• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

audotcom

Panerai
Med Rolle på armen så har jag fått det några gånger, uteslutande med frågor som,-Åhh Rolex, vad kosta den? Med Tudor på armen så har jag fått fler kommentarer om att den ser fin ut. Antar att det är för att folk inte har någon större koll på Tudor..
 
  • Like
Reactions: joF

UNO

Panerai
JA! Alldeles för ofta, händer ju hela j... (pip) tiden ju, åhå vilken fin klocka du har , åhå så stor klocka du har, åhå tänk om man hade råd med en sådan där schysst klocka eller så kan dom bara ställa sig och stirra och säga WOW med stora ögon :wideyed:. Som sagt var så är jag trött, TRÖTT på alla som skall kommentera klockorna man har på sig, det händer i kön på hemköp, kön vid korvmojen, kön på bolaget osv...
Två alternativ:
Du är ironisk trots att det är år 2015, dvs du bor inte på Södermalm.
eller
Dom är ute efter något annat, några av dom iallafall ?
Ett sätt att undvika detta och mycket andra hemskheter är att inte frekventera Hemköp, Systembolag och gatukök.
Andra etablissemang att lägga till denna lista: Volvohandlare, campingplatser, IKEA, Friends arena.
 

joF

Panerai
Med Rolle på armen så har jag fått det några gånger, uteslutande med frågor som,-Åhh Rolex, vad kosta den? Med Tudor på armen så har jag fått fler kommentarer om att den ser fin ut. Antar att det är för att folk inte har någon större koll på Tudor..
Precis samma sak har jag upplevt.

Pelagos fick mer uppmärksamhet än vad jag trodde från början. En del människor som kommenterat att den var fin, häftig m.m. :)
 

FredrikL

Breitling
Oris dykaren väldigt sällan kommentarer, men råkar jag ha min suunto core på mig en eftermiddag så är det alltid någon som ska titta/fråga
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Bumpar tråden!

Det hände nu när jag var i Göteborg med min flickvän och handlade kläder.
Gick in på Jack & Jones och den bästa försäljaren någonsin (ja, han fick mig att handla kläder för över 4000:-....) bara öser på med kläder över mig så jag behövde aldrig ens lämna provrummet.
Efter kanske 1 timme så säger han "Så jävla snygg klocka! Vad är det för någon?" Jag säger bara tack och att det är en Rolex. Han stannar upp och får ut ifrån sig "Seriöst? Sjukt snygg klocka!"

Min Root Beer är bäst!

Jack&Jones?!?
 

Folke08

Omega
Jag får inte heller några kommentarer. Lär förmodligen ändras lite när man utökat samlingen med någon trevlig rolex.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag får inte heller några kommentarer. Lär förmodligen ändras lite när man utökat samlingen med någon trevlig rolex.

Jag kan ju säga att min Rolex 16713 Root Beer får kommentarer ganska ofta.
Min Rolex 1803 helgulds DayDate har aldrig fått en kommentar.
Min Seiko SNZ55H har fått fler kommentarer än min DD.

Man kan ju tycka att det borde vara tvärt om. Men inte har det någon betydelse heller.
 

Folke08

Omega
Jag kan ju säga att min Rolex 16713 Root Beer får kommentarer ganska ofta.
Min Rolex 1803 helgulds DayDate har aldrig fått en kommentar.
Min Seiko SNZ55H har fått fler kommentarer än min DD.

Man kan ju tycka att det borde vara tvärt om. Men inte har det någon betydelse heller.

Ja det låter lite konstigt att DD får minst kommentarer. Fast det är väl lite av en fördom jag haft att folk även känner igen de olika modellerna och inte bara namnet rolex.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hehe går det ens att köpa grejer för fyra lök på jack and jones? hehe


Det säger du.... jaså

Det går tydligen! Jag bevisade det...

Japp.

Ja det låter lite konstigt att DD får minst kommentarer. Fast det är väl lite av en fördom jag haft att folk även känner igen de olika modellerna och inte bara namnet rolex.

Visst låter det lite konstigt, men visst är man 23 bast och går runt med en helguldare så förstår jag att folk tror direkt att den är fake.
Innan jag satte mig in i klockor hade jag noll aning om någon av Rolex modeller. Visste knappt ens vad Rolex var, bara att det var dyrt och att en man gjord av kött och ben inte har råd med det.
Nu vet jag såklart lite mer ;)
 

sjdswe

Breitling
Tycker det roliga med klockor och skor är att många kring än inte reflekterar över varesig märke eller kvalité, men så möter man ibland personer som har samma intresse som ger en kommentar eller notering. Lite som en hemlig klubb.
 

aleksi

Omega
Känns som folk på bussen glor/smyg tittar på klockan samtidigt som dom läser av vem som sitter mitt emot.
 

Apansson

Torpare
216570 är inget som flyger under radarn. Verkar vara en rätt svensson-aktig modell, många som känner igen den.
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Det händer oerhört sällan att någon utan seriöst klockintresse kommenterar vad jag har på handleden, de få gånger det hänt så är det nästan undantagslöst APRO 15300 som får komplimanger.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Får kommentarer från folk lite hela tiden på min BB. Iofs bara av kunder, vänner och bekanta.
Fick någon enstaka kommentar på min gamla sub men annars har det varit dött tror faktiskt det beror på att det röda insertet gör så att den sticker ut och ses.
:)
 
  • Like
Reactions: joF
Topp