Mycket på gång där? Har varit halvbra ett tag tillbaka
Äger den själv men inte haft tid att följa sista tiden tyvärr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
+1 hoppas på bra q1 o q2 så det tar fart igen. Tror de kmr leverera i slutet av åretMycket på gång där? Har varit halvbra ett tag tillbaka
Äger den själv men inte haft tid att följa sista tiden tyvärr
Någon som har tips på en aktie som kan gå rakt upp/ner inom närmsta tiden. Har 25k redo
Phase holographic, även om jag ser den som en långliggare pga uppköpsrisken
Instämmer.Fortum, långsikt. Mycket bra utdelning.
Principiellt tycker jag det är ett j-kla sätt med dessa breda teckningsintervaller. 50-60 SEK, kom igen...Någon som tecknat Resurs Holding inför introduktionen på fredag? Funderar på att knipa en chans-post på 200 aktier på kort sikt.
Kme nog gå bra.om man får tag i några. Lär ju övertecknas rätt braVad säger ni om Paradox?
Vart kan jag få tag på "några"?Kme nog gå bra.om man får tag i några. Lär ju övertecknas rätt bra
http://www.pepins.com/pdx-only-in-sweden/Vart kan jag få tag på "några"?![]()
Ska bli intressant och se hur det går med teckningen via pepins.
Spara långsiktigt och underskatta inte ränta på ränta principen.
Väldigt kort svar! Men det ligger alldeles för mycket bakom för att ge ett bättre svar.
Några frågor du måste ställa dig själv.
-Hur mycket kan jag undvara i månaden?
-Hur mycket har jag i startkapital?
-Behöver jag pengarna om ett par månader? Eller kan jag undvara dom 5 år eller mer? (Gärna över 10)
-Hur stor risk är jag beredd att ta? (Det är vanligare att man tar lite högre risk vid långsiktigt sparande)
-Hur aktiv kommer jag vara i mitt sparande? Kommer jag se över mina placeringar regelbundet? Eller kan en förvaltare vara ett alternativ?
Det bästa jag rekommendera dig är att gå en kurs eller läsa lite böcker om du är genuint intresserad för att börja med dina placeringar.
Lycka till! Och ha tålamod![]()
Gå en kurs?
Blev tilldelade 100 aktier á 55kr. Sålde strax efter öppning för 56,40. Tur att det var courtage-fritt... Men dagens lunch betald i alla fallNågon som tecknat Resurs Holding inför introduktionen på fredag? Funderar på att knipa en chans-post på 200 aktier på kort sikt.
Happy days (med abnorm avkastning) are over. I alla fall om man får tro på McKinsey.
Bara att ställa in sig på att jobba längre (dvs senare pension) och att spara mer.
The forces that have driven exceptional investment returns over the past 30 years are weakening, and even reversing. It may be time for investors to lower their expectations.
![]()
http://www.mckinsey.com/industries/.../why-investors-may-need-to-lower-their-sights
Har förköpsrätt, osäker om jag ska nyttja den. Såg att de gått sämre nu, några tankar?Kme nog gå bra.om man får tag i några. Lär ju övertecknas rätt bra
Jag köpte igårParadox vad säger ni? Någon som skall teckna sig?
Jag tyckte de var dyra st i teckning. Vad motiverade dig att teckna?Jag köpte igår
Paynova kommer bli en tung turn around. Har "väldigt" stor post där. Hela resan sedan nya affärsplanen arbetades fram under 2013, med Daniel i spetsen, har gått galant efter de förutsättningar de haft.Blue horseshoe loves Paynova
Har länge själv varit sugen på att gå in där men det är så jäkla tråkig omsättning, händer inte så mycket. Vad tror du händer med Paynova inom ett spann på säga 1 år?Paynova kommer bli en tung turn around. Har "väldigt" stor post där. Hela resan sedan nya affärsplanen arbetades fram under 2013, med Daniel i spetsen, har gått galant efter de förutsättningar de haft.
Självklart finns det risker, det gör det alltid. Men risk/rewarden är i Mina ögon riktigt fin, mkt "tack vare" att ryktet från "gamla Paynova" lever kvar och att ekonomin varit ansträngd under utvecklingen av nya tjänsten. De var tidigare ypperligt vassa på rent usla affärsbeslut och tafflig kommunikation.
Resan från att ha arbetat i en väldigt reglerad öresbransch som PSP till att bli en stark spelare inom konsumentkrediter med tungt mervärde för e-handlarna, kommer strax att sätta fart.
Det är iaf en kort summering av min bild. Tipsar ingen att köpa, men jag tipsar gärna om att läsa in sig på Paynova och dess historia och marknad för att göra en egen bedömning.
Har länge själv varit sugen på att gå in där men det är så jäkla tråkig omsättning, händer inte så mycket. Vad tror du händer med Paynova inom ett spann på säga 1 år?