Nej, det där är bara ett exempel jag hittade på nätet.Om det där är hans klocka, är jag en intresserad buyer. Hälsa!
Detta är dock hans:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det där är bara ett exempel jag hittade på nätet.Om det där är hans klocka, är jag en intresserad buyer. Hälsa!
Säkert fin men inte min stil.Nej, det där är bara ett exempel jag hittade på nätet.
Detta är dock hans:
![]()
Säkert fin men inte min stil.
Dumpad pga för billig eller icke-igenkänd klocka? North Flag är ju annars ett rätt potent namn.Bar min North Flag på en date. En bit in i den obligatoriska middagen drog hon lite i min ärm för att ”se vad jag hade för klocka”. Jag kommenterade inte, hon sade ingenting om den. Vi träffades inget mer efter den kvällen.
Hade det var en Gant, Armani eller annan kalsongmärke så hade du fått till det den kvällen.Bar min North Flag på en date. En bit in i den obligatoriska middagen drog hon lite i min ärm för att ”se vad jag hade för klocka”. Jag kommenterade inte, hon sade ingenting om den. Vi träffades inget mer efter den kvällen.
Att bära samma klockmärke som Lady Gaga smällde uppenbarligen inte så högtHade det var en Gant, Armani eller annan kalsongmärke så hade du fått till det den kvällen.
På högstadiet blev tjejer dumpade om de bytte till "fel" frisyr. 2020 kan det i mogen ålder räcka med en diss av en klocka. Hårt att vara kvinna!Klassisk kommentar av mitt ex när jag kompletterade min guld gmt med en under radarn 5167: du ser ut som en badvakt
Fin gest men väldigt vågat...Har nog bara hänt en gång från en okänd.
Jag satte mig jämte en kille i 20 årsåldern på bussen hem från krogen. Efter jag kollat min klocka så frågade han lite försynt på knagglig svenska vad det var för klocka jag hade.
Jag berättade att det var en Omega Seamaster SMPc och han frågade "är det inte James Bond som har Omega?"
Blev lite snack om pris på olika klockor mm och han visade sin klocka som var nån anonym parfymklocka.
Han var medveten om "statusen" på sin klocka och sa att någon dag så ska han också har råd att bära en liknande klocka som jag har.
Jag sa att den dagen kommer nog tidigare än vad du tror och tog av mig min klocka och frågade om han ville prova den. Han testade den och tog några bilder med mobilen, han såg riktigt nöjd ut.
![]()
Han verkade vara en bra pojk, pluggade på universitetet och jobbade extra på ett café.Fin gest men väldigt vågat...
Haha, exakt samma sak på mitt jobb: "Vad kostar den?" är alltid första och enda frågan, det är så otroligt viktigt att få veta...De enda kommentarer jag brukar få om mina klockor är från brorsan och en arbetskamrat. Dom frågar exakt samma sak.
"Hur mycket kostar den där då?"
Ingen bryr sig om historian, varför du köpte den, vad som gör den speciell för dig osv. Alla nöjer sig med att veta hur mycket den kostar. Det är den informationen man måste ta från dig så man sedan kan gå runt och skvallra. Men att klockan exempelvis var en vintageklocka du köpte för att morfar hade en likadan eller liknande, det bryr de sig inte alls om...Haha, exakt samma sak på mitt jobb: "Vad kostar den?" är alltid första och enda frågan, det är så otroligt viktigt att få veta...![]()
Det var en klockren analys!Ingen bryr sig om historian, varför du köpte den, vad som gör den speciell för dig osv. Alla nöjer sig med att veta hur mycket den kostar. Det är den informationen man måste ta från dig så man sedan kan gå runt och skvallra. Men att klockan exempelvis var en vintageklocka du köpte för att morfar hade en likadan eller liknande, det bryr de sig inte alls om...
