• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Bonumm

Panerai
Usch va mina gambling aktier går skit :-( Bara att ligga lång tills det vänder. Tur man köpte in sig i oljeservice-sektorn där rullar det på bra.
Alphamin Resources som jag köpte för någon vecka sen är upp 20% idag. Man får vara glad över det lilla när det annars är rött.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Gott ras i SBB idag..
Ja det är rätt intressant att SBB nu i princip är på pre-covid toppen i feb2020. Säger nog en del om vad man tror ska hända med fastighetspriser.

Antar du läser en del om det? Vad är förklaringarna? Har ju själv för länge sedan i tråden sagt att jag tror tech och fastigheter är farliga platser att vara när inflationen är för hög, men samtidigt har flera i tråden sagt att SBB etc har ganska låga värderingar.

Själv ganska glad över bra diversifiering iår
9BA9D85D-0C76-4694-B2D2-9F23EA746F9E.jpeg
 
Ja det är rätt intressant att SBB nu i princip är på pre-covid toppen i feb2020. Säger nog en del om vad man tror ska hända med fastighetspriser.

Antar du läser en del om det? Vad är förklaringarna? Har ju själv för länge sedan i tråden sagt att jag tror tech och fastigheter är farliga platser att vara när inflationen är för hög, men samtidigt har flera i tråden sagt att SBB etc har ganska låga värderingar.

Själv ganska glad över bra diversifiering iår
9BA9D85D-0C76-4694-B2D2-9F23EA746F9E.jpeg

Jag sålde faktiskt mitt innehav på 44 för en tid sen. Kändes för skakigt med blankarna och alla amerikanska analysföretag som baissade. Personligen tycker jag Forf att bolaget är briljant och lär stå emot inflation bra mtp att det främst drabbar hyrestagarna.
 

spruff

Omega
2020-talet blir en repris av 1940- och 1970-talen. Stagnerande tillväxt och stigande inflation. Glöm sånt som gått bra senaste 20 åren. Nu är det commodities, agriculture och materials man skall äga.
 

Erdna

Cartier
Sandvik kom med en riktigt fin rapport häromdagen. Gruvindustrin är het.. minst sagt.
Avknoppningen av SMT tror jag också kommer göra bolaget nytta.

Utdelning +bonus 28 april.


Tagit position härifrån, Sandvik visar gång på gång att inget står i vägen för deras affär.
 

FlipSwede

Audemars
Ah...
Tank om man vore fattig och medellos...
Da slapp man tanka pa borsen,rantor,fastighetspriser och annat som ger huvudvark och somnlosa natter.....

Men...det ar nog inte sa roligt det heller. Hur man an vander sig sa har man alltid rumpan bak...
 

Bonumm

Panerai
Ja, det har varit dyrt att vara på börsen 2022. Hoppas mina innehav vänder någon gång detta år. Jag får nog vara glad om jag hamnar på +-0 i år. Men vänder rätt grejor så går det å andra sidan fort upp 🚀
 

FlipSwede

Audemars
Ja, det har varit dyrt att vara på börsen 2022. Hoppas mina innehav vänder någon gång detta år. Jag får nog vara glad om jag hamnar på +-0 i år. Men vänder rätt grejor så går det å andra sidan fort upp 🚀
Och vander det inte iar sa gor det nasta eller nasta.
Jag haller mig till den gode Warren B's filosofi. Kan jag inte tanka mig aga en aktie i tio ar sa funderar jag inte ens pa att kopa den.
Och investerar aldrig pengar jag inte har rad att forlora om det skiter sig pa riktigt. Men blir samtliga aktier vardelosa sa har jag storre problem an att fundera pa hur borsen gar...

Trevlig Sondagsformiddag pa er!
 

indepthis

Omega
Med risk för 100% OT så kan ni nu investera i t.ex en rolex klocka istället.... Hur mättad kan marknaden få vara?
Sätter ett ben på att det visar sig vara en scam om 2-3 år.
 

FlipSwede

Audemars
Med risk för 100% OT så kan ni nu investera i t.ex en rolex klocka istället.... Hur mättad kan marknaden få vara?
Sätter ett ben på att det visar sig vara en scam om 2-3 år.
Investeringsentusiaster som har jobbat med finansiella system pa stora bolag....Nej Ioana Lena och Eran far leta efter nagon annan an mig.....

Och ingenstans hittar jga ett svar pa om de koper sina varor direkt fran en AF (dvs har de kanaler som kravs for att kunna handla till listpris pa de varor som saljs for langt over begagnade) eller om de som alla andra ska slass pa begmarknaden?
 
  • Like
Reactions: PJZ

aadde81

Cartier
Kursutvecklingen (upp och sedan ned) i Meta, Netflix, Spotify, näthandel, Sinch, dataspelsbolag etc. etc. visar hur svårt det är att tajma marknaden oavsett om man är amatör eller proffs. Att lyckas tajma såväl köp som sälj över en längre tidshorisont. Det är anledningen till att jag inte tror på att aktivt spara i enskilda aktier av ekonomiska skäl (dock är det kul) eller spara i dyrare aktivt förvaltade fonder. Investor och liknande aktier kan dock vara ett undantag då de mer liknar en svensk indexfond.

Tips: Majoriteten av pengarna bör placeras i billiga indexfonder. Handla med aktier kan göra vid sidan av för skojs skull.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Kursutvecklingen (upp och sedan ned) i Meta, Netflix, Spotify, näthandel, Sinch, dataspelsbolag etc. etc. visar hur svårt det är att tajma marknaden oavsett om man är amatör eller proffs. Att lyckas tajma såväl köp som sälj över en längre tidshorisont. Det är anledningen till att jag inte tror på att aktivt spara i enskilda aktier av ekonomiska skäl (dock är det kul) eller spara i dyrare aktivt förvaltade fonder. Investor och liknande aktier kan dock vara ett undantag då de mer liknar en svensk indexfond.

Tips: Majoriteten av pengarna bör placeras i billiga indexfonder. Handla med aktier kan göra vid sidan av för skojs skull.
Eller så gör man som jag :D
Nu gick jag ju ändå rätt bra plus men ändå.
Precis det man INTE skall göra, det tyckte jag var en bra idé! Halva innehavet.
6DB5349F-D2F7-488D-A784-5F8C5EDDEE65.png
 

Bonumm

Panerai
Första blå dagen i portföljen på länge. Passade på att köpa mera Kindred i botten idag och det blev ju genast en bra affär.
 

Bonumm

Panerai
Någon som hann plocka något i dippen?
Tänkte precis fråga samma sak. Hann aldrig se dippen, annars så hade jag köpt Boliden. Lite småirriterad att jag inte slog till med ett köp av Leo förra veckan, var lite sugen när jag hade köpt Kindred i dippen. LEO drog ju iväg rejält idag när de fick ett bud.
Men riktigt skönt att gambling-sektorn fick ett lyft idag, det var behövligt för min portfölj.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
hann se det och va i chock, drog direkt upp nyheterna för att se vad som hänt men förstod inte vad. Sen tickade det snabbt tillbaka

Man kunde se bla kinnervik va ner typ 22 % eller något.

Gissar dock på att alla ordrar under dom 5 minutrarna kommer makuleras så spelar nog ingen roll
 
Topp