• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

PJZ

Cartier
Inte själv investerad i Stillfront och har heller inte följt aktien utöver vad som sägs i denna tråd, vad äre som händer? Nån speciell trigger som driver denna nedgång?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Inte själv investerad i Stillfront och har heller inte följt aktien utöver vad som sägs i denna tråd, vad äre som händer? Nån speciell trigger som driver denna nedgång?
image.png


Jag har inte heller några pengar i Stillfront men brukar följa denna tråd och för en utomstående är det ärligt talat lite skrämmande med alla förväntningar på bolag som Stillfront, Embracer, CTM osv. 🚀💸
 
Senast ändrad:

1965ek

Patek
2-Faktor
Verkligen, kompenserar mer än väl upp de fåtaliga Stillfront aktier man sitter med som ju rasat nåt sjukt mycket..
Är själv glad att jag släppte stillfront sen ett par månader. Iaf just nu. Framtiden får utvisa. Och som jag skrev för några dagar sedan när jag fyllde på Kindred vid dipp. Mitt största innehav. Framtiden får utvisa. Förövrigt glad över mina EQT med fin utveckling och hög aktivitet. Mina Embracer tror jag på och håller kvar samt hoppas på ett förvärv i närtid. Fast de är nog de som sitter mest löst om jag skulle bli otålig. Investor ligger som en gubbaktie i basen.
 

Bottega

Cartier
Fråga, om det ser ut såhär med mina fonder:
khuGgGy.jpg


men dagens samanfattning ser ut såhär:
Ya2zdeg.jpg


hur kommer det sig? Är det osync? Sparar med Nordnet.
 

Bonumm

Panerai
Köpte mera GNOG igår efter den droppat 7%. Idag är den upp nästan 10% så det var ju dagens höjdpunkt när allt annat var rött. Köpte mera TO1 i CTM idag. Köper man den och växlar in till aktier så gör man en slant, ska växla in lite efter Q2. Har nu en jäkla massa CTM, så går den bra nu mot hösten så blir det både ny bil och klocka.
 

Oscar-Bob

Omega
Köpte mera GNOG igår efter den droppat 7%. Idag är den upp nästan 10% så det var ju dagens höjdpunkt när allt annat var rött. Köpte mera TO1 i CTM idag. Köper man den och växlar in till aktier så gör man en slant, ska växla in lite efter Q2. Har nu en jäkla massa CTM, så går den bra nu mot hösten så blir det både ny bil och klocka.
Sålde av halva mitt innehav i CTM nära jag nådde 200%+. Riktigt fin resa! Du fyller på mer kontinuerligt?
 

strider

Panerai
Tips på bra fonder att ha som bas portfölj med good variation av aktier inom olika områden, vad tycker ni om kombon spiltan+Avanza global
 

leicaphile

Panerai
Tips på bra fonder att ha som bas portfölj med good variation av aktier inom olika områden, vad tycker ni om kombon spiltan+Avanza global

Tycker det låter rätt bra som en enkel kombination. Vad för fördelning hade du tänkt dig? Många kör runt 20% "home bias" så i detta fall 80% avanza global 20% spiltan.

Kör liknande fast med 60% global, 10% emerging, 10% globala småbolag, 20% spiltan.
 

Bonumm

Panerai
Sålde av halva mitt innehav i CTM nära jag nådde 200%+. Riktigt fin resa! Du fyller på mer kontinuerligt?
Började köpa på17 kr förra året och köpte TO för 9kr. Har köpte på mig hela tiden och köpte rejält förra hösten. Har köpt en hel del i år också. CTM är ca 50% utav portföljen just nu, inte så smart riskmässigt men jag tror stenhårt på CTM. Går det som jag hoppas så blir det glada miner mot årets slut 🤑
 
Började köpa på17 kr förra året och köpte TO för 9kr. Har köpte på mig hela tiden och köpte rejält förra hösten. Har köpt en hel del i år också. CTM är ca 50% utav portföljen just nu, inte så smart riskmässigt men jag tror stenhårt på CTM. Går det som jag hoppas så blir det glada miner mot årets slut 🤑

Är lite lost i det här med TO och liknande.

Vad är poängen med att köpa dem? Genuint nyfiken. Äger en del CTM men inte rört några TO1 för jag vet inte vad jag ger mig in på då.
 

Bonumm

Panerai
TO är teckningsrätter, en TO ger dig rätten att köpa en aktie för 18,9. Just nu kostar en TO 45,30 och aktien kostar 67,20kr så köper man TO och omvandlar dessa så köper man en aktie för 64,1kr. Då tjänar man 3kr per aktie. Sedan så är det ju hävstång på TO om aktien går upp, går aktien upp 1kr så följer TO efter och eftersom den är billigare så är ju avkastningen högre i %. Köpte du TO för samma pengar som vanliga aktier vid årsskiftet så har du tjänat otroligt mycket mera på TO.
TO kan man lösa in mot aktier efter varje kvartalsrapport.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
I och med den extrema vårdskulden som redan existerande innan Corona och som nu redan kommer bli ännu värre.
Vad tycker ni, är det värt att "risksatsa" lite i bemanningsbolag som inriktar sig på vård?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I och med den extrema vårdskulden som redan existerande innan Corona och som nu redan kommer bli ännu värre.
Vad tycker ni, är det värt att "risksatsa" lite i bemanningsbolag som inriktar sig på vård?
Det tycker jag. Tror bemanningsföretagen inom vården kommer att gå bra de närmsta åren.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Som nämnts ovan är Dedicare en kandidat. Kursen har börjat återhämta sig. Ägde dem själv tidigare men hade inte tålamod att behålla dem.
Ser intressant ut, lite låg omsättning i aktien bara. Rimlig värdering och PE-tal. Fin utdelning även om utdelningshistoriken är lite kort.

Känner du till fler konkurrenter inom den branschen?
 
Senast ändrad:
TO är teckningsrätter, en TO ger dig rätten att köpa en aktie för 18,9. Just nu kostar en TO 45,30 och aktien kostar 67,20kr så köper man TO och omvandlar dessa så köper man en aktie för 64,1kr. Då tjänar man 3kr per aktie. Sedan så är det ju hävstång på TO om aktien går upp, går aktien upp 1kr så följer TO efter och eftersom den är billigare så är ju avkastningen högre i %. Köpte du TO för samma pengar som vanliga aktier vid årsskiftet så har du tjänat otroligt mycket mera på TO.
TO kan man lösa in mot aktier efter varje kvartalsrapport.

Fantastiskt, tack så mycket!
 

PerS

Omega
Tips på bra fonder att ha som bas portfölj med good variation av aktier inom olika områden, vad tycker ni om kombon spiltan+Avanza global
Vilken fond från Spiltan syftar du på?

Med globalfonder får man ofta väldigt liten exponering mot småbolag och tillväxtmarknader, så det kan du lägga till om du vill öka risken något.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ser intressant ut, lite låg omsättning i aktien bara. Rimlig värdering och PE-tal. Fin utdelning även om utdelningshistoriken är lite kort.

Känner du till fler konkurrenter inom den branschen?
Tyvärr inte. Känner en av deras tidigare VD:ar så det var därför jag visste vilken bransch de är i.
 

Bonumm

Panerai
Tänkte fylla på med lite Angler gaming förra veckan, tur det aldrig blev utav. -23% idag, Nu blir det nog att köpa lite mera kanske.
 
Topp