• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

OXSQ OXLC AGNC CLM CRF för att nämna fyra som ligger runt 15-20% årlig utdelning.
De två sistnämnda ger ca 25% "rabatt" på kurs om du återinvesterar utdelningen.
S.k DRIP.

Viss skattemässigt fördel här (USA) då en del av utdelningen räknas som återbetalning av investerat kapital.
Något som sänker ditt anskaffningsvärde.
Men sålänge utdelningen kommer är det för mig ointressant att sälja.

OXSQ OXLC AGNC CLM CRF för att nämna fyra som ligger runt 15-20% årlig utdelning.
De två sistnämnda ger ca 25% "rabatt" på kurs om du återinvesterar utdelningen.
S.k DRIP.

Viss skattemässigt fördel här (USA) då en del av utdelningen räknas som återbetalning av investerat kapital.
Något som sänker ditt anskaffningsvärde.
Men sålänge utdelningen kommer är det för mig ointressant att sälja.
Toppen, tack!

jag gjorde så här i alla fall på de olika konton jag har :)

1741779330934.png

1741779343338.png

1741779357296.png

uploadfromtaptalk1358701624080.jpg

jag gjorde så här i alla fall på de olika konton jag har :)

1741779330934.png

1741779343338.png

1741779357296.png

1741779370870.png
Utan att låta det minsta avundsjuk eller dryg så: ja, ett fåtal individer/institutioner överträffar marknaden vid given tidpunkt. Det säger inget om historik eller garanti för framtiden. Sedan finns det ju vissa unikum som konsekvent över tid överpresterar mot index - dessa ska man ta rygg på!😜

Om man bara fokuserar på att köpa index och investmentbolag då?

Investor har jag kvar. Industrivärden har jag sålt.
Har inte riktigt sett på utdelningen i procent, men gå på känsla. Ska man läsa på och förstå sig på detaljer och analyser blir det inget köp förrän tåget har lämnat stationen.

Investor blir mitt enkla och tråkiga tips

Det var kanske förhastade ord från din sida.
Det kan ju lika gärna gå käpprätt till helvete. Men då får du trösta dig med att vi sitter i samma båt
Min ursprungsfråga var väl egentligen bara DNB global indeks för att man "får mer för pengarna" nu eller Investor, så oavsett skulle pengar investeras. Försöker bara skapa en förståelse kring dagens situation med USD/SEK

Min ursprungsfråga var väl egentligen bara DNB global indeks för att man "får mer för pengarna" nu eller Investor, så oavsett skulle pengar investeras. Försöker bara skapa en förståelse kring dagens situation med USD/SEK

Jag har försökt förstå mig på alla möjliga ekonomiska saker, men misslyckas alltid.

Tidigare kunde man styra valutan med ränta. Ränta upp, krona upp. Nu fungerar det tvärtom…..ibland….ibland inte.

Aktiemarknad är mer psykologi än faktiskt värde

Tillbaka
Topp