Spindel
KS vulkanolog på Island
Jag sa aldrig att han var misslyckad finansman, jag vände mig mot att du kallar honom för en av de ekonomiskt skarpaste hjärnorna som existerat.Jag kan bara säga en sak. Läs på mer än tabloider och klicknyheter av >oftast< icke ekonomiskt utbildade journalister. Det finns två sidor av varje mynt. Det finns inte många stora multientrepenörer utan konkurser i bagaget, det är spelets regler. Att investera i indexfonder är helt rätt, mycket lätt att vara efterklok, det är faktiskt många på Forbes top 500 som skulle tjänat på att göra det på lång sikt istället för att bygga sina imperier den hårda vägen efter att de väl fått ihop ett bra startkapital. Det är dock ingen måttståck på framgång. Det är att se på saker i efterhand. Indexfonder visste man inte skulle gå så, vem kan veta det, isåfall skulle alla köpt indexfonder. Entrepenörer väljer sådant de kan och behärskar, risk/reward som de själva kan bedöma. Mer än så kan jag inte säga då det inte går att diskutera annars. Svarar inte på mer nonsens om att Trump är en misslyckad affärsman.
Var han misslyckad skulle han vara utfattig, han är snarare ytterst medioker som klarat sig tack vare stora siffrors lag.
Tro det eller ej jag har läst om Trump långt innan den samlade mediaeliten fick en hjärnblödning i samband med detta val i USA.