• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Tycker ni ska läsa på om Gabather! Ser riktigt lovande ut! : )
Från ett annat forum:
I dag 11:00 IP: nwGvnTZYQ
Tackar ödmjukast! Tar emot all information! Känns som ett bra case att investera mer i än det lilla jag har!

Ha det gott!

Mvh Albo

Ut på börsen innan raset? Kursrusning utan verklighetskontakt? Tradingmöjlighet, men tveksam långsiktig investering? Vem bryr sig, bara småsparare blir blåsta, plus någon politikerstyrd pensionsfond?

Sett till vilken tidshorisont?
Bolag väljer ju sällan tidpunkten för sin börsnotering slumpmässigt. Nu är väl sista racet?

Hade jag varit Garo hade jag kört "pump-and-dump" spåret, tagit fram ett prospekt helt fyllt av bilder på deras olika elbilsladdare, och sålt in det som ett "elbilsföretag". Vem orkar titta på siffrorna?

Garo - Tesla-värdering made in Gnosjö!

Prospektet: laddningen är 8% av omsättningen, däremot får det 25% av utrymmet på omslaget, vilket väl är ungefär så långt som investerare läser i snitt?
omslag samt s. 36
http://corporate.garo.se/system/files/garoprospectus.pdf

Se också här:
https://www.nordnet.se/kampanjer/ipo/garo.html
se illustrationen, två elbilsladdare på en liten bild, när det är 8% av omsättningen...

Men som sagt, jag hade vinklat det ännu hårdare, kört stenhårt på elbilsspåret.

Därtill, deras snabbladdare, de jag sett från dem, tror jag de köper in från ett portugisiskt företag och sätter sin logga på. Rätta mig gärna om jag har fel här!

Senast ändrad:
Mitt sorge barn. Känns som jag köpte en Sub för massa år sen som nu är värd nya Seiko Turtle.

image.jpeg

Givetvis inte lönt att sälja, men vad tror ni om denna artikel?

http://borsforum.svd.se/topic/10283-från-maxim-via-epicept-till-immune-pharmaceuticals/

Glad att jag tecknade Leovegas idag, blev såklart inte lika många som jag hoppats på men ändå nöjd! Ännu mer nöjd med min kortning av omx, tänkte köpa på mig mer strax.

Glad att jag tecknade Leovegas idag, blev såklart inte lika många som jag hoppats på men ändå nöjd! Ännu mer nöjd med min kortning av omx, tänkte köpa på mig mer strax.

Samma här men värdelös tilldelning. Fick 100x2. Satt i möte annars skulle man bara sålt direkt i öppningen på 45. Dåligt omsättning idag också: Oms. SEK: 467 427 348 & en stängning med många som bara vill casha ut.

Senast ändrad:
Verkligen tecken på en hälsosam ekonomi de här introduktionsrusningarna...

För att få flera aktier kan ni ju alltid tipsa era fruar, flickvänner, syskon, barn, föräldrar etc att skaffa konton... De kan ju behöva hjälp för att ta del av dessa "säkra" pengar.

Samma här men värdelös tilldelning. Fick 100x2. Satt i möte annars skulle man bara sålt direkt i öppningen på 45. Dåligt omsättning idag också: Oms. SEK: 467 427 348 & en stängning med många som bara vill casha ut.

Verkligen tecken på en hälsosam ekonomi de här introduktionsrusningarna...

För att få flera aktier kan ni ju alltid tipsa era fruar, flickvänner, syskon, barn, föräldrar etc att skaffa konton... De kan ju behöva hjälp för att ta del av dessa "säkra" pengar.
Har aldrig påstått att jag köpt för att sälja av vid rusning. Som alltid så investerar jag långsiktigt och är helt ointresserad utav hur mycket den går upp de första timmarna.

Har aldrig påstått att jag köpt för att sälja av vid rusning. Som alltid så investerar jag långsiktigt och är helt ointresserad utav hur mycket den går upp de första timmarna.
Så du tycker verkligen LeoVegas är en ok prissatt aktie EFTER rusningen?

Nej den är väldigt dyr, det var den även innan rusningen. Jag menar bara att jag tror den kan växa in i sin värdering rätt snabbt och tror på den långsiktigt.
Om den var dyr innan rusningen men du tror att de kan växa in i sin värdering rätt snabbt, är den verkligen dyr då?

Jag kan inget om den aktien, men det är alltid kul att lära sig hur andra tänker och funderar.

Om den var dyr innan rusningen men du tror att de kan växa in i sin värdering rätt snabbt, är den verkligen dyr då?

Jag kan inget om den aktien, men det är alltid kul att lära sig hur andra tänker och funderar.

Tror också den är dyr men är hausse i spelbolag så varför inte åka med om man tro det funkar? Som allt annat. Jag tecknade bara för att sälja ganska snabbt med vinst men eftersom jag fick så få kan jag lika bra sitta på dom likt en trisslott.

Sett till vilken tidshorisont?
Bolag väljer ju sällan tidpunkten för sin börsnotering slumpmässigt. Nu är väl sista racet?

