• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

1965ek

Patek
2-Faktor
Mina två största innehav rapporterar på fredag. Lindab och Latour. Håller tummarna då jag tror på bra rappprter av två, numer, högt värderade kvalitetsbolag. SBBs kraftiga nedgång måste bero på nervösa sparare som säljer i panik. Jag håller även dessa. Vi får se när det vänder…
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Undra när folk började dippköpa Facebook…?
51F00638-A98F-4FA6-ADB2-C8A779EC2C5A.jpeg

Man börjar nästan bli sugen.. :)
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Volvo Cars rapporterar på fredag. Med tanke på senaste reaktionerna efter rapporter kanske man gör bäst i att sälja av en andel redan nu?
 

aadde81

Cartier
Om det nu är en dipp?
Facebook kan mycket väl ha passerat zenit.

Jag är övertygad om att Facebook har passerat zenit. Frågan är nog istället hur företaget Meta kommer att lyckas med sin satsning på "metaverse" som jag själv inte riktigt begriper vad det är ännu. Min brist på förståelse har dock inte hindrat mig från att köpa en chanspost i företaget :) .
 

dempha

Rolex
2-Faktor
P/E ~35, växer över 50% årligen, ”ååh, värderingarna”.
Funderar också på vad alla ”men kolla värderingen!!!!” tycker att ett bolag som evo ska vara värt, PE 10?
Jag håller helt med om att evo inte var billigt förra året på runt 1600 spänn, men sedan dess har ju kursen kommit ner ordentligt plus att bolaget fortsätter att växa som det knakar och visar fantastiska siffror
 
Funderar också på vad alla ”men kolla värderingen!!!!” tycker att ett bolag som evo ska vara värt, PE 10?
Jag håller helt med om att evo inte var billigt förra året på runt 1600 spänn, men sedan dess har ju kursen kommit ner ordentligt plus att bolaget fortsätter att växa som det knakar och visar fantastiska siffror

Om inte herrn pratar om de "moraliska värderingarna". För värderingen jag bryr mig om är absolut rimlig nu.
 
Topp