Nej inte kulIngen rolig dag för Ericsson
Passade på att köpa på mig en rejäl post (med min mått mätt)![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej inte kulIngen rolig dag för Ericsson
Passade på att köpa på mig en rejäl post (med min mått mätt)![]()
Ingen stor summa jag gick in med så det gör inget om det skulle dröja lång tid innan de går upp. Har dock en känsla av att många regerar närmast i panik när en aktie börjar sjunka.Jag hade absolut inte vågat köpa på mig mer nu. Men mina ericsson aktier som jag fick när jag blev 18 har i princip halverats i värde sen jag fick dom
Jag hoppar in här!
Mitt mest intressanta innehav är maha energy!
För er som är intresserade! https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/678596/maha-energy
Presentation av VD:n(44min)
Någon mer som tror på denna aktien?![]()
Just det där att insättningar beskattas är ju lite klurigt. Men dubbelbeskattning är inget nytt... :-/Nja, du beskattas för summan på kontot per kvartal plus insättningar, så om du tar ut pengarna för att sätta in dem igen senare så kommer din schablonskatt att öka.
Avanza förklarar bra här:
https://www.avanza.se/kundservice/avanza-akademin/skatt-deklaration/hur-beskattas-ett-ISK.html?
Att inte beskatta insättningar skulle öppna för att flytta pengar mellan konton för att nolla skatten.Just det där att insättningar beskattas är ju lite klurigt. Men dubbelbeskattning är inget nytt... :-/
Har du köpt på dig någonting i Deutsche?Bara för att den gick ner så mycket. Gillar att chansa lite![]()
Nope, har faktiskt ingen bank just nu. Hade SEB men sålde av när de gått upp ett par procent.Har du köpt på dig någonting i Deutsche?
Skämt åsido - den bör förmodligen studsa upp en del när VD kommer på plats. Men det är kanske inget jag vågat ha på längre sikt.
Teknikbolag har en förmåga att krascha snabbt om de inte klarar hänga med i utvecklingen.
Jo, jag vet. Tycker fortfarande inte om principen.Att inte beskatta insättningar skulle öppna för att flytta pengar mellan konton för att nolla skatten.
Jo, jag vet. Tycker fortfarande inte om principen.
Nu var inte frågan ställd till mig men jag svarar ändåHur tycker du det skulle lösts?
Nu var inte frågan ställd till mig men jag svarar ändå
Jag tycker att den tekniska beräkningen av skatt på ISk och KF är ok. Däremot kan man ju ifrågasätta skatt på kapitalvinster i stort. Vilket beteende driver vi när vi har:
1: spara redan skattade pengar och skatta en gång till för avkastning
2: låna pengar och få skatteavdrag för räntekostnaden
?
Då finns det bara två alternativ:Fast det var inte frågan. Att det inte skulle skattas på allt och lite till i detta land finns inte på kartan.
Jag har ingen lösning men tycker som jag tycker ändåHur tycker du det skulle lösts?
En snabb fråga angående utdelning: Vad betyder de två datumen nedan?
- Utdelningsdag: 2016-10-14
- Handlas utan utdelning: 2016-09-01
Läsvärt!
http://www.redeye.se/aktiebloggen/fingerprint-cards/fingerprint-cards-kapat
Håll ut fpc-ägare!
Någon som har koll på ISK och skatt?
Brukar normalt sett vara inne med allt jag har på ISK hos Avanza men gick sedan en månad ur det mesta och degen ligger nu och vilar på ISK. Bör jag flytta det till ett annat konto om jag nu inte tänkt att gå in den närmsta tiden för att slippa onödigt hög skatt?
Skönt hen bevisade konspirationsteorierna som fakta genom att inte kunna citera icke namngivna personer. Lustigt att det inte gjorts innan, det verkade väldigt lätt att bara slå en signal till de amerikanska konspiratörerna och få dem att erkänna den organiserade attacken på fpc.
Dvs som tumregel är ISK samt KF alltid bäst om man planerar att få någon som helst avkastning...Som tumregel så är det väl mer lönt att köra innehavet på ISK så länge avkastningen överträffar statslåneräntan.
Dagens skratt!Läsvärt!
http://www.redeye.se/aktiebloggen/fingerprint-cards/fingerprint-cards-kapat
Håll ut fpc-ägare!