• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

KenKun

Patek
2-Faktor
B8069647-CBE5-491F-AAF1-F990E1407144.jpeg
 

Blackbird

Breitling
En gång tyckte en kund, en halvsenil gammal dam, att min Lunar Pilot var snygg!

Själv har jag dock, i ren glömska, lyckats förolämpa samma kund två gånger genom fråga om hans Hublot var en DS Eagle 😄😄
 

Man

Rolex
Jag fick helt oväntat en kommentar idag på min klocka. Det var tjejen som checkade ut min vara idag på Elgiganten i Uppsala. Det kom så oväntat för mig att jag inte fattade vad hon sa förrän jag var på väg därifrån. Hon pratade ganska snabbt och lade sen till ”snygg klocka!” Min blå Planet Ocean hade tydligen visat sig, trots att jag hade jacka på. Nåja, det var ju trevligt och oväntat. Känns lite dumt att jag inte snappade vad hon sa innan jag lämnat. Har nog aldrig fått nån kommentar tidigare.
 

D..S..

Panerai
För 10+år sedan hade jag en 45mm Tommy Hilfiger kvarts med svart tavla, fast bezel och rasslig länk. Sekundvisaren missade index så grovt att var tredje tick faktiskt träffade rätt(!). Detta var innan mitt klockintresse då jag nu bär 6-7mm mindre klockor än då. Detta till trots har jag aldrig fått så många kommentarer som då; mannen i kiosken som sa "nice klocka bror", eller taxichaffisen som gjorde en positiv kommentar. Det värsta av allt var att jag hade fått den av min fru och hon och hennes vänner gillade den skarpt. Numer när jag lägger 15-20k på klockor får jag inte så mycket som en blick...
 

tommyren

Cartier
2-Faktor
Stod på en fest för några år sen och skakade drinkar till mig och några till när det gled upp en tjej (kompis till kompis) som sneglade på min vintage Seiko turtle (6309-7040) på shark mesh och frågade vad det var för nåt. När jag sa att det var en Seiko nickade hon och försvann snabbt ur bild 😂 tydligen inte tillräckligt känt eller dyrt märke.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Stod på en fest för några år sen och skakade drinkar till mig och några till när det gled upp en tjej (kompis till kompis) som sneglade på min vintage Seiko turtle (6309-7040) på shark mesh och frågade vad det var för nåt. När jag sa att det var en Seiko nickade hon och försvann snabbt ur bild 😂 tydligen inte tillräckligt känt eller dyrt märke.
Eller så blandade du en dålig drink 😬
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Det här med klockor o komplimanger... jag får sällan några komplimanger för något egentligen. Kan ju bero på att jag är ful, ointressant och har dålig smak i allmänhet men förutom det tror jag vi svenskar är ganska dåliga på att ge komplimanger. Och när det görs finns ofta en dold agenda. Antingen (tjej shop gänget) för ett bygga varandra och grunda för att få egna komplimanger eller som farbror Bosse på släktmiddagen som mest är avundsjuk och vill belysa vilka onödigt brackiga grejer man lägger pengar på. Det jag HAR fått genuina kommentarer kring är väl bilar o motorcyklar. Har aldrig fått så mycket intressanta kommentarer och komplimangen som när man åkte luftkyld Ducce med öppen koppling o Termi blås.
En del roliga också..."Du den där är trasig!!"....Näe serru den skall låta så...😁
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag som dras till anonyma sportare/toolare i borstat stål får aldrig några kommentarer. Ganska skönt faktiskt. Vanligt folk lägger helt enkelt inte märke till sådana klockor, oavsett tillverkare. Om man vill ha kommentarer är det mycket bling och färg som gäller, typ detta mästerverk:

5ff6b277ee97bjpg_1.jpg
 

SalvadorDali

Rolex
2-Faktor
Får aldrig kommentarer. Bör man byta umgänge?😆 Jo, vänta lite.. EN gång fick jag en kommentar.
Det var dock på min gräsliga OWGM-klocka.

Kommentaren var från chefen under ett budgetmöte och löd: -Vafaan har du på dig?😆
 
Topp