• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

1965ek

Patek
2-Faktor
Sålt mitt absolut största innehav AAPL idag för att flytta pengar långsiktigt till kf från isk och återköpa dom där pga skatten på utdelningar. Idag inget större problem men nu tog jag steget för framtiden. Nu får man vänta ett par dagar innan jag kan flytta pengarna till kf. Kunde inte flytta aktierna via Avanza iaf. Lite jobbigt att vara utan dom som varit med så länge. Som att sälja sina barn och inte veta om man får tillbaka dom.😀
 
20220923_212246.jpg
 

zeke_varg

Omega
Dags att stoppa in pengar igen? Stora rubriker: 0,7 ner. Behöver ta en tur med taxin och lyssna in att man ska sälja bara..

Seriöst så känns det rejält svajigt med valutor, oljepris osv.
34BA0B61-3102-4D3F-98D0-8AE3525394AA.png
 
  • Like
Reactions: LS

Belfort

Omega
Dags att stoppa in pengar igen? Stora rubriker: 0,7 ner. Behöver ta en tur med taxin och lyssna in att man ska sälja bara..

Seriöst så känns det rejält svajigt med valutor, oljepris osv.
34BA0B61-3102-4D3F-98D0-8AE3525394AA.png
Nyhetssidor som Expressen, Aftonbladet osv äääälskar sånt här, sådan media lever för att få spela på rädsla och oro kring händelser. Man får aldrig en nyanserad bild av utvecklingen via dessa artiklar utan är bara för skrämsel. Det är väl hur många röda dagar som helst på börsen varje år...
 

Izze

Cartier
Dags att stoppa in pengar igen? Stora rubriker: 0,7 ner. Behöver ta en tur med taxin och lyssna in att man ska sälja bara..

Seriöst så känns det rejält svajigt med valutor, oljepris osv.
34BA0B61-3102-4D3F-98D0-8AE3525394AA.png

Plötsligt så är OMXS30 på grönt. En bör inte slänga omkring ord som "hat" lättvindigt men jag känner faktiskt hat mot Expressen, AB m.m. Deras "journalistik" är under all kritik.
 

Bonumm

Panerai
Tror oljan ska ned lite till. Sålde av lite olja till liten vinst förra veckan. Ska försöka köpa dippen i oljeservice när det vänder. Tror oljan ska upp över 100$ 2023. Hade nog min värsta börsvecka förra veckan. Allt rasade och portföljen ned 20% :eek::depressed: Ska även köpa lite till CTM.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Följer ej aktien. Vad hände? haha
Snabb googling.

Tisdagen är en glädjens dag för Bioarctic – och för alzheimerdrabbade, som ser ut att kunna få tre ytterligare relativt friska år.

Det sa Gunilla Osswald, vd för Bioarctic, i Di TV efter nattens pressmeddelande om ett positivt studieresultat i bolagets alzheimerstudie – som ledde till kursrusning på över 100 procent i öppningshandeln.
 
  • Like
Reactions: PJZ

1965ek

Patek
2-Faktor
Snart kan du få ännu mer till ett bättre pris!
Ja timing är inte min starka sida. Har haft dom läänge men flyttade till kf från isk så var tvungen att sälja och sen köpa. Då ligger pengarna i något limboland ett par dagar men lyckades precis träffa köpet några dagar innan nyheten att produktionstakten för iphone 14 inte höjs.
Annars får de röra sig hur de vill kortsiktigt men hoppas de ökat på bra till jag ska sälja vilket är långt fram.
 
  • Like
Reactions: PJZ
Hehe minns när Jan Bolmeson promotade Better Globe. Måste sova gott om natten blåsa småsparare och blåneka till det hela på köpet.


Den här artikeln känns knappast som att blåneka något,

Att investera i något utan att kritiskt granska det är knappast en filosofi som florerar på Jans hemsida…
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Den här artikeln känns knappast som att blåneka något,

Att investera i något utan att kritiskt granska det är knappast en filosofi som florerar på Jans hemsida…

Det är hans egna site du länkar och hans egna narrativ. Han blånekar att han blåst någon, det är bara en snyfthistoria han skriver. Better Globe är ett bedrägeri och de som försvarar det är en del av det.

Om bedrägeriet och Jan Bolmesons delaktighet: https://magasinetfilter.se/tag/better-globe/
 
Senast ändrad:

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Det är hans egna site du länkar och hans egna narrativ. Han blånekar att han blåst någon, det är bara en snyfthistoria han skriver. Better Globe är ett bedrägeri och de som försvarar det är en del av det.

Om bedrägeriet och Jan Bolmesons delaktighet: https://magasinetfilter.se/tag/better-globe/

Japp. Jan B blånekar att han promotat pyramidspel och lurendrejeri. De 3 största argument han för fram är att 1) pyramidspel är förbjuden enligt svensk lag, så varför skulle han hålla på med det, 2) han har själv satsat mycket pengar på BG alas, då kan det inte vara något annat än seriöst. 3) Han har själv rest dit flera gånger och sett hur de planterade nya träd.
Och att det inte finns någon insyn för utomstående i BG's ekonomi och pappersexercis som borde vara offentlig beklagar han med att den biten lämnar en hel del att önska...
 
Topp