Varför lånar de inte i en konventionell bank till mycket lägre ränta?Haha ja om det bara är 3-6månader så strunta i börsen https://www.kameo.se/ är annars smutt!.. det är kortsiktigheten som sätter käppar i hjulen för dig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varför lånar de inte i en konventionell bank till mycket lägre ränta?Haha ja om det bara är 3-6månader så strunta i börsen https://www.kameo.se/ är annars smutt!.. det är kortsiktigheten som sätter käppar i hjulen för dig
For att de inte kan skulle vara min forsta gissningVarför lånar de inte i en konventionell bank till mycket lägre ränta?
Ja det är rätt intressant att SBB nu i princip är på pre-covid toppen i feb2020. Säger nog en del om vad man tror ska hända med fastighetspriser.Gott ras i SBB idag..
Ja det är rätt intressant att SBB nu i princip är på pre-covid toppen i feb2020. Säger nog en del om vad man tror ska hända med fastighetspriser.
Antar du läser en del om det? Vad är förklaringarna? Har ju själv för länge sedan i tråden sagt att jag tror tech och fastigheter är farliga platser att vara när inflationen är för hög, men samtidigt har flera i tråden sagt att SBB etc har ganska låga värderingar.
Själv ganska glad över bra diversifiering iår
2020-talet blir en repris av 1940- och 1970-talen. Stagnerande tillväxt och stigande inflation. Glöm sånt som gått bra senaste 20 åren. Nu är det commodities, agriculture och materials man skall äga.
Beror lite på, många fastighesbolag är väldigt skuldsatta och därför inte jättekul när räntan stigerFastigheter är väl det man ska äga vid ökande inflation. Märks inte på börsen dock.
Nej tvärtom. Inflation upp=> räntor upp=> fastighetspriser ner.Fastigheter är väl det man ska äga vid ökande inflation. Märks inte på börsen dock.
Nej så enkelt är det inte heller. Beror på vad som driver inflationen tex.Nej tvärtom. Inflation upp=> räntor upp=> fastighetspriser ner.
Och vander det inte iar sa gor det nasta eller nasta.Ja, det har varit dyrt att vara på börsen 2022. Hoppas mina innehav vänder någon gång detta år. Jag får nog vara glad om jag hamnar på +-0 i år. Men vänder rätt grejor så går det å andra sidan fort upp
Tror man på stagflation, inflation med hög arbetslöshet osv så kan fastigheter absolut fungera. Men inget är ju som bekant som vanligt efter att centralbankerna styrt upp det hela…Fastigheter är väl det man ska äga vid ökande inflation. Märks inte på börsen dock.
Investeringsentusiaster som har jobbat med finansiella system pa stora bolag....Nej Ioana Lena och Eran far leta efter nagon annan an mig.....Med risk för 100% OT så kan ni nu investera i t.ex en rolex klocka istället.... Hur mättad kan marknaden få vara?
Sätter ett ben på att det visar sig vara en scam om 2-3 år.
Exclusive Investments - Konvi
Konvi app enables anyone to gain partial ownership into high-yielding, luxury assets.konvi.app
Lite så har jag gjort. Min diskretionära förvaltare tycker det är bra att jag har en "leklåda" för lite egna aktieköpTips: Majoriteten av pengarna bör placeras i billiga indexfonder. Handla med aktier kan göra vid sidan av för skojs skull.
Eller så gör man som jagKursutvecklingen (upp och sedan ned) i Meta, Netflix, Spotify, näthandel, Sinch, dataspelsbolag etc. etc. visar hur svårt det är att tajma marknaden oavsett om man är amatör eller proffs. Att lyckas tajma såväl köp som sälj över en längre tidshorisont. Det är anledningen till att jag inte tror på att aktivt spara i enskilda aktier av ekonomiska skäl (dock är det kul) eller spara i dyrare aktivt förvaltade fonder. Investor och liknande aktier kan dock vara ett undantag då de mer liknar en svensk indexfond.
Tips: Majoriteten av pengarna bör placeras i billiga indexfonder. Handla med aktier kan göra vid sidan av för skojs skull.
Någon med klumpiga fingrar.Vem var det som krascha?
Tänkte precis fråga samma sak. Hann aldrig se dippen, annars så hade jag köpt Boliden. Lite småirriterad att jag inte slog till med ett köp av Leo förra veckan, var lite sugen när jag hade köpt Kindred i dippen. LEO drog ju iväg rejält idag när de fick ett bud.Någon som hann plocka något i dippen?