• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Har fått ett par kommentarer av servitörer och bordsgrannar för Tissot Lisboa, aldrig för någon annan klocka.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Mamma kommenterade min klocka idag. (Hon är för övrigt klockanalfabet)

Mamma: Vilken fin klocka du har, är den ny?
Jag: Nä, det är den gamla, har bara satt på ett nytt grönt Nato på den.
Mamma: Nato?
Jag: Armbandet
Mamma: jaha... den är väldigt fin i alla fall
Jag: tack

Man kan alltid lita på mamma :)
 

Icebreaker

Breitling
Min Fortis har varit föremål för endel komplimanger. Mest från män och intresserade av flyg eller klockor. En man på flyget var riktigt nörd gällande kosmonauter och berättade i säkert en timme om varför de valde Fortis osv. För min Omega har jag fått mest avundsjuka gliringar. Hade en vräkig Locman för några år sedan den var 46mm och ganska färgglad så där haglade komplimangerna in.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Har på jobbet fått kommentarer om min Sumo, min Bambino och min SKX. Annars händer det väldigt, väldigt sällan.
 
  • Like
Reactions: jhm

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag får kommentarer om klockorna jag haft flera gånger i veckan. Av kunder, kompisar eller folk man stöter på.
Alltid kul att få prata klockor med folk.
 

dauit

Panerai
2-Faktor
I och med att arbetskamrat har spridit ryktet att jag har dyr klocka får jag ständigt kommenterar från mina arbetskamrater, det kanske blir bättre när jag kör med beatern istället.

Hade en BB förut, kan inte säga att jag fick många kommenterar. Förutom när man gick ut, speciellt när det var UV lampor på klubben, då fick man däremot en del.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Händer inte jätteofta, men det händer. Nu har jag bara varit o "träsket" ca ett halvår men har ändå fått en del kommentarer på mina klockor.

Främst av kollegor. Men även av en dörrvakt, en säljare i klädbutik, en snubbe på krogen och diverse kompisar. Och mamma såklart!
 
  • Like
Reactions: jhm

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Vänner brukar fråga vad jag har på mig eftersom de vet att jag kan berätta vad det faktiskt är och varför jag har den på mig.
 
Fick idag en komplimang av en tjej på Sjöö&sandström på tennisen i Båstad.
Hon var gillade att en sån ung kille (under 18) hade en ärldre Breitling
 
  • Like
Reactions: Man

Aje

Omega
Kollegor och vänner säger ibland något uppmuntrande om någon av klockorna man bär. Desto mer sällan och desto roligare är det när okända på t.ex. restauranger/barer ger komplimanger.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Jag har en Panna, en Speedy och en blåsvart Citizen Eco Drive, har fått flest komplimanger för den sistnämnda.
 

JuBi

Omega
2-Faktor
Hade för 5-6 år sedan en Daniel Wellington, köpte den flera år innan "alla andra", såg inte någon med en likadan klocka på hela året jag hade den faktiskt, till skillnad från hur det ser ut nu... Iallafall, fick så sjukt mycket kommentarer för den klockan av alla möjliga personer. Hade samtidigt en omega SMP som jag varierade med som aldrig blev kommenterad eller uppmärksammad. Kan tilläggas att jag var tonåring och ingen jag kände eller umgicks med hade någon koll över huvudtaget :woot: tragiskt :banghead:
 
Sällan, isåfall av kompisar eller kunder. Dock är det oftast jag som bryter isen och ger komplimanger till kunder, en dag var det en Yachtmaster II guld och en daytona guld på besök :hungry:
 
Topp