• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Calfen

Panerai
Hade en u-Boat för ett par år sedan fick många kommentarer på den men den var ju 50 mm :D Ett tag hade jag en Omega Speedmaster fick väldigt mycket positiv feedback på den under arbetstid men då jobbade jag som ekonom på en stor byrå där nästan alla kände till märket Omega. Tröttnade tyvärr rätt snabbt på den klockan kanske mycket för att den just tilltalade så många men jag har lite konstig smak enligt många :p
 

paradis

Audemars
När jag sitter på någon cafeteria, då brukar folk som också sitter ner , titta men aldrig så direkt att någon skulle sagt något eller frågat. Har Sub 1680 , men när jag hade Day-Dayt med blå metalic Rolex tavla,då brukade rätt många fråga .Ännu värre var det ,när solen sken på klockan..........blev lite trött på det ock sålde. Såg ut så här....
132439_3677606134125_962513744_o.jpg
 

weeklund

Omega
Händer i princip aldrig. Har dock sett att folk har tittat länge på handleden så folk har definitivt lagt märke till klockorna, men aldrig gett någon kommentar.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Japp. Senast idag på krogen. "Den där länken är inte original va?". Jorå, det är en Jubilee svarade jag. Kör min 116200 inatt. "Men slät ring ska ju ha en annan länk". Nä.

Händer rätt ofta faktiskt. Fritid och jobb, spelar ingen roll. Tacka vet jag Sthlm/Västerås.

Hoppas att autocorrect är med mig just nu...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Lite för ofta. Men har tack vare jobbet har jag vart utomlands de senaste månaderna och tydligen är det inte lika mycket jante i Singapore som hemma i Sverige. Folk där nere uppskattar bra klockor. Men tyvärr är man hemma nu igen.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Lite för ofta. Men har tack vare jobbet har jag vart utomlands de senaste månaderna och tydligen är det inte lika mycket jante i Singapore som hemma i Sverige. Folk där nere uppskattar bra klockor. Men tyvärr är man hemma nu igen.

Det är skönt med Asien.
Dom har stor uppskattning för kvalitets ur och inte alls jante.
 

Rojalisten

Panerai
Lägger alltid in ordet "klocka" "se mig" och "älska mig" så får man kommentarer om att man bär något fint eller ovanligt kring handleden ;) annars så har det väl hänt några gånger per år i någon affär eller liknande
 

thomastheswede

Audemars
Använder bara vintageklockor (Rolex) till "vardags. INGA kommentarer.

När jag tar fram mina safirklockor (Rolex) för t.ex. resor eller lite mer "våldsam" användning så får jag då och då kommentarer. Besynnerligt, då det i vissa fall är klockor som nästan är identiska med mina vintage-klockor. Ser plexi så töntigt ut för en oinvigd eller vad är grejen? ;)
 
Topp