Hade jag varit Garo hade jag kört "pump-and-dump" spåret, tagit fram ett prospekt helt fyllt av bilder på deras olika elbilsladdare, och sålt in det som ett "elbilsföretag". Vem orkar titta på siffrorna?

Garo - Tesla-värdering made in Gnosjö!

Prospektet: laddningen är 8% av omsättningen, däremot får det 25% av utrymmet på omslaget, vilket väl är ungefär så långt som investerare läser i snitt?
omslag samt s. 36
http://corporate.garo.se/system/files/garoprospectus.pdf

Se också här:
https://www.nordnet.se/kampanjer/ipo/garo.html
se illustrationen, två elbilsladdare på en liten bild, när det är 8% av omsättningen...

Men som sagt, jag hade vinklat det ännu hårdare, kört stenhårt på elbilsspåret.

Därtill, deras snabbladdare, de jag sett från dem, tror jag de köper in från ett portugisiskt företag och sätter sin logga på. Rätta mig gärna om jag har fel här!
Ja, det är mycket noteringar nu...

De kanske inte vågade ljuga sina framtida ägare i ansiktet allt för mycket. Och hur mycket pengar finns det i billaddare egentligen? Tror industriel är mer pengar.

Vad händer med ett sånt här familjeföretag när det noteras? Fortsätter det att leverera eller vill man bara casha ut? Jag gillar iaf svenska industriföretag och ligger tungt i den branschen.

Jag tänker att den är fortfarande dyr i allmänhet för att den måste växa ordentligt för att vara värd dagens pris. Sedan är min personliga tro att detta kommer ske rätt fort och att den kan växa mycket utöver det också. Men beräknat på dagens vinstnivåer är aktien kraftigt övervärderad som det oftast är i tillväxtbolag och därför blir dagens kurs nästan alltid dyr fast om man är optimistisk och långsiktig som jag så kan den vara intressant ändå! Detta kanske blev lite svamligt som det kan bli efter några negroni men hoppas du förstår min poäng!
Tror också den är dyr men är hausse i spelbolag så varför inte åka med om man tro det funkar? Som allt annat. Jag tecknade bara för att sälja ganska snabbt med vinst men eftersom jag fick så få kan jag lika bra sitta på dom likt en trisslott.
Alltid bäst när det gäller investeringar att tänka % och inte kr, så skit i hur många aktier du har och tänk bara på % vinst.

Ja, det är mycket noteringar nu...

De kanske inte vågade ljuga sina framtida ägare i ansiktet allt för mycket. Och hur mycket pengar finns det i billaddare egentligen? Tror industriel är mer pengar.

Vad händer med ett sånt här familjeföretag när det noteras? Fortsätter det att leverera eller vill man bara casha ut? Jag gillar iaf svenska industriföretag och ligger tungt i den branschen.

Dessutom vill jag tillföra ytterligare en sak:
Vad gäller snabbladdarna så köper de ju in dessa, som jag nämnde, för troligtvis ganska höga belopp från Portugal (tror jag). När de sedan säljer dessa, så kan de ju ta ett ganska stort utrymme i omsättningen (=total försäljning), de anger 8% totalt för laddning.

MEN det innebär inte att de har samma utrymme / möjlighet för vinst på snabbladdarna, som övriga produkter där de har mer egen tillverkning.

ABB har en ganska stor egen utveckling av laddare, i Nederländerna tror jag, det kan vara ett mer intressant play om man tror på (snabb)laddning. Vanliga hemladdare kommer kosta 699 kr på biltema.

Saxat från Avanzaforum :)

"Booooring...

Nä skämt åsido någon som har tips om en bra investering med möjlighet till 50% på kort sikt dvs. på en vecka (Finns garanterat aktier som kommer ha gått upp 50% om en vecka, frågan ä vilka) :p...?

Tar å blandar mig en grogg till o lyssnar på lite Trance"

Saxat från Avanzaforum :)

"Booooring...

Nä skämt åsido någon som har tips om en bra investering med möjlighet till 50% på kort sikt dvs. på en vecka (Finns garanterat aktier som kommer ha gått upp 50% om en vecka, frågan ä vilka) :p...?

Tar å blandar mig en grogg till o lyssnar på lite Trance"

Jag har sedan jag upptäckte forumdelen på Avanza blivit lite halvt besatt av att vara inne på diverse skojbolag och läsa, tragikomik på hög nivå. Känns som att alla Jack Vegas ballers har gått över till aktiemarknaden... Är det någon ny trend eller har det alltid varit så? Ni som tittat på forumdelen under några år?

Jag har sedan jag upptäckte forumdelen på Avanza blivit lite halvt besatt av att vara inne på diverse skojbolag och läsa, tragikomik på hög nivå. Känns som att alla Jack Vegas ballers har gått över till aktiemarknaden... Är det någon ny trend eller har det alltid varit så? Ni som tittat på forumdelen under några år?
Har nog alltid varit rätt mycket troll även på aktieforumen.

Man borde köpa aktier i kubansk turistsektor. Nu när amerikanska turister kommer översvämma Kuba.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp