Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Detta tillsammans med alla kvällstidningsrubriker i stil med ”Anna, 19 år och day-trader” som dykt upp på sistone gör ju en annan en smula mörkrädd..
Jag tänkte teckna.Erbjudande om invest i Linc, någon som kollat närmare på det?
Imorgon va?Ska man inte få veta snart om man fick några aktier?
Ska man inte få veta snart om man fick några aktier?
Storebror handlade (han har knappt ägt en aktie någonsin)dom för 2v sen. Nämnde för mig efter 3 dagar. Back 20% typ första dagen... jag sa, bit i det sura äpplet o sälj o hänvisade till en artikel som sa att det är ett jävla mörker..Kan inte vara kul o vara aktieägare I Norwegian?
![]()
![]()
Oftast landar det runt 08:30 samma dagSka man inte få veta snart om man fick några aktier?
Nä, 30st för alla. Tecknade 500st.Fick en tredjedel av det jag anmält för i Linc. Borde alltså ha anmält för 3ggr tänkt innehav... ?
Får se om man köper mera. Men det brukar inte vara bra att köpa direkt. Tycker många IPO som sticker direkt den första dagen för att senare sjunka lite efter några dagar. Så ska jag köpa så kommer jag att vänta några dagar tills kursen är stabil.Men 30st Linc, lönt. Teckande för 600st. Blir bara provocerad. Är det bara för att skapa handel och hajp när folk måste sälja alt. köpa första dagen? För vem vill sitta på 30st? Dom åker rätt ut ur min portfölj och jag kommer vara långsint.......
Ja, det är ju surt att sätta in deg på kontot för att säkerställa teckningen. Finns ju lösningen att man lånar, men jag har innehav som inte tillåter belåning så det funkar ju inte heller.30 här med. Vilket skämt egentligen. Nåja, snabba 700 spänn iallafall. Bättre än noll.
Varför accepterar man övertecknat? Varför på en så kapitalistisk sak så ska man vara solidariskt och ha en "alla ska va me´" inställning. Kör en först till kvarn istället. När teckning är slut så är dom slut. Var du inte tillräckligt snabb så blev du utan. Eller lottning med större poster. IPO:er har dom senaste åren har blivit så hajpat att det känns som att vara tillbaka till 2008. Får skylla mig själv som går i fällan varje gång och blir lika sur varje gång.Kan man egentligen klaga så mycket? Det är ju övertecknat. Som att klaga att man inte får köpa en sportrolex till list (visserligen många trådar som klagar om just detta).
Jag fick 60 stycken, en bråkdel av vad jag tecknade för, sålde direkt med nästan 1500 vinst, med tanke på mängden jobb jag la ner så tänker jag inte klaga över lite gratis pengar.
Övertecknat innebär ju att det är för få aktier som säljs kontra hur många marknaden vill ha. Är IPOn inte intressant så blir det ju inte övertecknat heller.Varför accepterar man övertecknat? Varför på en så kapitalistisk sak så ska man vara solidariskt och ha en "alla ska va me´" inställning. Kör en först till kvarn istället. När teckning är slut så är dom slut. Var du inte tillräckligt snabb så blev du utan. Eller lottning med större poster. IPO:er har dom senaste åren har blivit så hajpat att det känns som att vara tillbaka till 2008. Får skylla mig själv som går i fällan varje gång och blir lika sur varje gång.