• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

få pengar att växa.

FPC lär väl springa iväg då alla småsparare helt plötsligt tror att aktien är billig efter spliten :rolleyes: Men förövrigt har det varit en bra vecka än så länge på börsen! Finfin rapport av kopparbergs också :)
Menar du att småsparare utan någon som helst finanskompetens utgör så stor del av investerarna i FPC så att de skulle påverka marknaden bort från jämnvikt? Låter lite väl crazy i mina öron... ;)

Menar du att småsparare utan någon som helst finanskompetens utgör så stor del av investerarna i FPC så att de skulle påverka marknaden bort från jämnvikt? Låter lite väl crazy i mina öron... ;)
Nu är det ju alltid "jämvikt" så länge det finns säljare och köpare.
Bara Avanza har 20746 kunder som äger FPC just nu. Det är nog rimligt att anta att inte alla har örnkoll på läget. Läs bara kommentarerna några rader upp.
AVA och NON driver omsättningen på ett ovanligt vis. Inte är det för att AP7 går in och tradar varje dag direkt.
Det vimlar av kommentarer på aktieforum som bekräftar att det är manga som inte riktigt vet vad de pysslar med. Troligen är det manga aktieägare som inte varit med om en split forr.

Nu är det ju alltid "jämvikt" så länge det finns säljare och köpare.
Bara Avanza har 20746 kunder som äger FPC just nu. Det är nog rimligt att anta att inte alla har örnkoll på läget. Läs bara kommentarerna några rader upp.
AVA och NON driver omsättningen på ett ovanligt vis. Inte är det för att AP7 går in och tradar varje dag direkt.
Det vimlar av kommentarer på aktieforum som bekräftar att det är manga som inte riktigt vet vad de pysslar med. Troligen är det manga aktieägare som inte varit med om en split forr.
Sjukt! Du har såklart rätt med jämvikten, syftade snarare till att priset är högre än det borde, men uttryckte mig lite dumt :) Tycker att investerare med koll borde trycka tillbaka priset om uppgången är enkom pga att spliten, men sjukare saker har väl hänt antar jag ;)

FPC lär väl springa iväg då alla småsparare helt plötsligt tror att aktien är billig efter spliten :rolleyes:
Läste en bra artikel om det här med splittar. Kursen brukar gå upp av just den anledning, fler känner att de kan köpa in sig.

Klart man köpte FPC idag :D

Har lyckats pricka in ett bolag som stigit med drygt 40% av mitt GAV. Efterklok som alltid ångrar man att man inte gick in hårdare :)

Easyfill tror jag haft sin tillfälliga topp.kmr säkert stiga mer framöver. Starbreeze däremot.. 30kr inom två veckor är min gissning.. Kan bli rush vid öppning imorgon om lite fonder fyller på

Vad har hänt med Biotech? Det går varken att köpa eller sälja aktien.
Har tidigare suttit och hållit på Easyfill. Till slut sålde jag den där jäkla aktien för 2,40 kr eller nåt liknande.
Nu är den upp i 16 kr :depressed:
Jag sålde Finger på 50. Jag hade myyyycket. Det var min målkurs. Tji fick jag. Men jag är glad ändå. Star har jag iaf hållit i många år. :)

tryckts ner pga nyemission
Anoto har funnits på börsen sedan dot.com-eran. Vi snackar 16 år. Nyemissioner i stort sett varje år. Nya affärsplaner. Nya löften. Ingenting har någonsin uppfyllts. Noll. Det enda som de verkligen lyckats med år efter år är att få in nya generationer gröna småsparare i emission på emission. Tyvärr. En av de stora börspodderna beskrev Anoto bra för ca ett år sedan: "De borde inte få vara noterade". Jag är benägen att hålla med. Det finns ett antal sådana bolag på börsen fortfarande.
EDIT: Ett bolag (i en helt annan bransch) som lyckades med samma bedrift är PA. Tack och lov avnoterade nu. Klockor och börsen är mina två stora intressen, och jag gillar inte skitsnackare i något av mina intressen. :)

Senast ändrad:
Helt rätt!
Sitter också lång i Starbreeze och mår som en prins!

