• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Skulle vilja säga att det är lika lätt (om inte lättare) i en bear market.
Skulle du kunna ge någon förklaring till ditt påstående? Få av världens hedge fonder lyckas hålla sig svart i en bear market så vore intressant att höra hur du överlistat dem. Allt detta väcker bara frågan varför du själv inte har en egen fond, jag vet att jag skulle vara den första att investera i en fond som konsekvent slår index (Stockholms börsen är i snitt upp 11% årligen sen 80 talet.) även i bear markets.

Skulle du kunna ge någon förklaring till ditt påstående? Få av världens hedge fonder lyckas hålla sig svart i en bear market så vore intressant att höra hur du överlistat dem. Allt detta väcker bara frågan varför du själv inte har en egen fond, jag vet att jag skulle vara den första att investera i en fond som konsekvent slår index (Stockholms börsen är i snitt upp 11% årligen sen 80 talet.) även i bear markets.
Nej det kan jag tyvärr inte. Jag bara skjuter från höften

Håller med om att det är riktigt bra risk/reward i Qliro just nu. Börsvärde på 1 miljard och P/S på 0,19. Frågan är ju hur pass mer billigt det kan bli. Lyckas man bli av med alla dessa ständigt återkommnde "engångsposter" så kan de nog bli bra.

Qliro upp över 11% igår. Så kan man än en gång reta sig på att man inte tog en större post. Köpte 1000st (6.52), det vi kallar en Trisslott (mindre post man kan förlora helt).

Senast ändrad:
Qliro är ett bolag jag inte förstår mig på
Det finns ju bra varumärken ex lekmer och gymgrossisten
Ändå har det ju gått rakt söderut ett bra tag
#bitter aktieägare

Qliro är ett bolag jag inte förstår mig på
Det finns ju bra varumärken ex lekmer och gymgrossisten
Ändå har det ju gått rakt söderut ett bra tag
#bitter aktieägare
Håller med dig, jag håller dock qliro som ett intressant styckningscase! Minskat min position något men är fortfarande lång

Warren Buffett kommenterar framtidsutsikter i USA, låter ju onekligen bra!
Some commentators bemoan our current 2% per year growth in real GDP – and, yes, we would all like to see a higher rate. But let’s do some simple math using the much-lamented 2% figure. That rate, we will see, delivers astounding gains.
America’s population is growing about .8% per year (.5% from births minus deaths and .3% from net migration). Thus 2% of overall growth produces about 1.2% of per capita growth. That may not sound impressive. But in a single generation of, say, 25 years, that rate of growth leads to a gain of 34.4% in real GDP per capita. (Compounding’s effects produce the excess over the percentage that would result by simply multiplying 25 x 1.2%.) In turn, that 34.4% gain will produce a staggering $19,000 increase in real GDP per capita for the next generation. Were that to be distributed equally, the gain would be $76,000 annually for a family of four. Today’s politicians need not shed tears for tomorrow’s children…….
My parents, when young, could not envision a television set, nor did I, in my 50s, think I needed a personal computer. Both products, once people saw what they could do, quickly revolutionized their lives. I now spend ten hours a week playing bridge online. And, as I write this letter, “search” is invaluable to me. (I’m not ready for Tinder, however.)
For 240 years it’s been a terrible mistake to bet against America, and now is no time to start. America’s golden goose of commerce and innovation will continue to lay more and larger eggs. America’s social security promises will be honored and perhaps made more generous. And, yes, America’s kids will live far better than their parents did.

Qliro upp över 11% igår. Så kan man än en gång reta sig på att man inte tog en större post. Köpte 1000st (6.52), det vi kallar en Trisslott (mindre post man kan förlora helt).

Får gratulera! Var sugen själv att gå in trots att jag lovat mig själv att aldrig äga ett turn around case igen.

vad tror ni om Fortum? Nått ganska långt ner nu, vänt upp lite och bra utdelning..

På lång sikt. Ett mkt bra case iom att det nått en såpass låg nivå. Bra direktavkastning. Ett bolag som hör hemma i en utdelningsportfölj i dagsläget. Sen kan man la deala om man ska gå in innan eller efter utdelning. :)

Shit vad händer med råvaror! Vilken vecka! Tror ni på fortsatt uppgång? Köpte boliden i tisdags och det var ett bra val :)

Suck bara jag som tycke är det är lite trist att vara Starbreeze ägare just nu....?
Håller med. Lyckades dock sälja av lite uppe på 17 och köpte in mig igen lite billigare :)
Tror dock stenhårt på Star. Känns som att Smilegate kan bidra till väldigt mycket mer än de pengar som pumpas in! :)

Ja.hade förväntat mig över 20 nu..
Same.. Dock inte allt för orolig, kursen ska upp, frågan är bara när :)

Visst är det tråkigt. Men jag har planer på att ligga över åtminstone 2017. Så bryr mig inte allt för mycket.

Efter en tids spekulationer i mer högrisk objekt, återvänder jag till trista värdestabila rackare gärna med utdelning, i portföljen nu:
Fortum
Sandvik
Seb
Götenehus
Akelius
Samt en förbannat stor mängd där jag ligger kort i Gaming corps..

Tillbaka
Topp