• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

D

Deleted member 5780

Guest
Om du sett mina grafer tidigare i tråden så ser du att H&M ligger bra till, Ratos också. Går även bra att plocka in någon av storbankerna, jag har köpt en del SEB på senare tid. Sedan tycker jag Teliasonera förtjänar en plats i alla portföljer också med en fantastisk utdelning. Finns rätt bra alternativ om man vill ligga runt 5-7% i direktavkastning. Långsiktigt är ju egentligen det enda rätta sättet att investera i aktier, det är omöjligt att förutspå vad som kommer ske på kortsikt med en kurs om man inte är en insider och därför är det självklart en stor risk. Köper du stora, tunga bolag så tror jag du kan plocka ihop en fin portfölj och säkra en härlig framtid till dig och framförallt dina barn :)
Eftersom du rekar Telia måste jag fråga - tror du verkligen att utdelningen kommer vara hållbar efter den eurasiska avknoppningen?
 

Oew

Rolex
Eftersom du rekar Telia måste jag fråga - tror du verkligen att utdelningen kommer vara hållbar efter den eurasiska avknoppningen?
Absolut, ser inte varför den inte skulle vara det. Utdelningen är i princip bestämd redan och framförallt så har de en väldigt stark balansräkning och bra kassaflöde, det gör att de minskade inkomsterna från eurasien inte kommer påverka utdelningen eller kursen så mycket.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Vi får väl se. Jag gör dock en koppling i det du skriver iom "minskade inkomster" och "bra kassaflöde". Jag äger Telia för närvarande men är inte intresserad att äga ett bolag som tokhåller fast vid en utdelningspolicy även om förutsättningarna ändras till det sämre.
 

Oew

Rolex
Vi får väl se. Jag gör dock en koppling i det du skriver iom "minskade inkomster" och "bra kassaflöde". Jag äger Telia för närvarande men är inte intresserad att äga ett bolag som tokhåller fast vid en utdelningspolicy även om förutsättningarna ändras till det sämre.
Har inte sagt eller antytt att de tokhåller fast, menade endast att nuvarande utdelningsnivå är helt berättigad trots minskade inkomster pga det starka kassaflödet.

Efter den här veckan har ju Ratos för övrigt blivit börsens kanske billigaste aktie! Stor substansrabatt och härlig utdelning. Återigen köpläge i Invisio också, utsikterna för 2016 ser riktigt bra ut! Hoppas bara jag kan tajma in råvaror rätt
 

LS

Panerai
2-Faktor
Fy f-n... :arghh:

portfölj.PNG
 

Johanw

Cartier
Vilken aktie är det ni köper i ratos? B?

Ja B, dippa på 43,65 idag. La ett auto-köp på 44 innan jag stack och träna som såklart trilla genom. Ska man ta på botten får man sitta och stirra hela dagen. Under 44 nu igen så nu ska jag sitta klistrad resten av dagen och se om jag kan ta lite lägre ner.

upload_2016-1-15_16-15-54.png
 

Richard1987

Panerai
Skakigt på börsen nu, obehagligt klimat...jag går dock mot strömmen ;) 19,43 procent upp i år (833 procent förra året), hur går det för er? :)

12557873_10154421857286686_284507824_o.jpg


Bara 814 procent till så slår jag 2015....sakta men säkert haha (kommer bli omöjligt :D)
 
D

Deleted member 5780

Guest
Skakigt på börsen nu, obehagligt klimat...jag går dock mot strömmen ;) 19,43 procent upp i år (833 procent förra året), hur går det för er? :)

12557873_10154421857286686_284507824_o.jpg


Bara 814 procent till så slår jag 2015....sakta men säkert haha (kommer bli omöjligt :D)
Du är jätteduktig. Lyckas du med en bråkdel av 2015 års performance ett par år i rad så kommer du vara rikast i stan.
 

