• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Har följt Parans solar lighting ett tag och i fredags så kom besked om avnotering. Parans har ju varit en klassisk pump and dump, den har ju haussats rejält på sociala medier där en viss Ibra Kadabra har stått för stor humor i hans alla analyser. Tragiskt för alla som lurats in i detta och inte lyssnat på oss som avrått köp. Otroligt nog så äger mera än 9000st på Avanza aktien. Lär väl tappa en 70-80% på måndag.
Haha gick in och kollade den snubben på twitter. Herregud, borde ju sitta i fängelse.

Inte kollat börsen på ganska länge. Tittade in idag och tänkte kika om CTM gått ner lite så de var dags att köpa mera. Bara för att inse att den ökat på bra sen sist.

Jaja. Blir gubbaktie istället. Investor b

Inte kollat börsen på ganska länge. Tittade in idag och tänkte kika om CTM gått ner lite så de var dags att köpa mera. Bara för att inse att den ökat på bra sen sist.

Jaja. Blir gubbaktie istället. Investor b
CTM har gått och blivit bästa innehav i år lagom till halvårsskiftet. :)

Senast ändrad:
Hehe ja de ser ut att gå åt rätt håll. Inser att jag har en chansartad rackare med Varta (batterier). Kommer nog sälja av den och köpa CTM istället. Känns som ett mer safe bet om man nu ska gambla lite
Men den är ett av få rejäla glädjeämnen i år faktiskt. Ligger rejält efter OMX-index i år. Still och Apple som är stora innehav har ju inte varit smilgropsfixare för totalen direkt..

Men den är ett av få rejäla glädjeämnen i år faktiskt. Ligger rejält efter OMX-index i år. Still och Apple som är stora innehav har ju inte varit smilgropsfixare för totalen direkt..
Samma här, inte ens i närheten av OMX Stockholm... Hade jobbat mig tillbaka och var så när ikapp i slutet av april, sedan kom ett dåligt maj och nu är man långt efter igen🙄

Samma här, inte ens i närheten av OMX Stockholm... Hade jobbat mig tillbaka och var så när ikapp i slutet av april, sedan kom ett dåligt maj och nu är man långt efter igen🙄
Trist när man är aktiv och skulle tjänat på att sitta på Zero.
Nåja, man får väl välja vem man ska jämföra sig med och just nu känns det bättre att jämföra sig med Nasdaq 100 så blir man inte helt nere. ;)
1623090431305.png

Trist när man är aktiv och skulle tjänat på att sitta på Zero.
Nåja, man får väl välja vem man ska jämföra sig med och just nu känns det bättre att jämföra sig med Nasdaq 100 så blir man inte helt nere. ;)
1623090431305.png
Precis så, känns så ”tråkigt” att det lönat sig att sitta på Zero. Men allt är ju relativt, varit rätt trevlig utveckling ändå under 2021, så man ska väl inte klaga😊

Precis så, känns så ”tråkigt” att det lönat sig att sitta på Zero. Men allt är ju relativt, varit rätt trevlig utveckling ändå under 2021, så man ska väl inte klaga😊
Jag ligger för tung i teknik. Det är därför. Har ju varit nice i flera år nu, men inte lika nice i år. Men det kommer nog. Just Still är ju knappt att räkna som extremt övervärderat såsom vissa andra teknikbolag. Som du säger, plus är plus även om 20 är trevligare än 5.

När mina köp av kindered B och investor B gått igenom och jag sålt av Varta till förmån för CTM ska jag ta fram hur de ser ut med mina besparingar.
Vore intressant att höra andras åsikter om jag ligger för tung i någon sektor eller fonder som krockar med diverse innehav osv.

Är egentligen alldeles för oinsatt för att pyssla med just aktier och har inte riktigt tid/ork att bli bättre insatt heller. Därför de känns lugnare i kroppen att ha sålt av många små chananingar och nu köpt mera säkra kort.

Är dålig förlorare när de kommer till pengar så smartast vore säkert att köra fonder till 100%.

Får återkomma med skärmdump.

Jag som har varit fullsmetad i CTM sedan start har fått en sjuk resa 2021. Jäklar va bra det har gått. Har passat på att köpa TO1 i dipparna också. Har ett GAV på stam på 28kr och TO1 på 14kr 🥳
Upp 25% på Avanza och 70% på Swedbank i år, har 80% utav portföljen i Swedbank.

Senast ändrad:
Ni som slagit index iår, vad sitter ni på för guldkorn som dragit upp er portfölj? Mer än CTM😊

Ni som slagit index iår, vad sitter ni på för guldkorn som dragit upp er portfölj? Mer än CTM😊
EVO är överlägsen tvåa i storlek i portföljen utav aktier. Så man har ju haft två raketer som bidragit till den stora uppgången. Har bara GNOG i dagsläget där det är rött, men det är försummbart.

Tillbaka
Topp