• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

Haha, köpte denna på 3kr.. Fick 100 aktier...

Sen stack den 15% ansåg att jag inte ville köpa då, gick upp 135% ifrån det och nu då, backat lite.. Fyfan.
haha jag timade verkligen mitt köp...köpte för 45k, sålde på eftermiddagen och gjorde 4168 kr :) Snabba pengar...snart köpläge igen! Kom ju PM på morgonen :)

haha 135 procent hade inte varit fel!

Är det någon som har info eller förstår vad som händer med Biotech? (Biotech-IgG)
Aktien är handelsstoppad sedan 24 maj. "Diskussioner om verksamhetsförändring fortsätter" har jag läst på Avanza.
Men vad betyder det? Just nu kan ju inte göra någonting med de aktier jag äger i företaget men borde jag oroa mig?

Sur börs idag. Säljer av några av mina innehav som gått starkt sista tiden samt viktar ner lite från banksektorn. Likviderna används för att diversifiera till en placering som man kan ha på sig ;)

Campbell avgår som VD för Ratos. Vad tror ni det kommer ha för påverkan på kursen?

Gått in i Cyxone idag :) Tror det kursmässigt är ett grymt bra läge...ägnat helgen åt att läsa på :)

Lägger den i byrån och avvaktar nu :) Fler som än inne i Cyxone?

Gått in i Cyxone idag :) Tror det kursmässigt är ett grymt bra läge...ägnat helgen åt att läsa på :)

Lägger den i byrån och avvaktar nu :) Fler som än inne i Cyxone?
Jag har absolut ingen åsikt om värdet på bolaget men det vore intressant att höra hur du resonerar när du tycker att det är "kursmässigt ett bra läge". Det är ett nyintroducerat mikrobolag verksamt inom Biotech och immunologi och för att landa någorlunda rätt i värderingen måste man vara oerhört insatt och kunnig, samt göra en mängd antaganden om framtiden. Ingen vet. Erfarenheten ger oss dock att den stora merparten av liknande bolag misslyckas.
Vad gör detta bolag unikt?
Och hur stor andel av dina totala tillgångar skulle du placera i bolaget baserat på din analys?

Tänker att det kursmässigt är bra läge nu, introkursen låg på 5 kr och nu havererar den på 4,75-4,8 kr st :) Vid intro drog den till 7,4 kr och emissionen tecknades till 540 procent. Tyder på ett stort intresse. Verkar dock som teckningsåtagarna tryckt ned kursen. Är ju ett nynoterat bolag så allt är ju antaganden och mycket spekulation innan det bevisas :) Vad som gör produkten unik låter jag Kjell Stenberg i videopresentationen förklara så att du får rätt information :)

Det som säljer in mig är ledningens erfarenhet och track record, den förhållandevis korta och effektiva processen från start to finish, säkrade 25 msek i nynoteringen och ytterligare 25 msek uppdelat i två omgångar under 2017 genom TO, ledningens kontakter inom branchen som förenklar uppköp/samarbete med större aktörer på marknaden.

Kan bli fisk eller fågel men jag tror att bolaget kommer att leverera och vill vara med från början :) Min exit ligger ca 1-3 år fram i tiden. Hade varit kul om fler följer bolaget så man kan diskutera för och nackdelar samt ev. hinder/möjligheter.

Som du säger nynoterat bolag, ska bli riktigt spännande att följa! :)

Btw finns fler presentationer och även en chatsession där VD svarar på frågor...bara att googla lite för den intresserade :)

Sjukt alltså...Cyxone har tappat 10 procent om dagen senaste typ 4 dagarna. Börsvärde typ 54 msek varav 25 msek i kassan. Tur man ligger lång

Om man vill ha en relativt trygg investering under 15 år till barnen, läge att köpa lite nu och isåfall vad?

Själv funderar jag om man skulle köra på med investmentbolag. Fylla på med mer Ratos eller Industrivärden eller kanske köpa lite Investor?

Om man vill ha en relativt trygg investering under 15 år till barnen, läge att köpa lite nu och isåfall vad?

Själv funderar jag om man skulle köra på med investmentbolag. Fylla på med mer Ratos eller Industrivärden eller kanske köpa lite Investor?
Varför inte Spiltan Investmentbolagsfond?
Sen huruvida tajmingen är rätt låter jag vara osagt.

Jag har funderat på att köpa en liten lägenhet utomlands men behöver låna pengar till det. Att hitta en som man vill ha kan ju ta ett tag ,så min fråga blir. Ska man låna pengarna redan idag och ha dom på ett konto / fond under tiden ( i hop om att dem ökar lite) , och är det ens tillåtet att göra så. Summan det handlar om är 700 k.

Tillbaka
Topp