• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Man måste vara nöjd med året som var. Detta är mina konton på avanza. Jag har fler konton på ett antal andra banker som inte haft lika bra avkastning (dock plus) men ≈90% av totalvärdet är hos avanza.
Untitled-2.jpg
 

Oew

Rolex
Började dagen med att köpa en del bull cert på olja! Även viktat stora delar av min högrisk portfölj till paynova, spännande saker som händer där! Sen är man idag extra glad som SAS ägare, upp 100% sen köp :D
I år så haussar jag Apple framförallt som imo handlas med en rejäl rabatt till dagens kurs, sedan tror jag paynova får ett riktigt skutt i år också! Pref portföljen tänker jag inte röra på i år för de känns stabil även nu!
God jakt 2016 mina klockvänner
 
  • Like
Reactions: cab

Oew

Rolex
Intressant graf jag slängt ihop som jämför ev/ebit på Apple, hm och alphabet (Google).
Har nu börjat korta Google och går tyngre in i Apple.
image.png
 

LS

Panerai
2-Faktor
Började dagen med att köpa en del bull cert på olja! Även viktat stora delar av min högrisk portfölj till paynova, spännande saker som händer där! Sen är man idag extra glad som SAS ägare, upp 100% sen köp :D
I år så haussar jag Apple framförallt som imo handlas med en rejäl rabatt till dagens kurs, sedan tror jag paynova får ett riktigt skutt i år också! Pref portföljen tänker jag inte röra på i år för de känns stabil även nu!
God jakt 2016 mina klockvänner
Håller med om Apple, fyller nog på med ett gäng Apple-aktier när lönen trillar in. :)
 
  • Like
Reactions: Oew

LS

Panerai
2-Faktor
Nvidia är intressant just nu..

Annars väldigt tråkig start på året :p uscha
Beror på hur man ser på det. Jag sparar långsiktigt och försöker bygga upp min portfölj, då är lägre priser perfekt :)
Köper man stora och stabila bolag kommer de med all sannolikhet fortsätta dela ut pengar också, bara det ger en hel del avkastning.

Personligen försöker jag att se på pengarna i portföljen som siffror som inte betyder något och bara räkna procent +/-. Att tänka på vad man kunde köpt för alla tusenlappar som försvann t.ex. i öppningen i torsdags är inte så kul :D
 

ottwon

Omega
Har en riskportfölj med PExA, Paynova och Zenergy. Gett riktigt bra avkastning under hösten fram tills nu, och tror säkert att de kommer fortsätta upp en bit till... Men farligt att bli för girig :) Så är nog dags att ta hem vinst och damma in lite slantar i mindre volatila, nervösa bolag, typ Investor, Kinnevik, Fabege nu när det är, och verkar kunna bli ännu mer, rea på kvalitetsbolag.
 

HampusJ

Cartier
2-Faktor
Sand är en väldigt bra råvara som det finns brist på. Framför allt så används den vid byggen.
Många tänker då att det är väl bara att börja ta sanden från Sahara öknen men tydligen kan man inte bruka den på samma vis.
Så att investera i sand nu är nog klokt, men precis som n155e säger så är det mycket korruption och skumma saker som händer bakom stängda dörrar.

upload_2016-1-11_13-10-41.png
 

LS

Panerai
2-Faktor
Började dagen med att köpa en del bull cert på olja! Även viktat stora delar av min högrisk portfölj till paynova, spännande saker som händer där! Sen är man idag extra glad som SAS ägare, upp 100% sen köp :D
I år så haussar jag Apple framförallt som imo handlas med en rejäl rabatt till dagens kurs, sedan tror jag paynova får ett riktigt skutt i år också! Pref portföljen tänker jag inte röra på i år för de känns stabil även nu!
God jakt 2016 mina klockvänner
Kunde inte hålla köp-fingret i styr så idag fyllde jag på i Apple, H&M och Ratos. Horisonten är 10+ år så jag bryr mig inte om att försöka tajma mer än att priset är bra just nu :)

Om inte kurserna går upp kraftigt härifrån så fyller jag antagligen på i Johnson & Johnson, Atlas Copco, Industrivärden och Lundbergs så fort lönen trillar in. Äntligen har kurserna gått ner och direkt-avkastningen upp till lite roligare nivåer!
 

Oew

Rolex
Kunde inte hålla köp-fingret i styr så idag fyllde jag på i Apple, H&M och Ratos. Horisonten är 10+ år så jag bryr mig inte om att försöka tajma mer än att priset är bra just nu :)

Om inte kurserna går upp kraftigt härifrån så fyller jag antagligen på i Johnson & Johnson, Atlas Copco, Industrivärden och Lundbergs så fort lönen trillar in. Äntligen har kurserna gått ner och direkt-avkastningen upp till lite roligare nivåer!
Tre grymma aktier enligt mig! Ser egentligen ingen anledning till varför ratos tappat så mycket förra året. Räknar med en ljus framtid där. H&M är ju också väldigt attraktiva i dagens kursläge.
 

Oew

Rolex
Kan ha ändrats på sistone - trodde att det var betydligt mer fortfarande. Har väl bytts personer på ledande positioner också, kan ju spela in på förtroendet kanske...
Ja det är möjligt. Menade endast att även om det finns anledningar till att kursen gått sådär, så tycker jag inte de är rättvisa anledningar och den borde enligt mig gå upp en bra bit till. Tycker att både stamaktien och preferensen är köpvärd idag men håller mig framförallt till stamaktien då jag tror på en uppgång också!
 

Richard1987

Panerai
image.jpg
833 procent förra året och 8 procent hittills..går inte att se förra årets procent pga nytt räkenår :) kul att fler är intresserade av börsen :)
 

Ketan

Cartier
Det bolag jag tjänat mest på 2015 är Robert Friman, köpte under 9 öre :)

Mitt huvudcase nu är Fastout, riskfyllt men spännande...no risk no reward ;)
Jävlar! Du kör med riktiga penny stocks alltså :D Är nog inget jag hade vågat ge mig in i hehe. Försöker köra mer på stabila utdelningsaktier. Sparar med en väldigt lång tidshorisont.
 

Richard1987

Panerai
Hehe kan bli svettigt ibland men vafan, man lever bara en gång...all in ;) haha nej men beror ju helt på ens investeringshorisont...jag hade aldrig kunnat äga en aktie typ 5 år som andra kan...i för sig kanske jag hade kunnat det om jag inte körde småaktier hehe

Men men 2016 blir spännande, 2015 blir svårslaget
 
Topp