Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Sålde du vid "samsung-toppen"?Föregen del så hade jag Precise tidigare men sålde av för någon vecka sedan och funderar på hur man skall placera pengarna eller om man skall återgå....
När var den?Sålde du vid "samsung-toppen"?
Början på november vaNär var den?
Yes kring 7-8 nov vill jag minnas.Början på november va
Okej!Början på november va
ska man tro historian rätt så kommer det med största sannolikhet någon diåpp snart där du kan fyndaOkej!
Sålde mina i mitten av augusti när de låg på 5:-
Funderar på att kliva in igen. Beror lite på kursen de närmaste dagarna.
Rent skattetekniskt är det dumt att sätta in likvida medel på ISK över huvud taget om du inte har för avsikt att handla värdepapper för dem.Funderar på att sätta in en ganska stor summa på mitt ISK.
Är det dumt, rent skattetekniskt, att göra det före nyår eller spelar det ingen roll?
https://www.avanza.se/lar-dig-mer/avanza-akademin/skatt-deklaration/hur-beskattas-ett-ISK.htmlFunderar på att sätta in en ganska stor summa på mitt ISK.
Är det dumt, rent skattetekniskt, att göra det före nyår eller spelar det ingen roll?
Tänkte handla direkt men hade för mig att insättningarna hade betydelse för hur stor skatten blir.Rent skattetekniskt är det dumt att sätta in likvida medel på ISK över huvud taget om du inte har för avsikt att handla värdepapper för dem.
Tänkte handla direkt men hade för mig att insättningarna hade betydelse för hur stor skatten blir.
Nja blev väl lite senare än vad jag hoppas på, senare delen av November.När var den?
Samma här. Har haft Tobii ett tag och hoppas kursen ska börja röra på sig nästa år.Nja blev väl lite senare än vad jag hoppas på, senare delen av November.
Idag så blev det en inlösen i lite Tobii istället. Tror starkt på bolaget över tid!
En swing på tre månader? HeheStängde en swing i Nordea idag. Höll den tre månader och gjorde 20%. På dessa nivåer börjar jag vikta ned alla innehav, kommer nog lägga mig 50% likvid ett tag.
En swing på tre månader? Hehe
Trevlig avkastning iaf, men att kalla det swing vettetusagn.
Tackar!BTA står för betald tecknad aktie. Den omvandlas till en aktie när det är registrerat hos Bolagsverket.
What?Hur gör jag för att få vara med på utdelning under 2017 spelar ingen roll hur jag kommer in eller i vilket bolag. Vad ska jag köpa och när. Pengar är inte viktigt i detta fall då det handlar utbildning.
Är rätt ny i aktiesvängen men har märkt det du nämner. Samma dag som aktien handlas utan utdelning så sjunker kursen ungefär motsvarande utdelningen.What?
Om du är intresserad av att ta del av utdelningen från en viss aktie är det bara att kontrollera direktavkastningen samt vilka datum som gäller (när du måste inneha aktien) för att ha rätt till utdelning.
Det bör dock påpekas att det ju är känd information hur stora värden som ska skiftas ut till aktieägarna. Allt annat lika skall alltså värdet på aktien sjunka med precis lika mycket som utdelningen. Det finns alltså inget arbitrage att göra här.
Här kan du se många bolags information om utdelningar:Hur gör jag för att få vara med på utdelning under 2017 spelar ingen roll hur jag kommer in eller i vilket bolag. Vad ska jag köpa och när. Pengar är inte viktigt i detta fall då det handlar utbildning.
Varför skulle det vara bäst?Är rätt ny i aktiesvängen men har märkt det du nämner. Samma dag som aktien handlas utan utdelning så sjunker kursen ungefär motsvarande utdelningen.
Det bästa är väl att köpa bolag med stadig utdelning, på lång sikt.
För att jag inbillar mig att det är svårt för en privatperson att hinna sälja av hela sitt innehav samma dag som aktien handlas utan utdelning men jag kanske har fel?Varför skulle det vara bäst?
Det är inte möjligt att "trycka snabbt" på köp eller säljknappen för att på det sättet tjäna pengar på en utdelning, nej.För att jag inbillar mig att det är svårt för en privatperson att hinna sälja av hela sitt innehav samma dag som aktien handlas utan utdelning men jag kanske har fel?
Vad jag menade med "på lång sikt" är att den som vill tjäna pengar på utdelningar borde ha en lång horisont och håva in pengar vid varje utdelning.
Man kan inte lägga en försäljningen i "callen" samma dag som aktien handlas utan utdelning då?Det är inte möjligt att "trycka snabbt" på köp eller säljknappen för att på det sättet tjäna pengar på en utdelning, nej.
Huruvida ett bolag delar ut eller ej har egentligen ganska lite att göra med hur lönsamt det är eller hur aktiekursen kommer att utvecklas. Det man kan vara säker på är att bolagsledningen genom att dela ut pengar samtidigt meddelar att de inte kan förvalta dem fullt ut genom tex investeringar i tillväxt.
Hur skulle det hjälpa?Man kan inte lägga en försäljningen i "callen" samma dag som aktien handlas utan utdelning då?