Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror bara vi är i början av elbilsracet på börsen. Äger själv Tesla, Nio, Xpeng, CTEK och Zaptec.Ska man lyckas sitta still 1 månad. Tror jag ska prova det.
Skönt med Nio upp 15%+, en bra bit kvar till nivån jag gick in på dock.. Gick ifrån +40% till -60%.
Skulle inte vara förvånad om du får ny chans inom någon månad. Kommer nog svaja både uppåt och nedåt utifrån att vi får mer info om inflation, ränta osv.Hade tänkt kliva på Tesla runt 800, nu hann de vända innan :-(
Tror jag köpte på 876 och sen drog den ner mot 820 och jag tänkte fan!Hade tänkt kliva på Tesla runt 800, nu hann de vända innan :-(
Inga problem, du kan skopa upp den för 100$ innan året är slutTror jag köpte på 876 och sen drog den ner mot 820 och jag tänkte fan!
Någon dag senare var den uppe på 920.
Det här med att köpa lite då och då utan hänsyn till aktuell kurs är nog inte helt fel.
wow, -25% på en rapport som ändå rapporterade "in line". Säger rätt mycket om sentimentet och förväntningarna på vissa bolagSå sent som igår kväll funderade jag på om jag skulle vikta ned mig 30% i Paypal för att avvakta rapporten. Detta då aktien hämtade sig lite sista dagarna inför, och jag "bara" låg 7% back.
Kom fram till att jag inte skulle göra det, att jag får ta mig i kragen etc. "Har man en sån jävla gubbfåtölj där det mest offensiva innehavet ligger på P/E 42, så viktar man inte ned", och slog näven i bordet!
Så här idag inser jag ju att det var fel beslut. Ligger visserligen lång, tror på det strukturella i fortsatt ökad näthandel, företaget gör ökade vinster etc., trots nedkrivna prognoser.
Men ja.. Fan, inte jättekul att hamnat så snett in i en aktie man ganska länge velat in i.
Ja, raset är ju nästan enbart pga. prognosen. Vinst, omsättning typ som förväntat.wow, -25% på en rapport som ändå rapporterade "in line". Säger rätt mycket om sentimentet och förväntningarna på vissa bolag
edit: förstår såklart att man backar mycket pga framtidsprognosen, men ändå..
Blev ett rejält köp i Paypal idag, har haft den under bevakning ett tag men aldrig kommit till skott. Men nu var det tacksamt att bunkra på sig
Edit: Men jäkligt tråkigt för dig @Kråksaltarn, men tror definitivt att den kommer återhämta sig på sikt!!
Återigen ett tecken på att börsen slaktar det mesta just nu… Även om det varit -10% hade det varit rejält, men -25%?! Helt orimligt juJa, raset är ju nästan enbart pga. prognosen. Vinst, omsättning typ som förväntat.
Och visst, minskade framtida vinster, absolut! Men. Tycker ändå det här är väl dramatiskt.. Vafan, P/E på 32, i vad i alla fall jag upplever vara solklar tillväxtbransch, låter fan inte galet högt?
Apropå frågan ovan. Borde startat egen tråd, så att jag kunde lagt till poll. "Är jag dum i huvet? JA/NEJ".
Det var idag jag skulle gått in också!
Jag kör en helt annan strategi än de flesta av er men det kanske kan vara bra med en annan syn på det hela som motvikt.
sitter bara lång i azn. Kör månatlig insättning i övrigt i lysa och opti. Har tömt kontona under 2021 för husbygge så har släppt en del. Inga stora pengar men är inte ledsen över utv.
Tycker man kan kosta på en tanke hur börsen gått senaste 10 åren.
Jag är ultraför elbilar. Jag är dock också trygghetsnarkoman (nåja, lite överdrivet) när det gäller p/e-tal.
börs är bra men bränn er inte!
Så sent som igår kväll funderade jag på om jag skulle vikta ned mig 30% i Paypal för att avvakta rapporten. Detta då aktien hämtade sig lite sista dagarna inför, och jag "bara" låg 7% back.
Kom fram till att jag inte skulle göra det, att jag får ta mig i kragen etc. "Har man en sån jävla gubbfåtölj där det mest offensiva innehavet ligger på P/E 42, så viktar man inte ned", och slog näven i bordet!
Så här idag inser jag ju att det var fel beslut. Ligger visserligen lång, tror på det strukturella i fortsatt ökad näthandel, företaget gör ökade vinster etc., trots nedkrivna prognoser.
Men ja.. Fan, inte jättekul att hamnat så snett in i en aktie man ganska länge velat in i.
Hehe. Ingen rekyl ännu, utan mer nedåt. Jag som inte brukar leka contrarian.Fånga en fallande kniv har ju aldrig gått fel innan, kör på
Haha kan inte annat än att hålla med.Hur mycket måste en rapport slå förväntningarna för att aktien inte fullkomligt ska slaktas? Helt jävla otroligt detta.
Hur mycket måste en rapport slå förväntningarna för att aktien inte fullkomligt ska slaktas? Helt jävla otroligt detta.
Hur stor är din blankningsposition? För du har väl blankat? ;-)Inga problem, du kan skopa upp den för 100$ innan året är slut
Självklart. Har förlorat i storleksordningen någon årslön på att blanka tesla hittils.Hur stor är din blankningsposition? För du har väl blankat? ;-)
Jäklar! Friskt vågat!Självklart. Har förlorat i storleksordningen någon årslön på att blanka tesla hittils.