• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

zeke_varg

Omega
0,75. Väntat.

Vi får se vad som händer i vår. USA har inte samma utmaningar som oss men vi lär väl haka på oavsett för att inte få dollarn i 13 spänn.
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Gillade framförallt inte att man tror sig komma behöva höja mer än vad man tidigare trodde

Blir nog riktigt rött imorn
 
  • Like
Reactions: PJZ

Salesmayne

Panerai
Pre-call -0,9%

Vågar någon gissa var vi slutar? Jag stålsätter mig och säger -2% vid stängning men hoppas självklart på underverk.

Edit: so far so good.
 
Senast ändrad:

PJZ

Cartier
För er inom cryptovärlden....

1668048951362.png
 

Salesmayne

Panerai
Jag har förvisso inte hållit koll på börsen dagligen mer än 3 år men jag kan inte minnas en liknande stängning som USA idag: +5,72%

Helt absurt! Jag hoppas att det innebär fredagsrally

Pre-call +0,85%
Edit: inget fredagsrally öht
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: PJZ

Lello

Omega
Prickade in en bra botten i många aktier och sålde med gårdagens rally av samtliga som ökat 10-30% senaste månaden.
Tror inflationssiffrorna kommer tas emot halvbra kommande vecka. Förefaller att vi i Sv. ligger betydligt efter USA ie ser att Riksbankens prognos är trolig.
Så förhoppningsvis kommer en del köplägen även framåt kommande 2-3 kvartal.

Tror att vi i Q4 och Q1 kommer se en del svagare rapporter inom cykliskt än vad vi hittills gjort.

Dagens sälj.
Cast. +12%
Avanza +30%
Creades +11%
Teqnion +7%
Lundberg +11%
Husqvarna +11%

Behåller Industrivärden, Volvo, Skanska (trots 20% upp sedan köp), SHB, SCA, Hufvudstaden.

Ev. låter jag Skanska, Hufvudstaden lämna inom ett par månader.

Börjar vidare snitta in mig i XACT högutdelande vid nästa dipp.

Får se om planen håller, hittills i år ligger jag plus med vältajmade beslut i helt vanliga tråkaktier och index.
 
Prickade in en bra botten i många aktier och sålde med gårdagens rally av samtliga som ökat 10-30% senaste månaden.
Tror inflationssiffrorna kommer tas emot halvbra kommande vecka. Förefaller att vi i Sv. ligger betydligt efter USA ie ser att Riksbankens prognos är trolig.
Så förhoppningsvis kommer en del köplägen även framåt kommande 2-3 kvartal.

Tror att vi i Q4 och Q1 kommer se en del svagare rapporter inom cykliskt än vad vi hittills gjort.

Dagens sälj.
Cast. +12%
Avanza +30%
Creades +11%
Teqnion +7%
Lundberg +11%
Husqvarna +11%

Behåller Industrivärden, Volvo, Skanska (trots 20% upp sedan köp), SHB, SCA, Hufvudstaden.

Ev. låter jag Skanska, Hufvudstaden lämna inom ett par månader.

Börjar vidare snitta in mig i XACT högutdelande vid nästa dipp.

Får se om planen håller, hittills i år ligger jag plus med vältajmade beslut i helt vanliga tråkaktier och index.

Troligen klokt! Håller med dig om att vi ligger efter US i inflationstopp, men samtidigt så är det FED som kommer styra övriga centralbanker, höjer de inte lika mycket kan Riksbanken lugna sig lite också.
 

Lello

Omega
Prickade in en bra botten i många aktier och sålde med gårdagens rally av samtliga som ökat 10-30% senaste månaden.
Tror inflationssiffrorna kommer tas emot halvbra kommande vecka. Förefaller att vi i Sv. ligger betydligt efter USA ie ser att Riksbankens prognos är trolig.
Så förhoppningsvis kommer en del köplägen även framåt kommande 2-3 kvartal.

Tror att vi i Q4 och Q1 kommer se en del svagare rapporter inom cykliskt än vad vi hittills gjort.

Dagens sälj.
Cast. +12%
Avanza +30%
Creades +11%
Teqnion +7%
Lundberg +11%
Husqvarna +11%

Behåller Industrivärden, Volvo, Skanska (trots 20% upp sedan köp), SHB, SCA, Hufvudstaden.

Ev. låter jag Skanska, Hufvudstaden lämna inom ett par månader.

Börjar vidare snitta in mig i XACT högutdelande vid nästa dipp.

Får se om planen håller, hittills i år ligger jag plus med vältajmade beslut i helt vanliga tråkaktier och index.

Troligen klokt! Håller med dig om att vi ligger efter US i inflationstopp, men samtidigt så är det FED som kommer styra övriga centralbanker, höjer de inte lika mycket kan Riksbanken lugna sig lite också.
Säljer av Skanska under morgondagen. +24% sedan köp för någon månad sedan.

Kan gå bättre framåt om inflationstakten hålls nere i USA och utfallet i Sverige är lägre än prognosticerat. Men men inte värt risken om läget förefaller utvecklas sämre framåt.

Hellre plocka en vinst "för tidigt" än sälja med förlust pga girighet. Minimera förlusterna, säkra vinsterna.
 

Salesmayne

Panerai
Säljer av Skanska under morgondagen. +24% sedan köp för någon månad sedan.

Kan gå bättre framåt om inflationstakten hålls nere i USA och utfallet i Sverige är lägre än prognosticerat. Men men inte värt risken om läget förefaller utvecklas sämre framåt.

Hellre plocka en vinst "för tidigt" än sälja med förlust pga girighet. Minimera förlusterna, säkra vinsterna.

Har du några långsiktiga innehav eller kör du på köp/sälj med alla?
 

Lello

Omega
Har du några långsiktiga innehav eller kör du på köp/sälj med alla?
Är egentligen långsiktig i allt men när jag har tid över köper / säljer jag med målsättning att minimera förlust och maximera vinst. Man kan säga att jag viktar om mellan mina återkommande innehav och kassa.

Dessa ligger generellt oavsett marknadsläge om jag inte är helt säker på min sak. Sålde ex. av allting när Putin klev in i Ukraina i vintras och hade således precis innan "krashen" 100% kassa.

Avanza zero
Industrivärden
Handelsbanken

Vidare kommer jag börja snitta in mig i Xact Norden högutdelande som ytterligare ett innehav att aldrig sälja av.

Innehav som jag köper och säljer när jag har tid för analys / timing. När jag har annat för mig ligger dessa still, oavsett marknadsläge.
Lundbergföretagen
Skanska
Volvo - denna låter jag ligga kvar framåt
SCA - denna kommer jag låta ligga kvar framåt

I perioder:
Castellum
Avanza
Creades

Planerat framåt (vid läge).
SEB - denna ligger i närtid.
LVMH - behöver sätta mig in mer i aktien
Apple - behöver sätta mig in mer i aktien
Porsche - behöver sätta mig in mer i aktien
 
Senast ändrad:
Topp