• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Affe

Una vida loca
2-Faktor
JA! Alldeles för ofta, händer ju hela j... (pip) tiden ju, åhå vilken fin klocka du har , åhå så stor klocka du har, åhå tänk om man hade råd med en sådan där schysst klocka eller så kan dom bara ställa sig och stirra och säga WOW med stora ögon :wideyed:. Som sagt var så är jag trött, TRÖTT på alla som skall kommentera klockorna man har på sig, det händer i kön på hemköp, kön vid korvmojen, kön på bolaget osv...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Det är därför du ska ha en sån här! ;) (den får faktiskt kommentarer av tjejer, sen vad det betyder är oklart...)
image.jpg


Damstorlek.
Damfärg.
Damtavla.
Damklocka.
 

Doncorleone

Cartier
Bara en gång på nån AW frågade nån kollega varför jag fotade min klocka (Longines HC). Då sa han att den va snygg men aldrig annars..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Från när jag hade min 116600:
Några (typ) 14-åringar började snegla på SDn och tissla på spårvagnen. Jag gav en undrande blick och de sa
"vi kollar på din klocka, vi gillar klockor väldigt mycket, det är väl en Rolex?".
"Jaha, kul, ja en Rolex"
"En submariner?
"Nej, en sea dweller, vill du klämma?"
De fick klämma lite och gick bananas.
"JA! Nice, vad kostar den bla bla bla. Gillar du AP? bla bla."

Riktade dem till klocksnack
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
JA! Alldeles för ofta, händer ju hela j... (pip) tiden ju, åhå vilken fin klocka du har , åhå så stor klocka du har, åhå tänk om man hade råd med en sådan där schysst klocka eller så kan dom bara ställa sig och stirra och säga WOW med stora ögon :wideyed:. Som sagt var så är jag trött, TRÖTT på alla som skall kommentera klockorna man har på sig, det händer i kön på hemköp, kön vid korvmojen, kön på bolaget osv...
Sälj dina rollar och köp lite SEIKOs istället så slipper du det där. :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Från när jag hade min 116600:
Några (typ) 14-åringar började snegla på SDn och tissla på spårvagnen. Jag gav en undrande blick och de sa
"vi kollar på din klocka, vi gillar klockor väldigt mycket, det är väl en Rolex?".
"Jaha, kul, ja en Rolex"
"En submariner?
"Nej, en sea dweller, vill du klämma?"
De fick klämma lite och gick bananas.
"JA! Nice, vad kostar den bla bla bla. Gillar du AP? bla bla."

Riktade dem till klocksnack
Vågat! Men bra gjort :)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
Händer väldigt sällan.
Får betydligt mer ofta possitiva kommentarer om bilen så jag tror att folk i gemen (snubbar) tycker att det är för personligt att ge en positiv kommentar om en klocka, lite som att säga till en annan kille att han är snyggt klädd. En släng av homofobi kanske?
Själv älskar jag att lovebomba andra med positiv uppskattning om de har lagt manken till med kläder, klockor osv ;)

Den klocka som får mest uppmärksamhet, främst av kvinnor, är min vita Royal Oak 15400 :)
image.jpg
 

Espresso

Cartier
Rätt sällan, fick en del kommentarer på jobb efter att jag köpt men Ulysse då folk såg att de var något nytt på handleden. Av personer jag inte känner har jag fått kommentar några gånger, men alltid samma. "Ulysse Nardin, vad är det för klocka?"
 
Händer väldigt sällan.
Får betydligt mer ofta possitiva kommentarer om bilen så jag tror att folk i gemen (snubbar) tycker att det är för personligt att ge en positiv kommentar om en klocka, lite som att säga till en annan kille att han är snyggt klädd. En släng av homofobi kanske?
Själv älskar jag att lovebomba andra med positiv uppskattning om de har lagt manken till med kläder, klockor osv ;)

Den klocka som får mest uppmärksamhet, främst av kvinnor, är min vita Royal Oak 15400 :)
image.jpg
Så är den ju drygsnygg med :)
 
Nej, aldrig av icke klockintresserade.

Jag använder mest min Tudor (DD -69) och min Sinn (556i) och dessa märken är nog inte top of mind hos den breda allmänheten.

Sen att deras utseendemässiga skönhet borde dra till sig kommentarer det är en annan sak.:)
 
Har hänt ett fåtal gånger, då av klasskamrater som inte kan något om klockor och bara tycker den ser "cool ut". Men aldrig av någon okänd, men det kanske förändras om någon vecka ;)
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Min Rado Diastar Ceramica har kommenterats, två gånger av personer som själva bar Rado och en gång av någon random på tillställningen jag var på då, han gillade Ceramica klockor och ville faktiskt köpa min.
Stålfisken har ej fått kommentar ännu men jag har märkt att blickar dragits till den på bussen och i kassan.
 

Snilsson

Cartier
"Åh, vilken snygg klocka!" fick jag med en Gant på armen av en butiksförsäljare, vet dock inte om det var ironiskt eller om hon bara ville smöra för att jag skulle köpa mer av henne. :D
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Händer väldigt sällan.
Får betydligt mer ofta possitiva kommentarer om bilen så jag tror att folk i gemen (snubbar) tycker att det är för personligt att ge en positiv kommentar om en klocka, lite som att säga till en annan kille att han är snyggt klädd. En släng av homofobi kanske?
Själv älskar jag att lovebomba andra med positiv uppskattning om de har lagt manken till med kläder, klockor osv ;)

Den klocka som får mest uppmärksamhet, främst av kvinnor, är min vita Royal Oak 15400 :)
image.jpg
Tror det är det i vissa fall och i andra fall jante... Men håller helt med dig, jag fäller gärna också trevliga kommentarer till folk som har fina grejer eller ansträngt sig.

(har en kompis som aldrig sagt något positivt om andras prylar etc men han är ignorant och skiter i alla [emoji6])
 

J86A

Omega
Har hänt 1 gång :shifty: Men jag tror mycket av det beror på att folket som bor i lilla landet lagom är väldigt tillslutna när det kommer till att kommentera andra människor vad det än gäller, social kontakt med en främmande människa på stan är ju nästan förknippat med galenskap i det svenska samhället :eek::)
 
  • Like
Reactions: jhm
När tillfället bjuder på det så brukar jag kommentera något positivt om andras klockor oavsett om det är en parfymklocka eller Rolex. Förvånadsvärt är att det är oftast de med typ en DW-klocka som kommenterar nånting tillbaka. Medan om motparten har typ en Omega Quartz så blir det oftast bara ett "Tack!" och konstig blick.
 
Topp