Nja, vet inte. Investor och Swedbank är väl dessutom stabila.
Känns som rea på bra utdelning
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
OXSQ OXLC AGNC CLM CRF för att nämna fyra som ligger runt 15-20% årlig utdelning.
Toppen, tack!OXSQ OXLC AGNC CLM CRF för att nämna fyra som ligger runt 15-20% årlig utdelning.
De två sistnämnda ger ca 25% "rabatt" på kurs om du återinvesterar utdelningen.
S.k DRIP.
Viss skattemässigt fördel här (USA) då en del av utdelningen räknas som återbetalning av investerat kapital.
Något som sänker ditt anskaffningsvärde.
Men sålänge utdelningen kommer är det för mig ointressant att sälja.
Samtliga handlas på NASDAQ så om du kan köpa dem via svensk mäklare låter jag vara osagt.Toppen, tack!
Om man bara fokuserar på att köpa index och investmentbolag då?Personligen gillar jag utdelningar, så jag hade gått på en aktie som rasat, men som sällan sänker utdelningen.
Kan bli rätt ok avkastning på det
jag gjorde så här i alla fall på de olika konton jag har
![]()
![]()
![]()
![]()
Utan att låta det minsta avundsjuk eller dryg så: ja, ett fåtal individer/institutioner överträffar marknaden vid given tidpunkt. Det säger inget om historik eller garanti för framtiden. Sedan finns det ju vissa unikum som konsekvent över tid överpresterar mot index - dessa ska man ta rygg på!jag gjorde så här i alla fall på de olika konton jag har
![]()
![]()
![]()
![]()
Om man bara fokuserar på att köpa index och investmentbolag då?
Stort tackInvestor har jag kvar. Industrivärden har jag sålt.
Har inte riktigt sett på utdelningen i procent, men gå på känsla. Ska man läsa på och förstå sig på detaljer och analyser blir det inget köp förrän tåget har lämnat stationen.
Investor blir mitt enkla och tråkiga tips
Stort tack
Min ursprungsfråga var väl egentligen bara DNB global indeks för att man "får mer för pengarna" nu eller Investor, så oavsett skulle pengar investeras. Försöker bara skapa en förståelse kring dagens situation med USD/SEKDet var kanske förhastade ord från din sida.
Det kan ju lika gärna gå käpprätt till helvete. Men då får du trösta dig med att vi sitter i samma båt
Min ursprungsfråga var väl egentligen bara DNB global indeks för att man "får mer för pengarna" nu eller Investor, så oavsett skulle pengar investeras. Försöker bara skapa en förståelse kring dagens situation med USD/SEK