• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Jodå.
260B01B4-2182-4644-BD87-50834FE7972A.png
Detta tillsammans med alla kvällstidningsrubriker i stil med ”Anna, 19 år och day-trader” som dykt upp på sistone gör ju en annan en smula mörkrädd..

• Like
Reactions: PJZ
Tecknade också Linc men kunde bara teckna på ett konto. Tänkte ta på flera ISK för större chans till utdelning men den dörren var stängd.

Investmentbolaget Linc noteras på fredag och har i prospektet uppgett ett preliminärt prisintervall på 56 kronor 73 kronor per aktie och till en premie i förhållande till substansvärdet som inte understiger 5 procent eller överstiger 10 procent.

Eftersom avstämningsdagen för substansvärdet var satt i dag och det ligger på 2.442 miljoner kronor eller 61 kronor per aktie går det nu att slå fast att teckningsintervallet i noteringen har snävats in till omkring 64-67 kronor. Det slutliga introduktionspriset kommer att offentliggöras genom ett pressmeddelande ”omkring den 27 maj”, enligt bolaget.

Anmält 200st och fick 30st även jag. De verkar ha gett de flesta en liten post. Antar att de vill ha in så många nya ägare som möjligt.

Men 30st Linc, lönt. Teckande för 600st. Blir bara provocerad. Är det bara för att skapa handel och hajp när folk måste sälja alt. köpa första dagen? För vem vill sitta på 30st? Dom åker rätt ut ur min portfölj och jag kommer vara långsint.......

Men 30st Linc, lönt. Teckande för 600st. Blir bara provocerad. Är det bara för att skapa handel och hajp när folk måste sälja alt. köpa första dagen? För vem vill sitta på 30st? Dom åker rätt ut ur min portfölj och jag kommer vara långsint.......
Får se om man köper mera. Men det brukar inte vara bra att köpa direkt. Tycker många IPO som sticker direkt den första dagen för att senare sjunka lite efter några dagar. Så ska jag köpa så kommer jag att vänta några dagar tills kursen är stabil.

Sålde mina 30st på 93kr. Blev lite gratis Champange idag, passar ju bra när man ska till storstan idag. Är inte intresserad att köpa mera för det priset.

30 här med. Vilket skämt egentligen. Nåja, snabba 700 spänn iallafall. Bättre än noll.
Ja, det är ju surt att sätta in deg på kontot för att säkerställa teckningen. Finns ju lösningen att man lånar, men jag har innehav som inte tillåter belåning så det funkar ju inte heller.

Kan man egentligen klaga så mycket? Det är ju övertecknat. Som att klaga att man inte får köpa en sportrolex till list (visserligen många trådar som klagar om just detta).
Jag fick 60 stycken, en bråkdel av vad jag tecknade för, sålde direkt med nästan 1500 vinst, med tanke på mängden jobb jag la ner så tänker jag inte klaga över lite gratis pengar.

Kan man egentligen klaga så mycket? Det är ju övertecknat. Som att klaga att man inte får köpa en sportrolex till list (visserligen många trådar som klagar om just detta).
Jag fick 60 stycken, en bråkdel av vad jag tecknade för, sålde direkt med nästan 1500 vinst, med tanke på mängden jobb jag la ner så tänker jag inte klaga över lite gratis pengar.
Varför accepterar man övertecknat? Varför på en så kapitalistisk sak så ska man vara solidariskt och ha en "alla ska va me´" inställning. Kör en först till kvarn istället. När teckning är slut så är dom slut. Var du inte tillräckligt snabb så blev du utan. Eller lottning med större poster. IPO:er har dom senaste åren har blivit så hajpat att det känns som att vara tillbaka till 2008. Får skylla mig själv som går i fällan varje gång och blir lika sur varje gång.

Varför accepterar man övertecknat? Varför på en så kapitalistisk sak så ska man vara solidariskt och ha en "alla ska va me´" inställning. Kör en först till kvarn istället. När teckning är slut så är dom slut. Var du inte tillräckligt snabb så blev du utan. Eller lottning med större poster. IPO:er har dom senaste åren har blivit så hajpat att det känns som att vara tillbaka till 2008. Får skylla mig själv som går i fällan varje gång och blir lika sur varje gång.
Övertecknat innebär ju att det är för få aktier som säljs kontra hur många marknaden vill ha. Är IPOn inte intressant så blir det ju inte övertecknat heller.
Jag tänker såhär, finns det 1000 aktier till salu och 100 personer vill ha 100 var är det väl bäst att ge alla 10 var?
Vissa företag verkar ju köra på den lottningen du pratar om, för då får man ju inget alls.

Utan överteckningen skulle vi inte heller se dessa hopp i värde från teckningskursen, så "gratispengarna" skulle inte ens vara där, det hade ju varit som att handla vilken aktie som helst.

Tillbaka
Topp