Beror ju på vad man har för klockor och kostymer. Måttsydda eller ännu hellre skräddarsydda kostymer kan ju inte jämföras med 6siffriga överdimensionerade Rollar. Där tror jag han har ganska rätt. Många av de som bär dessa på arbete (om vi nu snackar kostym) gör det för att folk ska se att de har en viss status. Däremot kan man ju, precis som man köper en måttsydd kostym istället för en från välkänt (synligt) märke, köpa en diskret klocka i platinum från ett Independentmärke. Då faller man nog under samma kategori som han med skräddarsydd kostym. Ingen jävel vet att du bär en klocka för 500k men den är välbalanserad och passar kostymen välMin förra chef får många kommentarer på sin klocka. 57mm. Jag får det väldigt sällan, undantaget kanske min Omega Officer.
![]()
Jag läste en lång artikel av the Parisian gentleman, Hugo vad han nu heter. Han påstår att klockuntusiasten törstar efter uppmärksamhet och kommentarer, medan mannen med skräddarsydda kostymer vill känna sig stilig utan att andra ska märka eller se hur mycket det kostat.
Kanske finns det en sanning i det![]()
Svara att du inte vet, det var en gåva. Vit lögn.Haha, exakt samma sak på mitt jobb: "Vad kostar den?" är alltid första och enda frågan, det är så otroligt viktigt att få veta...![]()
Nackdelen med ett land besatt av jämlikhet.Ingen bryr sig om historian, varför du köpte den, vad som gör den speciell för dig osv. Alla nöjer sig med att veta hur mycket den kostar. Det är den informationen man måste ta från dig så man sedan kan gå runt och skvallra. Men att klockan exempelvis var en vintageklocka du köpte för att morfar hade en likadan eller liknande, det bryr de sig inte alls om...
Grattis!Folk här verkar ha otur med både familj och kollegor. Visst är folk intresserad av vad dinkan bellar men minst lika intresserade är folk av vad det är för något man har på armen (iaf de som frågar). En av kategoricheferna brukar alltid pika mig med ”du får ju kränga lite mer så någon på det här bygget slangar runt på en Royal Oak”.
Kommer iofs från en klockintresserad familj och jobbar i en säljorganisation så det kanske är lite annat klimat än om jag skulle jobba offentligt.
Vad är klockvärldens version av att lämna etiketten på armen på en kostym kvar?Beror ju på vad man har för klockor och kostymer. Måttsydda eller ännu hellre skräddarsydda kostymer kan ju inte jämföras med 6siffriga överdimensionerade Rollar. Där tror jag han har ganska rätt. Många av de som bär dessa på arbete (om vi nu snackar kostym) gör det för att folk ska se att de har en viss status. Däremot kan man ju, precis som man köper en måttsydd kostym istället för en från välkänt (synligt) märke, köpa en diskret klocka i platinum från ett Independentmärke. Då faller man nog under samma kategori som han med skräddarsydd kostym. Ingen jävel vet att du bär en klocka för 500k men den är välbalanserad och passar kostymen väl
Sedan tror jag man är alldeles för enkelspårig om man tror att folk bara har ett intresse/mål med vad man bär, och att det alltid är samma.
Var det så du pitchade den?Att bära samma klockmärke som Lady Gaga smällde uppenbarligen inte så högt![]()
Var det så du pitchade den?
Jag "pitchar" inte...Bar min North Flag på en date. En bit in i den obligatoriska middagen drog hon lite i min ärm för att ”se vad jag hade för klocka”. Jag kommenterade inte, hon sade ingenting om den. Vi träffades inget mer efter den kvällen.
Du kunde kanske blivit första personen någonsin som rånades pga en SS? Kunde blivit något som:Jag är snarare den som kommenterar andras klockor, på kontoret ser man inte sällan Rolex, Omega etc.
Enda kommentaren jag minns att jag fått var i en kö sent på kvällen, det var på min SS Skydiver som en person tyckte var snygg. Han ville specifikt veta vad den kostade och jag var väl lite sådär halvt ärligt med tanke på hur denna person förde sig, väldigt fördomsfullt men det var snarare en rånare än en klockentusiast.