överlag så köper jag det som jag själv har lite inblick i och är intresserad utav.

Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
 
  • Like
Reactions: ajs

ajs

Omega
2-Faktor
Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.
Men överlag så köper jag det som jag själv har lite inblick i och är intresserad utav.

Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Tack för svaret! Jag tror att jag har haft det lätt för att ryckas med i mängden så numer är jag mer försiktig till aktietips.

Tror jag helt klart behöver göra upp en strategi för hur mina köp och sälj beslut ska se ut innan jag ger mig ut på marknaden igen.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Läser DI dagligen. En del snappas upp här. Kollar på en hel del finans på youtube, men här får man var noga med vilka man följer, många som talar i eget intresse där. Sedan så finns det lite godbitar på flashback och reddit tycker jag. Yahoo finance är jag inne på en hel del. Sedan så kollar jag en del på CNBC. Hittar information lite överallt där man är på nätet.
Men överlag så köper jag det som jag själv har lite inblick i och är intresserad utav.

Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Mitt tips är att, om du inte ska daytradea, köp aktier i bolag som du tycker gör en bra grej och som du har rimlig koll på. Större chans att du åker på en nit av att köpa bolag du inte vet ett dyft om men du har hört att man ska köpa. Finns såklart undantag men med en långsiktig horisont tycker jag denna strategi är ganska vinnande.
 

Johanw

Cartier
Tack för svaret! Jag tror att jag har haft det lätt för att ryckas med i mängden så numer är jag mer försiktig till aktietips.

Tror jag helt klart behöver göra upp en strategi för hur mina köp och sälj beslut ska se ut innan jag ger mig ut på marknaden igen.

Jag har DI digitalt och läser den på min Ipad. Funkar bra & du kan prova 3 mån billigt och känna efter. Håll dock koll så du inte fastnar i någon dyr tillsvidare prenumeration.

 
Senast ändrad:

ajs

Omega
2-Faktor

PerS

Omega
Han hade ju oxå kunnat splitta 1/2000, men jänkarna är inte lika pigga på det.
Tror det är för komplicerat för dem att inse att det saknas ett samband mellan värde på ett bolag och priset på en aktie i bolaget.
B-aktien har splittats, så uppenbarligen klarar jänkarna av det.
 

PerS

Omega
Vad håller ni er till för nyhetsflöden för att hitta era aktier? Undrar också över vad ni kör med för taktik/tankesätt gällande köp och sälj. Jag har sen ett tag tillbaka gått över till Lysa för att slippa bekymmer då jag är kass med enskilda aktier. Har haft flera tillfällen att sälja av med skaplig vinst men girigheten tog över och det slutade med förlust istället.. Jag lägger för mycket i samma säck vilket ökar risken markant..
Fortsätt med Lysa, spara långsiktigt och regelbundet, se pengarna växa!
 

strider

Panerai
Är det bra att investera vi Swedbank isk på tex Swedbank bas 100 alternativt roburs ny teknik eller köpa direkt från Avanza dessa aktier på isk.
Förvaltnings avgiften verkar högre på Avanza? 1,5 står det medan Swedbank själva tar 1,25
 
  • Like
Reactions: PJZ

PJZ

Cartier
Är det bra att investera vi Swedbank isk på tex Swedbank bas 100 alternativt roburs ny teknik eller köpa direkt från Avanza dessa aktier på isk.
Förvaltnings avgiften verkar högre på Avanza? 1,5 står det medan Swedbank själva tar 1,25
"är det bra att investera" är ungefär som att fråga hur långt är ett snöre- vad är bra för dig kan vara dåligt för någon annan och vice versa.. mer detaljer krävs.

Jaga alltid låga avgifter när det kommer till fonder.. jag hade garanterat handlat fonden där den är billigast om du inte redan idag har en mäklare du handlar via och inte pallar med flera olika konton. Jag personligen har allt mitt på ett ställe för enkelhetens skull :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har sålt av innehav för tidigt har jag upptäckt. Nu låter jag det som går bra tugga på och försöker hålla i längre. Alltid svårt att veta när det är dags att ta hem vinst. Väldigt lätt att se i backspegeln.
Känns igen! Jag har också sålt av mycket alldeles för tidigt och haft noll tålamod om en aktie inte rört sig uppåt.
Köpte EVO på 50:- tex och sålde efter någon månad...
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Det här var tydligen ingen bra nyhet för Stillfront:

Det är helt galet! Känns som att det är dags att lasta in lite pengar i Stillfront nu!
Men samtidigt lockar det att göra som @Nicbex och gå ur börsen ett tag, tills det blivit lite lugnare klimat😅
 
Topp