Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan inte påstå att jag förstår mig på kursen i CTEK. Känns som att den svänger rejält helt utan nyheter.Två dagar i rad nu ju. Fantastiskt.
De gör de om den går under teckningskursen inte om den håller sig över.Kan inte påstå att jag förstår mig på kursen i CTEK. Känns som att den svänger rejält helt utan nyheter.
Kan det vara så enkelt så att de som tog dem till börsen är med och "stabiliserar" kursen som det brukar heta?
Kan inte påstå att jag förstår mig på kursen i CTEK. Känns som att den svänger rejält helt utan nyheter.
Kan det vara så enkelt så att de som tog dem till börsen är med och "stabiliserar" kursen som det brukar heta?
Fyra i rad finns val inget som heter? Fem i rad ar det val....Mycket trevliga dagar just nu men jag förväntar mig någon riktigt röd dag snart…kanske imorgon så att vi små kapitalister inte ska få hybris. Blir det en 50-100k dag imorrn så firas den med en blygsam IPA på kvällskvisten! #fingerscrossed
Fyra i rad finns val inget som heter? Fem i rad ar det val....
Jag ar snal och ger Gudarna en avslagen pilsner som sitter i mugghallaren pa trucken.Jag häller ut lite Hennessy till finansguden och hoppas på det bästa. Det hade varit ett finfint veckoavslut!
Jag ar snal och ger Gudarna en avslagen pilsner som sitter i mugghallaren pa trucken.
Hennessy VSOP dricker jag inte da det smakar ravgift. pengarna jag sparar pa att inte gora det koper jag mer aktier for.....
Skamt asido. Det har varit en fin vecka med grona siffror valje dag hittills,sa ett avslut med mera gront hade varit pricken over I
Sålde mina 100st direkt. Får äta mig mätt på hotellfrukosten idag ;-)200 byggfakta av 200 sökta. Så den kanske inte är övertecknad.
Blir det utelunch eller matlåda idag, vi får se..
Edit: Tänkte tokigt…Det man ligger plus (eller minus) är det medräknat det man redan betalat i courtage?
Exempel: jag köper nåt för 1000kr. Courtage 19kr. Då har jag lagt 1019kr. Sen är det värt 1020kr. Står det då att jag är 1kr plus eller 20kr plus?
Stämmer inte. GAV/anskaffningskostnaden som visas på Avanza och de flesta banker är inkl courtage. Det läggs till på ditt GAV tills nästa dag.Det står då 20 kr plus, courtaget visas ej i aktiepriset (åtminstone inte på Avanza)
Jo?Det står då 20 kr plus, courtaget visas ej i aktiepriset (åtminstone inte på Avanza)
Stämmer inte. GAV/anskaffningskostnaden som visas på Avanza och de flesta banker är inkl courtage. Det läggs till på ditt GAV tills nästa dag.
Första dagen stämmer det dock.
Kundservice | Avanza
Har du frågor eller funderingar eller vill du kontakta oss? Här får du hjälp och svar på det du undrar.www.avanza.se
Tänkte helt snett, ni har helt klart rätt där Tack för att ni rättade mig! Hade fått för mig att det inte gjorde det men efter att ha kikat nu så inkluderas det såklart.Jo?
Edit: Jensa hann först!
Använd kapitalförsäkring för utländska aktier, och luta dig tillbaka något år pilla dig i naveln så finns de där på kontot.Fan va jag stör mig på att behöva ansöka om mellanskillnaden för källskatten på finska utdelningar. Arbetsinsatsen kostar ju mer än vad man får tillbaka
Ja kanske får bli så tillslut, Nu sålde jag av allt tillsvidareAnvänd kapitalförsäkring för utländska aktier, och luta dig tillbaka något år pilla dig i naveln så finns de där på kontot.
Spelar det nagon roll varfor du tjanar pengar?Jag har en fråga som jag gått och grunnat. jag blev intresserad av aktier i juli i år och tänkte att jag köper några för att förstå systemet (kanske inte bästa tiden för att köpa aktier retroperspektivt). Jag gick på några bankers analyser om att Stora, Ericsson, Embracer och Transtema skulle gå bra.
Stora som är världens äldsta aktiebolag så det lät bra och jag kände till Ericsson så klart. Men Embracer och Transtema hade jag ingen andning om vilka bolag det var.
Men nu till min fråga: vet någon varför Transtema fortfarande går så bra? Borde de inte också gå ner när fler och fler går till jobbet?
Ok. Det var en bra förklaring men jag är trög. Om jag köpt 100 aktier exempelvis och köpt 1 per gång och fått betala courtage 19kr per gång (alltså 100 gånger) så ska jag inte behöva räkna ihop om jag är plus eller minus? Utan det omvandlas till ett högre belopp inkl. courtage som det står i länken och räknar ut ett snitt per aktie? Står jag på plus är alla courtage "borttagna" från beräkningen? Sen får jag ju pröjsa när jag säljer men det är en annan femma. Anledningen till att jag frågar är för det är en aktie jag köpt mycket fram och tillbaka, någon gång 1 aktie och andra gånger 50 osv.Stämmer inte. GAV/anskaffningskostnaden som visas på Avanza och de flesta banker är inkl courtage. Det läggs till på ditt GAV tills nästa dag.
Första dagen stämmer det dock.
Kundservice | Avanza
Har du frågor eller funderingar eller vill du kontakta oss? Här får du hjälp och svar på det du undrar.www.avanza.se
Jag gillar vad du säger för jag ligger bra till! Men även om jag tjänar pengar, så vill jag fatta varför jag gör det; jag fattar ju lika lite nu som då? Jag tror jag tjänar bättre på kunskap än tur (som det är idag).Spelar det nagon roll varfor du tjanar pengar?
Har du kalla fotter sa salj och ta din vinst. Kop nagot annat som du tror pa istallet.Vad du ska gora med vardelosa pengar kan man ju fraga sig....
Jo du har ju en poang i att ju mer man vet desto mindre risk ar det att bli blast.Jag gillar vad du säger för jag ligger bra till! Men även om jag tjänar pengar, så vill jag fatta varför jag gör det; jag fattar ju lika lite nu som då? Jag tror jag tjänar bättre på kunskap än tur (som det är idag).