Vad har du för målkurs/riktkurs på ~1-2 års horisont?
Det är väldigt svårt i detta nu, för bolaget är ju i sådan förändring i ny terräng. Jag hade en stor målkurs sommaren 2014. Sålde hälften. Tyvärr. Nu tänker jag inte ha mer målkurser utan ser helt enkelt vad de hittar på och hur det faller ut. Avtalen och potentialen är ju enorm även om en del självklart redan är inbakat i dagens värdering.
Det blev en vintage bratte till ikväll. Tack Starbreeze. :)

Anoto har funnits på börsen sedan dot.com-eran. Vi snackar 16 år. Nyemissioner i stort sett varje år. Nya affärsplaner. Nya löften. Ingenting har någonsin uppfyllts. Noll. Det enda som de verkligen lyckats med år efter år är att få in nya generationer gröna småsparare i emission på emission. Tyvärr. En av de stora börspodderna beskrev Anoto bra för ca ett år sedan: "De borde inte få vara noterade". Jag är benägen att hålla med. Tyvärr. Det finns ett antal sådana bolag på börsen fortfarande.
Ja kan hålla med till viss del. På kort sikt nu när den är nertryckt tack vare sparkad vd och nyemission så känns det som ett bra r/r iaf för mig. Sen ju närmare hajpen kring vad anoto och hp har tsm kmr säkerligen trycka upp kursen. Frågan är dock om bolaget någonsin kommer att lyckas och hur många fler emissioner investerare accepterar.

Anoto har funnits på börsen sedan dot.com-eran. Vi snackar 16 år. Nyemissioner i stort sett varje år. Nya affärsplaner. Nya löften. Ingenting har någonsin uppfyllts. Noll. Det enda som de verkligen lyckats med år efter år är att få in nya generationer gröna småsparare i emission på emission. Tyvärr. En av de stora börspodderna beskrev Anoto bra för ca ett år sedan: "De borde inte få vara noterade". Jag är benägen att hålla med. Tyvärr. Det finns ett antal sådana bolag på börsen fortfarande.
Det går fortfarande göra grova stålar i aktien. Efter stora emissioner brukar den ha rally. Jag fyller alltid på i dipparna och har hittills aldrig blivit besviken :) Sen att det är ett misskött bolag säger jag inte mot.

Ja kan hålla med till viss del. På kort sikt nu när den är nertryckt tack vare sparkad vd och nyemission så känns det som ett bra r/r iaf för mig. Sen ju närmare hajpen kring vad anoto och hp har tsm kmr säkerligen trycka upp kursen. Frågan är dock om bolaget någonsin kommer att lyckas och hur många fler emissioner investerare accepterar.
Det finns uppenbarligen en outsinlig ström med nya unga naiva (ofta män) som strömmar till börsen med hopp om klippen. Bolaget har ändå hållit på exakt likadant i 16 år. Anoto är väldigt duktiga säljare helt enkelt. Min personliga åsikt är att vissa bolag inte bör vara noterade, och att det är i gråzon till bedrägeri att bryta så många löften och bara ta in pengar utan att ge något tillbaka under så lång tid. Gäller inte bara Anoto, utan många bolag genom åren. Men Anoto är något av ett unikum då de är kvar, de flesta andra är borta.

Det går fortfarande göra grova stålar i aktien. Efter stora emissioner brukar den ha rally. Jag fyller alltid på i dipparna och har hittills aldrig blivit besviken :) Sen att det är ett misskött bolag säger jag inte mot.
Jag har också tradat i bolaget. Helt klart bra ibland. Men som investering är det ren skit och har alltid varit så.

Man kan säga mycket om fpc
Men det blir aldrig långtråkigt att äga aktien :D
Eventuell hjärtinfarkt ett par gånger om året men utöver det oftast roligt

Serstech! Har våndats över att jag köpte in mig.. brukar bara köra stabila bolag. men idag +155%. Ser ju bra ut.

Tillbaka
Topp