• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Hoarz

Cartier
2-Faktor
hann se det och va i chock, drog direkt upp nyheterna för att se vad som hänt men förstod inte vad. Sen tickade det snabbt tillbaka

Man kunde se bla kinnervik va ner typ 22 % eller något.

Gissar dock på att alla ordrar under dom 5 minutrarna kommer makuleras så spelar nog ingen roll
Vad baserar du det på?
1651492210026.png
 
Vad tror experterna, dags att kliva in i fastighet? Har ju sjunkit betydligt sedan årsskiftet. Köpläge?
Det kan vara det, men det gäller att akta sig för (för) hårt skuldsatta och beror nog också på vad man tror om framtiden. Ett stagflationsscenario har historiskt sett ofta varit positivt för fastigheter. Men som alltid är det massor med frågetecken och historien upprepar sig inte alltid då flera variabler skiljer sig från idag.

Är dock ingen expert utan glad amatör.
 
Det kan vara det, men det gäller att akta sig för (för) hårt skuldsatta och beror nog också på vad man tror om framtiden. Ett stagflationsscenario har historiskt sett ofta varit positivt för fastigheter. Men som alltid är det massor med frågetecken och historien upprepar sig inte alltid då flera variabler skiljer sig från idag.

Är dock ingen expert utan glad amatör.

Stora insynsköp i SBB och Castellum i dagarna.
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Investor går ju fint just nu.... 🙃 Någon som har koll på varför det har surnat sista veckorna för dom?

Dags att de-sura.
 
Senast ändrad:

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Sitter på en ganska rejäl kassa nu men suget att investera är lika med noll. Känns som att vi har en bit kvar till botten eller vad tror ni?
Inte ens SBB under 30:- känns lockande!
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Sitter på en ganska rejäl kassa nu men suget att investera är lika med noll. Känns som att vi har en bit kvar till botten eller vad tror ni?
Inte ens SBB under 30:- känns lockande!
Jag är avvaktande. Hoppade som sagt tidigare ut ur nästan allt i höstas pre-dipp. Sovit väldigt mycket skönare än vad jag hade gjort annars. Inga bolag är ikapp (någon har touchat men fallit tillbaka) nivåerna jag sålde ur på.

Men det börjar ju absolut rycka lite i köpfingret trots allt.
 

Bonumm

Panerai
Jag gick ur med ca 1/3 av portföljen i höstas. Sålde utav alla techfonder och det var ju ett bra drag visade det sig. Har bara Thematica - Future Retl nu och den har ju faktiskt gått bra, upp 7,15% i år. Har fått ett bra lyft sista veckan i portföljen +17%. Ligger ändå back dryga 10% på året.
 

Lello

Omega
Jag snittar in den kassan jag har per vecka. Men är långsiktig också så är hellre "in the market" än satsar på att tajma 100%
Allting går ju inte ned heller.
 
Topp