• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

"Blodbad" är väl lite att ta i...

OMX.JPG

-75k igår och ligger på -35k idag…kanske inget blodbad men likväl en bred nedgång på alla innehav där krypto tagit mest stryk!

Vi kan kalla det en korrektion om det passar herrn bättre

-75k igår och ligger på -35k idag…kanske inget blodbad men likväl en bred nedgång på alla innehav där krypto tagit mest stryk!

Vi kan kalla det en korrektion om det passar herrn bättre

-110k av...vad? Bättre att använda %.

Men lider du så är det väl pga lite mer aggressiva investeringar, de har ju en tendens att vända neråt minst lika snabbt som de gick upp.

-110k av...vad? Bättre att använda %.

Men lider du så är det väl pga lite mer aggressiva investeringar, de har ju en tendens att vända neråt minst lika snabbt som de gick upp.
Håller med, summor är totalt ointressant. 110k är massor om man har 150k investerat men typ ingenting om man har 100 mille.

Jag är back 0,75% idag men fonderna (~50% av portföljen) har inte uppdaterats så det ser ut som jag slår index idag, fast åt fel håll :D

Ta det lugnt nu. Inget att hetsa upp sig över. Sluta svara om du tycker att någon är jobbig :)

För övrigt håller jag med tidigare postare om att ange upp/nedgångar i procent är mycket bättre.
-35K en dag är ingenting för en del och massor för andra.

Senast redigerad av en moderator:
Vem fightas? Jag tycker bara det är konstigt att kalla saker blodbad och vara dramatisk när ens egna krypto-viktade portfölj går ner. OMX är på över 25%+ YTD :D
Haha, äsch jag håller med om både ditt inspel om blodbad och att prata om procent. Tycker bara det var roligt att se lite internet-fajt :D

Helt sjuk årsutveckling. En ganska stor andel av de som är på börsen och i bostadsmarknaden har nog aldrig upplevt en "riktig" finanskris. Tycker man ser ganska skevt perspektiv pga det hos många.

Haha, äsch jag håller med om både ditt inspel om blodbad och att prata om procent. Tycker bara det var roligt att se lite internet-fajt :D

Helt sjuk årsutveckling. En ganska stor andel av de som är på börsen och i bostadsmarknaden har nog aldrig upplevt en "riktig" finanskris. Tycker man ser ganska skevt perspektiv pga det hos många.

Ja, en stor risk är att folk tittar på coronadippen 2020 och tycker att det där var ju inte så farligt, nu "kan" man ju det här mer börskrascher.

Men kolla t.ex. hur lång tid det tog S&P 500 att återhämta sig efter IT-bubblan.

Ja, en stor risk är att folk tittar på coronadippen 2020 och tycker att det där var ju inte så farligt, nu "kan" man ju det här mer börskrascher.

Men kolla t.ex. hur lång tid det tog S&P 500 att återhämta sig efter IT-bubblan.

Helt sant. De flesta sparande 80- och 90-talister har ännu inte haft något riktigt elddop, således mig själv inkluderad.

• Like
Reactions: LS

Japp helt korrekt. Folk saknar perspektiv numera.

Tillbaka
Topp