LS

Panerai
2-Faktor
Skakigt på börsen nu, obehagligt klimat...jag går dock mot strömmen ;) 19,43 procent upp i år (833 procent förra året), hur går det för er? :)

12557873_10154421857286686_284507824_o.jpg


Bara 814 procent till så slår jag 2015....sakta men säkert haha (kommer bli omöjligt :D)
Sjuk uppgång, grattis! :)

Misstänker att ni som har liknande utveckling inte investerar så stora summor, eller har nerver av stål. Jag har inte några enorma summor investerade men 800% uppgång skulle motsvara mer än tre års betald semester...
 
  • Like
Reactions: Oew
D

Deleted member 5780

Guest
Sjuk uppgång, grattis! :)

Misstänker att ni som har liknande utveckling inte investerar så stora summor, eller har nerver av stål. Jag har inte några enorma summor investerade men 800% uppgång skulle motsvara mer än tre års betald semester...
Samma här. Har ett antal årslöner på börsen, fokus blir på en del värdebevaring, vilket är lite annat än all in på förhoppningsbolag...
 

Richard1987

Panerai
Jepp, sysslar främst med daytrading (dock aldrig all-in) :) Har fokus på mindre bolag som jag anser är nedtryckta och undervärderade (främst inom teknik). Min karriär på börsen började på riktigt förra året...hade ingen jättesumma till att börja med men ändå helt okej (vill inte heller gå ut med för mkt info här på nätet :)) Lyckas jag med samma procent detta år blir det en ansenlig summa. Jag är ju realistisk, vet ju att 833 procent var jäkligt mycket flyt och lika mycket risk...men bara tur är det inte! Upp 20 procent detta år är på hela summan jag tjänat in 2015 so i'm off to a good start.

Hoppas mina framgångar fortsätter...men är redo för en käftsmäll också, kan inte gå spikrakt upp. Känns väldigt risky i dagsläget om man inte är en långliggare...och det är inte jag!

Tack för era fina ord. Ska tilläggas att jag verkligen lägger ned tid och energi på det jag gör, så det är inte gratis...
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Jepp, sysslar främst med daytrading (dock aldrig all-in) :) Har fokus på mindre bolag som jag anser är nedtryckta och undervärderade (främst inom teknik). Min karriär på börsen började på riktigt förra året...hade ingen jättesumma till att börja med men ändå helt okej (vill inte heller gå ut med för mkt info här på nätet :)) Lyckas jag med samma procent detta år blir det en ansenlig summa. Jag är ju realistisk, vet ju att 833 procent var jäkligt mycket flyt och lika mycket risk...men bara tur är det inte! Upp 20 procent detta år är på hela summan jag tjänat in 2015 so i'm off to a good start.

Hoppas mina framgångar fortsätter...men är redo för en käftsmäll också, kan inte gå spikrakt upp. Känns väldigt risky i dagsläget om man inte är en långliggare...och det är inte jag!

Tack för era fina ord. Ska tilläggas att jag verkligen lägger ned tid och energi på det jag gör, så det är inte gratis...

Härlig läsning!

Ägde du fingerprint någon del utav förra året?
Något speciellt bolag som du kikar på i år? Tänkte som tips :)

Mycket känns nertryckt just nu, även om jag inte tror fallet är klart än, så möjligheten att köra klipp när väl börsen vänder uppåt känns stor. Tänker framförallt på små bolag.
Anoto, Smart energy, raybased, imint, sensys och Gabather tycker jag är intressanta aktier under detta året, stor risk inblandad dock men kan också ge hög vinst.
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Ah suck denna veckan har inte varit skoj minus typ 25%......
Men får väl tänka att det är billigt och leta köpvärda alternativ. En förlust är det ju först när man säljer intalar jag mig ;P
 

zeke_varg

Omega
Jag var in och möblerade om mina PPM (jävligt länge sen senast). Aktar mig mycket just nu. El och olja är lågt och kommer nog stanna där ett tag. Om man tittar på länder som producerar lite av den varan men importerar den av större dignitet så är det enligt mig intressanta investeringsobjekt.
 
Topp